پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

یک حمام زیبا


یک حمام زیبا
صبح ها با عجله از خواب بیدار می شوید، به توالت می روید با عجله دست و رویتان را می شویید و سپس از خانه خارج می شوید و می روید. با تمام این عجله ها و رفت و آمد به توالت و حمام بسیاری از وسایل به هم خورده باقی می ماند و شما هم كه منزل را ترك كرده اید. اگر می خواهید توالت وحمامی همیشه مرتب و تمیز داشته باشد و با وجود تمام عجله ای كه همیشه دارید توالتی تمیز داشته باشید این راه ها را پیگیری كنید.
مانند هر كاری و مرتب كردن هر قسمتی خارج كردن و دور ریختن وسایل به درد نخور داخل توالت و حمام می تواند كمكی باشد برای اینكه شما نظم را به حمام برگردانید.
حتماً در حمام شما هم وسایل زیادی وجود دارد كه یا تاریخ مصرفشان تمام شده و یا اینكه مورد استفاده زیادی ندارد و تنها یك یا دو بار از آن استفاده كرده اید.در این حین حواستان باشد مسواك های كهنه تان را هم با جدید جایگزین كنید. دندانپزشكان همیشه توصیه می كنند لااقل هر سه ماه یك بارمسواكتان را تعویض كنید.
وقتی كالاها و اشیایی كه شما واقعاً به آن احتیاج دارید را جدا كردید بطری های بزرگ مواد تمیز كننده را زیر سینك دستشویی قرار دهید. شیشه های كوچكتر را همان كنار سینك یا در قفسه بالای سینك قرار دهید. این كار موجب نظم گرفتن همه چیز می شود و همه چیز هم در دسترس شما خواهد بود. همچنین بدین وسیله اشیای مقابل چشم شما هستند و شما چیزی كه دارید را مجدداً خریداری نمی كنید. یكی دیگر از نكاتی كه با دقت كردن به آن می توانید حمام و توالتی مرتب داشته باشید این است كه اگر هر روز صبح به مدت یك یا دو دقیقه سینك دستشویی یا حمام را تمیز كنید بعداً مجبور نخواهید بود كه ساعت ها زمان صرف تمیز كردن آن كنید.
اگر روزانه چند بار آن را به سرعت تمیز كنید و با دستمال خشك كنید از آشفتگی های بعدی جلوگیری خواهید كرد. یك سطل پلاستیكی در داخل حمام قرار دهید. لباس ها و حوله های كثیف را داخل آن بیندازید. اگر حمام - توالت شما این مقدار فضا ندارد، یك پلاستیك به پشت در آویزان كنید و حوله ها و لباس های كثیف را داخل آن بیندازید.
دكوراسیون
حمام - توالت معمولاً كوچكترین اتاق ها در خانه هستند.نیازی نیست كه شما بسیار زیاد خرج كنید تا این اتاق كوچك خانه شما جدید و تازه جلوه كند. راه های زیادی برای نو جلوه كردن حمام - توالت منزل شما وجود دارد.
رنگ: سفید معمولاً بهترین رنگ برای حمام است. علت آن هم این است كه به آسانی با همه چیز هماهنگ می شود. یعنی شما به راحتی می توانید رنگ سایر اجزای توالت و حمامتان را انتخاب كنید. درضمن رنگ سفید باعث می شود تا شما به راحتی و به سرعت آلودگی ها را ببینید و برای پاك كردن آن اقدام كنید. همچنین رنگ سفید وروشن به شما كمك می كند تا به هنگام مرتب كردن موها، یا اصلاح صورت و ... خوب ببینید.
برای دیوارها می توانید از كاشی های روشن استفاده كنیدكه در این صورت فضا بزرگتر به نظر می رسد.
زمین: مهمترین نكته برای كف حمام و توالت در خانه دو نكته است كه باید به آنها توجه شود. در انتخاب برای كف حمام و توالت خوب دقت كنید. هم بهداشت اهمیت زیادی دارد و هم سلامتی و امنیت. توالت محل رشد سریع باكتری است وانتخاب كفی مناسب می تواند از رشد آنها جلوگیری كند.
كف های سرامیك و البته چوبی هم امنیت و بهداشت را حفظ می كنند و هم باعث می شوند حمام - توالت شما بزرگتر جلوه كند.
نور: استفاده از نور كافی در حمام كه توسط لامپ های كوچك در قسمت های مختلف ایجاد می شود هم حمام را بزرگتر جلوه می دهد و هم اینكه در مواقع مختلف كارایی دارند. سعی كنید از چند كلید متفاوت برای حمام استفاده كنید و یا لااقل از كنترل كننده نور (دیمر) در توالت ها استفاده كنید تا در صورتی كه شما نور كمتری بخواهید و بخواهید داخل وان حمام آرامش كسب كنید بتوانید نور راكم كنید در مورد نور و كاربردهای در بالا نیز توضیح داده شد.
گل های تازه و نو جلوه خاصی به توالت و حمام می دهند. اما نكته مهم این است كه گل ها در حمام دوام چندانی ندارند. به جای گل های تازه می توانید در حمام از گل های چینی یا گل های مصنوعی كاغذی و پارچه ای با رنگ های شاد استفاده كنید. این كار باعث ایجاد رنگ در فضای حمام - توالت شما می شود.
پس از اینكه حمام شما كاملاً تمیز و مورد سلیقه شما شد باید كاری كنید تا از آلوده شدن آن در مدت كوتاه جلوگیری كنید. دستمال های توالت را در قسمت های مختلف قرار دهید. مطمئن باشید كه برای اعضای خانواده حوله به اندازه كافی وجود دارد. پیشنهاد برای حوله ها این است كه یا حوله ها را آویزان كنید و یا اینكه آنها را به صورت لوله ای در گوشه سینك دستشویی قرار بدهید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید