جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

پسران کتی الدر - The Sons Katie Elder


پسران کتی الدر - The Sons Katie Elder
سال تولید : ۱۹۶۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : هال ب. والیس
کارگردان : هنری هاتاوی
فیلمنامه‌نویس : ویلیام هـ. رایت، آلن وایس و هاری اسکس، برمبنای داستانی نوشته شتالبوت جنینگز.
فیلمبردار : لوشن بالارد.
آهنگساز(موسیقی متن) : المر برنستاین.
هنرپیشگان : جان وین، دین مارتین، مارتا هایر، مایکل آندرسن جونیر، جیمز گریگوری، جرمی اسلیت، جرج کندی، ارل هالیمن و دنیس هاپر.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۲ دقیقه.


چهار پسر کتی الدر ـ "جان" (وین)، "تام" (مارتین)، "باد" (آندرسن) و "مت" (هالیمن) ـ برای تشییع جنازه مادرشان به تکزاس می‌روند. همان شب، پدرشان به طرزی مشکوک به قتل می‌رسد و چهار برادر به "مورگان" (گریگوری) و پسرش، "دیو" (هاپر) که املاک الدرها را تصاحب کرده‌اند، شک می‌برند "مورگان" کلانتر را می‌کشد و برای خلاص شدن از شر برادران الدر، آنان را به قتل متهم می‌کند. افراد "مورگان" در راه انتقال به زندان به چهار برادر حمله می‌کنند و "مت" کشته می‌شود. اما سه نفر دیگر می‌گریزند و از "مورگان" و پسرش انتقام می‌گیرند...
٭ در نیمه نخست فیلم، به جز چند صحنه نسبتاً جالب، از جمله مشاجره برادران درباره سنگ قبر مادرشان و صحنه‌ای بسیار عالی که در نوش‌گاه می‌گذرد و "تام" تردستی‌اش روایت سرعت می‌گیرد و تماشاگر فرصت می‌یابد تا شخصیت‌ها را بیشتر بشناسد. در عین حال، بخ پایانی فیلم که انباشته از صحنه‌های اکشن و پرتحرک است و با فیلم‌برداری زیبای بالارد در لوکیشن‌های جذاب مکزیک جلوه می‌کند، اوج روایت و هیجان را بر وی پرده منتقل می‌سازد ـ در صحنه‌ای چهار برادر روی پلی الواری کمین می‌گیرند و گلوله‌های پیاپی و انفجار دینامیت آنان را تهدید می‌کند.


همچنین مشاهده کنید