شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

ستاره حلبی - The Tin Star


ستاره حلبی - The Tin Star
سال تولید : ۱۹۵۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : پارامونت
کارگردان : آنتونی مان.
فیلمنامه‌نویس : دادلی نیکولز، برمبنای داستان نشان حلبی نوشته بارنی اسلیتر و جوئل کین.
فیلمبردار : لویان گریگز.
آهنگساز(موسیقی متن) : المر برنستاین
هنرپیشگان : هنری فاندا، آنتونی پرکینز، بتسی پالمر، مایکل ری، نویل براند، جان مک‌اینتایر، مری وبستر، پیتر بالدوین و ریچارد شانن.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۳ دقیقه.


کلانتر سابق و جایزه‌بگیر فعلی، "مورگ هیکمن" (فاندا) در حالی وارد شهر می‌شود که جسدی روی اسب او آویزان شده است. کلانتر شهر، "بن اوئنز" (پرکینز)، جوانی است که هنوز از حرفه خود چیزی زیادی نمی‌داند. پس از این‌که "مورگ" در یکی دو گرفتاری به کمک "بن" می‌آید، آن دو رابطه‌ای دوستانه را با یکدیگر شکل می‌دهند. "مورگ" می‌کوشد تا اعتماد به نفس لازمه کلانتر بودن را به "بن" القا کند. او خود نشان کلانتری را به کناری نهاده، چون از مردی که تحت حمایتش قرار داشته‌اند، بی‌تفاوتی دیده است...
٭ "وسترنی از آنتونی مان"، خود توصیف کاملی برای این فیلم است. این فیلم از رشته وسترن‌های او با جیمز استوارت متفاوت است و مایه رابطه‌ای استاد و شاگردی میان آواره و نماینده قانون را می‌پروراند که طی آن آواره به استقرار و ثبات رضایت می‌دهد و نماینده قانون راه رسم زندگی را می‌یابد. با این حال ستاره حلبی بیش از حد معمول وسترن‌های مان حساب شده و "آکادمیک" است و صریحاً پیام برتری نظم و خانواده را سر می‌دهد. حرکت‌های دوربین خشونت را عمق و معنا می‌بخشند و طبق معمول آثار استاد، محیط طبیعی نقش مهمی در روایت و پرورش شخصیت‌ها دارد. این مضمون در مجموعه تلویزیونی موفق معاون با همکاری خود فاندار و آلن کید ادامه داده شد.


همچنین مشاهده کنید