شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

فضای درونی - Innerspace


فضای درونی - Innerspace
سال تولید : ۱۹۸۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : مایکل فینل
کارگردان : جو دانته
فیلمنامه‌نویس : جفری بوآم و چیپ پراسر، برمبنای داستانی نوشته پراسر.
فیلمبردار : اندرو لاسلو
آهنگساز(موسیقی متن) : جری گُلداسمیت
هنرپیشگان : دنیس کوائید، مارتین شورت، مگ رایان، کوین مکارتی، فیونا لوئیس، ورنن ولز، رابرت پیکاردو، وندی شال و هارولد سیلوستر.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۰ دقیقه.


«ستوان تاک پندلتن» (کوائید)، خلبان پروازهای آزمایشی که مورد بی‌مهری محبوبه روزنامه‌نگارش، «لیدیا» قرار گرفته، برای شرکت در یک آزمایش کوچک‌سازی داوطلب می‌شود. قرار است او در آزمایشگاه پس از ورود به کپسول بسیار کوچکی، از طریق سرنگ به بدن یک خرگوش تزریق شود. اما تعدادی جاسوس حین آزمایش سر می‌رسند و «تاگ» بالاجبار به بدن «جک پاتر» (شورت)، فروشنده‌ای که از بیماری می‌ترسد، تزریق می‌شود. «تاک» از طریق بی‌سیمش با« جک» تماس می‌گیرد و آرام‌آرام وضعیت نامعمولش را باور می‌کند...
* فیلم با ارجاع به سفر شگفت‌انگیز (1966)، اثر افسانه - علمی ریچارد فلایشر ساخته شده، اما از آن خوش ساخت‌تر است. با ورود «تاک» به بدن «جَک»، فیلم به نحو ناهم‌گونی کمدی می‌شود و اندیشه‌هائی را تلفیق می‌کند که بیش از آنکه کمدی بزن بکوب باشد، رنج‌آور است و یا بیش از آنکه کمدی کارتونی در نظر گرفته شود، احمقانه است. گرچه بازیگران برای شورت بیش از سایرین زمینه کار فراهم بوده، ولی او نیز شخصیت متقاعد کننده‌ای ارائه نمی‌دهد.


همچنین مشاهده کنید