چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

سه پدرخوانده - The Three Godfathers


سه پدرخوانده - The Three Godfathers
سال تولید : ۱۹۴۸
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : جان فورد و مریان ک. کوپر.
کارگردان : فورد
فیلمنامه‌نویس : لارنس استالینگز و فرانک نوجنت، برمبنای داستانی نوشته پیتر. ب. کین.
فیلمبردار : وینتن.
آهنگساز(موسیقی متن) : ریچارد هاگمن.
هنرپیشگان : جین وین، پدرو آرمنداریز، هاری کاری جونیر، وارد باند، میلدرد نتویک، چارلتن هالتن، جین دارول، می مارش و دوروتی فورد.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۶ دقیقه.


سه قانون‌شکن به‌نام‌های "رابت" (وین)، "پدرو" (آرمنداریز) و "ویلیام" (کاری جونیر) به بانکی دستبرد می‌زنند و سپس برای فرار از دست کلانتر، آواره دشت و بیابان می‌شوند. تا این‌که به‌طرز اتفاقی به زن بارداری برمی‌خورند. زن، فرزندش را به‌دنیا می‌آورد و پیش از مرگ از سه مرد می‌خواهد که جان کودک را نجات دهند. سه مرد می‌پذیرند و کوشش خود را برای گذشتن از صحرائی بی‌آب‌وعلف و رساندن کودک به نزدیک‌ترین شهر آن حوالی، نیواورشلیم، آغاز می‌کنند. سرانجام، پس از این‌که "پدرو" و "ویلیام" می‌میرند، "رابرت" موفق می‌شود کودک را به سلامت به شهر برساند...
٭ فورد قبلاً یک‌بار همین داستان را در سال ۱۹۱۹، با نام مردان نشان‌دار (با همکاری هاری کاری که در نخستین نسخه سینمائی داستان در ۱۹۱۶ نیز بازی کرده بود) جلوی دوربین می‌برد. این نخستین فیلم رنگی استاد، از شاهکارهای او نیست؛ اما از مایه مشخصه کارش، مثل "احترام به رکن خانواده"، بهره‌ می‌برد و تقدیم شده است به‌خاطره ستاره ژانر وسترن و دوست فورد، کاری که در سال ۱۹۴۷ در گذشت. با نام فرزند تعمیدی (جان بدهم، ۱۹۷۴) برای تلویزیون، و این بار به یاد هاری کاری جونیر، بازسازی می‌شود.


همچنین مشاهده کنید