شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

استلا دالاس - Stella Dallas


استلا دالاس - Stella Dallas
سال تولید : ۱۹۳۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ساموئل گلدوین
کارگردان : کینگ ویدور
فیلمنامه‌نویس : سارا ی. میسن و ویکتور هیرمن، برمبنای رمان آلیور هیگینز پراوتی و نمایش‌نامه‌‌ای نوشته هاری واگ‌استاف گریبل و گرترود پورسل.
فیلمبردار : رودولف ماته.
هنرپیشگان : باربارا استانویک، جان بولز، آن شرلی، باربارا اونیل، آلن هیل و گرترود شورت.
نوع فیلم : سیاه و سفید. ۱۰۴ دقیقه.


جوان اصیل‌زاده‌ای به‌نام "استیون دالاس" (بولز) پس از ورشکستگی خانواده و خودکشی پدرش، نامزدی‌اش را با "هلن موریسن" (اونیل) به هم می‌زند و به شهر کوچک نیوانگلند می‌رود تا زندگی تازهای را شروع کند. او به‌زودی با زنی عامی، "استلا" (استانویک) ازدواج می‌کند و صاحب دختری می‌شود. با این همه، فاصله طبقاتی زن و شوهر فرصت تفاهم و محبت را فراهم نمی‌کند. تا سرانجام "استیون" برای کار رهسپار نیویورک می‌شود اما "استلا" از ترس تفاهم نداشتن با دوستان و اطرافیان طبقه بالای او، از هم‌راهی خودداری می‌کند. سال‌ها می‌گذرد و "استلا" غرق در زندگی بی‌بندوباری می‌شود، در حالی که همیشه برای دخترش مادری نمونه است...
٭ ملودرامی فراموش نشدنی، عامه پسندترین فیلم ویدور و، شاید بهترین کار استانویک. در این فیلم استانویک سی‌ساله بود و در بیشتر صحنه‌ها می‌بایست نقش مادری جاافتاده را بازی می‌کرد. هیل، بولز و اونیل نیز قابل قبول جلوه می‌کنند. بازسازی فیلم، استلا (جان بورمن، ۱۹۹۱) با وجود همکاری بت میدلر به موفقیتی دست پیدا نمی‌کند.


همچنین مشاهده کنید