شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

درد کمتر در زمان دندان درآوردن کودکان


درد کمتر در زمان دندان درآوردن کودکان
دندان در آوردن یكی از مراحل سختی است كه كودكان دیر یا زود با آن مواجه هستند و اغلب دچار افت وزنی می‌شوند و گریه‌های طولانی آنها والدین را كلافه می‌كند و همه ما از این كه كودكمان درد بكشد، ناراحت می‌شویم. شاید راه حل‌های ساده‌ای كه ذكر شده تحمل این درد را برای كودكان و والدین آسانتر كند.
۱) یك كودك ۶ ماهه اشتیاق زیادی دارد كه خودش غذا بخورد. پس با یك بستنی یخی كوچك این اجازه را به او بدهید. دریك قالب یخ آب میوه دلخواه كودك را بریزید و چوب تمیزی در آن قرار دهید و بگذارید كه كاملاً یخ بزند. با خوردن این بستنی، برای مدتی لثه‌های كودك سِر شده و احساس خارش نمی‌كند.
۲) بعد از اینكه نوك دو دندان پایین پیدا شد، كودك می‌تواند یك هویج یا یك تكه سیب خنك را گاز بزند. این كار درد او را كاهش می‌دهد و در عین حال كمی هم میوه یا سبزیجات خورده است. ولی كاملاً مراقب باشید چیزی بدست كودك ندهید كه به گلویش بپرد.‌
۳) می‌توانید با مشورت پزشك ژل‌هایی را تهیه كنید كه برای مدتی درد لثه كودك را كاهش می‌دهد.
۴) دندانی‌های (لیسك‌های) مناسبی را تهیه كنید و در اختیارش بگذارید كه كودك با گاز زدن آنها احساس درد كمتری بكند. نوعی از آنها كه محتوی آب است را در فریزر قرار دهید و پس از انجماد آب درون آن، به كودك بدهید.
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید