جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

شست و شوی ظروف


شست و شوی ظروف
چند نكته در مورد ظروفی از جنس روی:
۱- بعد از خریدن ظروف رویی ، قبل از استفاده ، می توانید داخل ظرف را آب بریزید ، چند قاشق سركه اضافه كنید و آن را چند دقیقه روی اجاق قرار دهید تا بجوشد و بعد آب آن را خالی كرده و از ظرف استفاده كنید، هرگز سیاه نمی شود.
۲- اگر این ظروف سیاه شده ، برای تمیز كردن آن از سیم ظرف شویی و صابون استفاده كنید .
۳- اگر این ظروف بر اثر سرخ شدن یا پختن غذا سیاه شده ، ظرف خالی را روی اجاق قرار دهید و شعله را روشن كنید . با این كار تمام قسمت های سیاه ظرف به صورت دود از ظرف خارج می شود و ظرف شما كاملاً سفید می شود . به شرط اینكه بعد از خاموش كردن اجاق ، تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشید. چون این كار باعث سوراخ شدن ظرف می شود.
تمیز كردن ظرفی كه در آن غذا سوخته است:
اگرغذا به ته قابلمه چسبیده ، هرگز كارد، قاشق یا كفگیر فلزی برای پاك كردن آن به كار نبرید. كافی است آن را از آب گرم پر كنید و مقداری نمك نیز به آن اضافه كنید. اگرغذا خیلی محكم به قابلمه چسبیده است ، مقداری سركه در آن بریزید و بجوشانید تا كاملاً پاك شود.
بر طرف كردن بوی پیاز از كارد:
اگر كارد شما بوی پیاز می دهد ، با كارد هویج را حلقه حلقه ببرید . با این كار بوی پیاز از بین می رود.
تمیز كردن قوری استیل:
اگر قوری شما جرم گرفته است ، قوری را پر از آب كنید و ، مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد . قوری شما كاملاً تمیز می شود.
شستن فلاسك چای :
ابتدا تفاله های چای را از فلاسك خالی كنید، سپس مقداری آب گرم در فلاسك ریخته، كمی مایع ظرفشویی به آن اضافه نموده و یك اسكاچ نرم داخل فلاسك بیندازید ، در آن را ببندید و خوب تكان دهید، تا تمیز شود و بعد با آب گرم كاملا شستشو دهید.
پاك كردن ظروف آلومینیومی:
برای پاك كردن این ظروف می توانید از سركه استفاده كنید: چند قاشق سركه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما كاملاً نو و درخشان می شود.
شستن بشقاب ها:
قبل از این كه شروع به شستن بشقاب ها كنید، آنها را درون ظرف بزرگتری كه پر از آب كرده اید ، قرار دهید . سپس چند قاشق سركه به آب اضافه كنید و چند دقیقه صبر كنید تا سركه تمام چربی ها را به خود بگیرد، سپس بشقاب ها را بشویید.
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید