چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

بازگشت قاتل


بازگشت قاتل
Assassin’s Creed بازی‌ بود که بالا رفتن از ساختمان‌های بلند را میسر و لذت شکار هدف به وسیله چاقوی مخفی دستی را به دنیا معرفی کرد. محیط طبیعی و نماهای خیره‌کننده باعث شد این بازی از بهترین و موفق‌ترین عناوین سال ۲۰۰۷ باشد. از ماه‌ها پیش خبر ساخت نسخه دوم بازی Assassin’s Creed به نام AC۲ به گوشی می‌رسید،‌اما اولین‌بار در کنفرانس خبری سونی در E۳ گیم‌پلی بازی به نمایش گذاشته شد.
Auditore da Firenze Ezio قهرمان این شماره است که بر خلاف Altair از ابتدا نقش یک قاتل را بازی نمی‌کند. او نجیب‌زاده‌ای است که درگیر توطئه‌ای علیه خانواده‌اش می‌شود و او را به انتقام از خائنان وامی‌دارد. هرچه بازی پیش می‌رود یاد می‌گیرد که حتی مرگبارتر از Altair باشد.
مهم‌ترین نکته قابل توجه در AC ۲ تغییر در محیط بازی است. شهرهای خاک‌آلود Acre , Damascus, Jerusalem در حول و حوش سال‌های ۱۱۹۱ جای خود را به شهرهای ایتالیایی دوران رنسانس یعنی ونیز، فلورانس و رم داده‌اند. شما همچنین قادر خواهید بود در حومه این شهرها نیز گشت و گذار کنید.
در دمو AC ۲ شهر ونیز دیده می‌شود و به نظر می‌رسد اهالی این شهر در حال برگزاری کارناوالی در سال ۱۴۸۶ هستند و آتش‌بازی باشکوهی بالای سر آن‌ها انجام می‌شود. Ezio روی یک نیمکت نشسته است. هنگامی که یک از نگهبانان برای تجسس به او نزدیک می‌شود،Ezio به طور مخفیانه‌ای با چاقویی پنهان او را می‌کشد و بدون اینکه اطرافیان متوجه شوند او را به جای خود روی نیمکت می‌نشاند. این صحنه کوتاه در حقیقت گوشه‌ای از مکانیزم‌های گیم‌پلی جدید AC ۲ را به نمایش می‌گذارد. امنیت مکان‌های اختفا کمتر شده است و نگهبانان مدام آن‌ها را وارسی می‌کنند. اکنون حتی اگر روی نیمکتی نشسته یا در ارابه کاه مخفی شده باشید، محافظان به شما مشکوک خواهند شد و به دنبال شما خواهند گشت. در این مواقع می‌توانید آن‌ها را بکشید تا لو نروید. راهب‌ها نیز در این شماره کمتر دیده می‌شوند، با این حال ناپدید شدن بین جمعیت طبیعی‌تر از قبل شده است.
پس از انجام چند حرکت (که به نظر می‌رسد بالا رفتن‌ها و پرش‌ها شبیه شماره اول هستند) Ezio به طرف بالای یک ساختمان مرتفع می‌رود و به پایین نگاه می‌کند. همانند شماره قبل می‌توانید از چشم‌اندازهای خیره‌کننده شهرها در AC ۲ لذت ببرید. اکنون برخلاف AC رفتن از یک سمت شهر به سمت دیگر آن به لطف ماشین پرواز شگفت‌انگیزLeonardo Da Vinci سریع‌تر شده است. داوینچی دوست صمیمی و مخترع مخصوص Ezio است که به او امکان استفاده از همه اختراعاتش را می‌دهد.
با ماشین پرنده او می‌توانید در اطراف پرواز کنید و برای ماندن در هوا باید آتش‌هایی را که دوستانتان در شهر روشن کرده‌اند پیدا کنید تا با کمک جریان هوای گرم اطراف، سرعت و ارتفاع بگیرد. در حال پرواز می‌توانید با شیرجه زدن به سمت دشمنان آن‌ها را از بین ببرید. البته هنوز معلوم نیست که استفاده از ماشین پرواز داوینچی تنها راه سریع برای گشت و گذار در شهر است یا بخش عمده گیم پلی را شامل می‌شود.
پس از آنکه Ezio روی پشت‌بام فرود آمد، چند حرکت جدید از او مشاهده کردیم. بی‌شک تاثیرگذارترین این حرکات قابلیت کشتن دو نفر به طور همزمان با فرو کردن چاقوی مخفی در گردن آن‌هاست. یکی دیگر از توانایی‌های جدید او امکان خلع سلاح کردن دشمنان و استفاده از اسلحه آن‌ها علیه خودشان است. گفته می‌شود که در نسخه نهایی از ۳۰ اسلحه متفاوت استفاده خواهد شد.
دمو با کشتن هدف موردنظر پایان می‌پذیرد. اگرچه چیزی که انتظار آن نمی‌رفت فرار از قلعه پس از قتل بود که به کمک بمب دودی (که تعداد زیادی از دشمنان را گیج کرد) و سپس شیرجه در کانال آب مجاور شکل گرفت. شنا کردن، توانایی جدید خوب دیگری در AC ۲ است. ونیز دارای آبراه‌های زیادی است که می‌توانید در آن‌ها شیرجه بزنید.
می‌توانید سلاح و زره بخرید و عده‌ای را استخدام کنید تا کارهایی (حتی نبرد) برای شما انجام دهند که حاکی از پیشرفت خوب بازی است.
برای بیشتر افراد بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تفاوت بینAC ۲ و AC این است که دیگر مجبور نیستید ساعت‌ها وقت خود را صرف ماموریت‌هایی مانند جیب‌زنی یا استراق سمع کنید. در AC، نبردها، تنوع زیادی نداشتند و ساختار ماموریت‌ها به طرز عذاب‌آوری تکراری بود. یوبی‌سافت نیز این مشکل را پذیرفت و قول داد که این نقطه ضعف را برطرف می‌کند. اکنون در نسخه جدید بازی (AC۲) ۱۶ مرحله مختلف وجود خواهد داشت. نبردها متنوع‌تر شده‌اند و Ezio می‌تواند از شمشیر، نیزه و تبر استفاده کند. البته در دمو بازی صحنه‌های نبرد زیادی به چشم نمی‌خورد و بنابراین قضاوت در این مورد کمی سخت است و کماکان باید تا عرضه نهایی منتظر بمانیم.
Assassin’s Creed II، ۱۷ نوامبر برای Xbox۳۶۰، PlayStation۳ ، PCو PSP عرضه خواهد شد. نسخه مخصوص پی‌اس‌پی Bloodline نام دارد.
منبع : هفته‌نامه بزرگراه فناوری


همچنین مشاهده کنید