پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مروری بر بازی Necrovision


مروری بر بازی Necrovision
Necrovision یک بازی تیراندازی با مضمون کم و بیش تاریخی است که برای کاربران رایانه‌های شخصی طراحی شده و می‌تواند ساعت‌ها موجب تفریح و هیجان شما شود. وجود دشمنان سرسخت و متنوع، طراحی جالب نبردها و فضای قابل توجه آن از جمله نقاط مثبت این بازی است. نکته جالب در این بازی این است که اگر زرنگ باشید می‌توانید اژدها سواری کنید.
در عین حال یکی از نقاط ضعف این بازی پشت‌سر گذاشتن مراحل متعدد تا دستیابی به سلاح‌ها و کسب توانایی خوب جنگی است. این بازی برخی نقاط ضعف تکنیکی و اشکالات فنی نیز دارد. نگارش کلمات و عبارات با خطی نامناسب و ضعف صدای بازی در برخی موارد از جمله نقاط ضعف آن است.
بهتر است ابتدا داستان بازی را به طور مفصل مرور کنیم. این بازی در دوران جنگ جهانی اول جریان می‌یابد و در همان ابتدا به کاربر درباره شایعاتی مبنی بر وجود انسان یا موجودات برتر از انسان روی کره زمین هشدار داده می‌شود. قضیه از این قرار است که در سال ۱۹۱۶، دو سال پس از جنگ جهانی اول، یکی از سربازان ارتش ایالات متحده به نام "Simon Bunker"، به همراه متفقین وارد خط مقدم جبهه می‌شود. در طی یک نبرد وحشیانه Bunker و همرزمانش در پشت خطوط دشمن گم می‌شوند. Bunker و یارانش مجبور می‌شوند برای دفاع از خود سنگر بگیرند. در آن هنگام وارد چاله‌های اسرارآمیزی می‌شوند تا جایی که خواهند فهمید همه چیز آن‌گونه نیست که آن‌ها فکر می‌کردند. آن‌ها به زودی از وجود موجودات وحشتناک‌تری مطلع خواهند شد که در زیر میدان‌های نبرد مخفی شده‌اند. موجودات شیطانی راه نفوذ به دنیای انسان‌ها را پیدا کرده‌اند و با ورود آن‌ها تعادل قدرت در جنگ بر هم خواهد خورد. بیشتر اتفاقات این بازی در زیرزمین‌ها و محل‌هایی شبیه زیرزمین اتفاق می‌افتد و دشمنان اصلی در بازی، جن، پری و هیولاهایی وحشتناک هستند. کاربر بازی از همان ابتدا خود را در سنگرهای تنگ و ترسناک جنگ جهانی اول خواهد یافت. NecrovisioN در اقدامی نو میدان‌های نبرد جنگ جهانی اول را با موجودات وحشتناک و خون‌آشام ترکیب کرده و معجونی عجیب را به نمایش گذاشته است. در ابتدای بازی پس از پشت‌سر گذاشتن بخشی از سنگرهای موجود در زیرزمین گازی در فضا پخش می‌شود و شما، قهرمان بازی را خواهید دید که چیزی نیست جز یک جمجمه آتشین و برافروخته. این موجود یادآور شخصیت Lord Voldemort&#۰۳۹;s در بازی هری‌پاتر است. قسمت‌های هیجان‌انگیز بازی زمانی آغاز می‌شود که شما با حمله چند موجود عجیب و غریب و ماقبل تاریخ مواجه می‌شوید.
پس از اتمام این بخش و از بین رفتن هیولاها، گروهی از افسران نازی با شما درگیر می‌شوند و بعد از یک حمله طوفانی به سنگر آلمان‌ها، ارتش متفقین در حالی که گاز خردل فضای میدان را پر کرده است، سرگرم پاکسازی سنگرهای آلمانی‌‌ها می‌شوند. در این هنگام قهرمان داستان، جمجمه‌های شیطانی را در میان دودها مشاهده می‌کند و سپس شیطانی آتشین، به قهرمان بازی حمله می‌کند. شیطانی که اسلحه‌اش توپ‌های آتشینی است که پی در پی به سوی هدف پرتاب می‌کند. شما در برابر حمله این موجود شیطانی فقط تپانچه Lugar در اختیار دارید که باید با استفاده از آن دشمن را نابود کنید. نابودی این موجود نشانه پایان بازی خواهد بود. پس از اینکه قهرمان بازی این موجود شیطانی را شکست داد برای مبارزه با خون‌آشام‌ها به دنیای زیرزمینی خواهد رفت. شما به زودی خواهید فهمید که خطر اصلی که نژاد انسان و خون‌آشام‌ها را تهدید می‌کند نیروی تاریکی است. کاربر در ادامه، مرکز نیروی شیطانی را کشف خواهد کرد، مکانی که با استفاده از فناوری خون‌آشام‌ها، شکست نیروهای شیطانی ممکن خواهد شد. در این نبرد برای مبارزه با نیروهای مخالف سلاح‌‌هایی مانند تپانچه Lugar و مسلسل قدیمی در کنار نارنجک در اختیار خواهید داشت. در ادامه نیروی جادویی نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت و کار شما این است که با نیروهای شیطانی مبارزه و معماهای ساده سر راه را حل کنید.
سازندگان NecrovisioN معتقدند قابلیت جنگ و ستیز با انسان، شیطان و جن، استفاده از ۱۸ سلاح متنوع و متفاوت، قابلیت اجرای آنلاین بازی با حضور حداکثر ۱۶ نفر و وجود ۶ نقشه متفاوت، از جمله مشخصات و ویژگی‌های بازی مذکور است.
این داستان مفصل و پیچیده در نگاه اول جالب به نظر می‌رسد، اما برخی معتقدند این جابه‌جایی موضوعی و مکانی شاید برای برخی افراد جالب نباشد و آن‌ها را گیج کند. این مشکل از آنجا تشدید می‌شود که برخی مشکلات فنی رفع نشده است و تعدادی باگ و حفره‌ در جریان بازی، تداوم آن را دچار مشکل می‌کند. یکی دیگر از ضعف‌های این بازی به ماموریت‌هایی برمی‌گردد که باید در زمان مشخصی انجام شوند. در بیشتر این ماموریت‌ها باید دو دینامیت را پیدا کنید، این ماموریت به دفعات تکرار می‌شود و به تدریج جذابیت خود را از دست می‌دهد و معلوم نیست طراحان بازی چه اصراری داشته‌اند که هر بار آن را در هر مرحله تکرار کنند.
به‌رغم همه این مشکلات، اکشن بازی بالاست و تنوع سلاح‌ها نیز باعث می‌شود نقص‌های ذکر شده تا حدی پوشانده شوند. از جمله سلاح‌های این بازی می‌توان به تفنگ عادی، هفت‌تیر، مسلسل، نارنجک و ... اشاره کرد.
سرانجام باید به این نکته توجه کنید که اگر می‌خواهید در این بازی موفق باشید باید همیشه دشمنان را نزدیک به خود تصور کنید، زیرا امکان دارد موجود خونخواری از کنار صفحه رایانه به شما حمله کند یا سلاح مرگباری را بر ضد شما به کار گیرد. بنابراین در زمان انجام این بازی تمام حواس خود را متوجه حرکات دشمنان کنید.
منبع : هفته‌نامه بزرگراه فناوری


همچنین مشاهده کنید