پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ایده‌های بزرگ برای فضاهای کوچک


ایده‌های بزرگ برای فضاهای کوچک
در خانه های كوچك امروزی باید از حداقل فضا برای قراردادن و چینش مناسب همه وسایل ضروری، استفاده كرد. همچنین با رایج تر شدن استفاده از مبلمان نیز فضا بیشتر اشغال می شود، بنابراین باید از راهكارهای بسیار مناسب برای چینش بهینه وسایل استفاده كنیم تا علاوه بر داشتن خانه ای كامل هر میز در جای مناسب قرارگیرد و باعث تنگی و دلگیر شدن فضا نشود و در مواقع مصرف براحتی در دسترس باشد.
نمونه ای از راه حل های مناسب را برای تمام اتاقهای خانه پیشنهاد می كنیم. در این طرح تمام اجزای یك اتاق خواب به صورت كشویی روی سطح بلند جلو عقب می شود، حتی در گوشه ای از سطح بلند می توان تلویزیون، ضبط صوت و ... را قرارداد تا در هنگام استراحت و در اوقات دیگر احتیاجی به استفاده از میز نباشد.
برای قسمت زیر تخت دو عدد جعبه چرخ دار حجیم طراحی شده كه به آسانی قابل انتقال است.
گنجه ای جادار برای قراردادن وسایل و رختخوابهای میهمان:
چیدن رختخواب اضافه، ملحفه یا پتو و... در كمد جاگیر است و یا پیداكردن جای مناسب برای قراردادن آنها به صورتی كه داخل دید نباشد، كار مشكلی است.
یك راه حل مناسب استفاده از فضای زیر تخت برای نگهداری هرگونه وسیله حجیم است و بدین ترتیب با اشغال جای كم از فضای بی مصرف زیرتختخواب به مفیدترین شكل استفاده می شود.
یكی از راه حلهای جدید طراحان برای صرف هزینه كمتر و یا امكان تغییر دكوراسیون خانه بدون اینكه احتیاج به تغییر ساختار و تخریب و یا ساخت دیوار جدید باشد، استفاده از دیوارهای پیش ساخته و یا كمدهای چرخ دار برای جداسازی اتاقها است. با این روش علاوه بر قابل انتقال بودن تمام وسایل هرچیز در جای مناسب قرارمی گیرد و نحوه تقسیم بندی فضا نیز در صورت تمایل قابل تغییر است.
میز متحرك برای آشپزخانه:
فضای برخی آپارتمانها به قدری كوچك است كه حتی از یك راهروی باریك یا فضای بسیار كوچك به عنوان آشپزخانه استفاده می شود. طبقه های دیواری برای جاسازی مایكروفر، همچنین میز متحرك كه در مواقع غیر استفاده بودن به زیر سطح كابینت منتقل می شود، درواقع تمام وسایل در یك فضای كاملاً كوچك و به صورت فشرده در كنار یكدیگر جاسازی می شوند.
جایگاه كتاب:
با درنظرگرفتن یك مدل جالب با حجم كمتر جای مناسب برای نگهداری كتابها و سی دی ها مهیا كنیم هرچند كتابخانه قطر كمی دارد اما به هرحال جاگیر است. با این مدل با اشغال نصف فضای لازم برای چیدن كتابها و یا سی دی به نحوی كه یك لبه نگهدارنده در قسمت پشت به عنوان تكیه گاه عمل می كند، چند سانتیمتر از عرض كتاب با صورت تزئینی خارج از كتابخانه قرارمی گیرد.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید