جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

برترین‌های سی.تی.آی.ای ۲۰۰۹


برترین‌های سی.تی.آی.ای ۲۰۰۹
لاس‌وگاس آمریکا، میزبان نمایشگاه‌های سالانه فراوانی است که بسیاری از آنها به معرفی تازه‌ترین محصولات الکترونیکی جهان می‌پردازند. مشهورترین آنها، سی.ای.اس است که دی ماه هر سال همزمان با آغاز سال جدید میلادی برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین رویداد دنیای فناوری الکترونیک است. اما یکی دیگر از این نمایشگاه‌های سالانه که اختصاصا به معرفی محصولات شبکه ارتباطات بی‌سیم و همراه می‌پردازد، سی.تی.آی.ای است که از سوی انجمن جهانی بی‌سیم برگزار می‌شود. نمایشگاه امسال نیز با عنوان سی.تی.آی.ای وایرلس ۲۰۰۹ هرچند با شکوه سال گذشته برگزار نشد و بسیاری از پدیده‌های سال جاری در آن شرکت نکرده بودند، اما بازهم محصولاتی در آن پیدا می‌شد که ارزش معرفی شدن داشته باشد. کنت گرمن، دبیر ارشد بخش گوشی‌های همراه در سی.نت نیوز پس از بررسی محصولات ارایه‌شده، چهار محصول زیر را به عنوان برترین‌های نمایشگاه امسال انتخاب کرده است.
● بهترین گوشی همراه: سامسونگ ایمپرشن
سامسونگ برای سومین سال پیاپی است که جایزه بهترین گوشی همراه سی.تی.آی.ای را از آن خود می‌کند. البته این بدان معنی نیست که مدل جدید گوشی همراه سامسونگ، ایمپرشن بالاتر از مدل‌های اینستینکت ۲۰۰۸ یا آپ‌استیج ۲۰۰۷ است. امسال، اغلب شرکت‌کنندگان گوشی‌هایی با قابلیت ارسال ساده‌تر پیامک‌ها ارایه کرده بودند و از این رو، سامسونگ ایمپرشن توانست خود را به‌عنوان یکی از بهترین طراحی‌های گوشی‌های پیام‌رسان معرفی کند.
صفحه‌کلید این گوشی بسیار جادار و استفاده از آن بسیار راحت است. البته نمای گوشی خیلی جذاب نیست، ولی خوش‌دست است. اما مهم‌ترین ویژگی این گوشی، نمایشگر شبکه‌ای فعالی او.ال.ای.دی (دیودهای نوری آلی) است. تصاویر بسیار روشن با رنگ‌های زیبا و گرافیک عالی دستاوردی است که سامسونگ با نمایشگر جدید خود به کاربران ارایه داده است.
از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به دوربین ۳ مگا پیکسلی، مرورگر اینترنتی اچ.تی.ام.ال، بلوتوث، واسط کاربری تاچ‌ویز و پشتیبانی از شبکه‌های نسل سوم است. سامسونگ این گوشی را برای اپراتور امریکن تله‌کام، AT&T ساخته و امکان استفاده از خدمات ویدیویی و موسیقی این اپراتور را نیز دارد.شاید در نگاه اول این گوشی چنگی به دل نزند؛ اما باید آن را در دست بگیرید و استفاده کنید تا بفهمید چرا عنوان بهترین گوشی این نمایشگاه را از آن خود کرده است.
● بهترین گوشی هوشمند: اچ.تی.سی اسنپ
مهم‌ترین دستاورد نمایشگاه امسال، انبوه برنامه‌های کاربردی برای گوشی‌های همراه بود که در ادامه جایزه برترین نرم‌افزار را ملاحظه خواهید کرد. اما در کنار آن، همه شرکت‌های سازنده گوشی همراه توجهی خاص به قابلیت‌های ارسال پیامک از گوشی‌های همراه خود داشتند. در کنار نوکیا E۷۱x و سامسونگ پراپل پرو، گوشی جدید دیگری خودنمایی می‌کرد که راز برتری‌اش را در خدمات اینر سیرکل پنهان کرده بود.
اچ.تی.سی اسنپ ویژه AT&T عرضه شده و با اشاره یک دکمه کوچک، اینر سیرکل را فعال می‌کند. اینر سیرکل، ای‌میل‌های گروهی از پیش‌تعیین‌شده از رفقای خاصتان را به بالای فهرست ای‌میل‌ها منتقل می‌کند تا بتوانید آنها را فورا مطالعه کرده و پاسخ دهید. هرچند که این قابلیت آن‌قدرها هم نشان از آینده ندارد، اما به اولویت‌بندی ای‌میل‌های رسیده بسیار کمک می‌کند.
علاوه بر این، اچ.تی.سی مثل همیشه گوشی را به زیبایی طراحی کرده است. اسنپ، بسیار زیبا ساخته شده و گوشی هوشمند جالبی از آب درآمده است. صفحه کلید کامل آن از دکمه‌هایی با ابعاد مناسب تشکیل شده تا پیامک زدن راحت‌تر انجام شود. حواستان هم باشد گول جثه کوچکش را نخورید، چرا که امکانات فراوانی را در خود جای داده است: سیستم عامل ویندوز موبایل ۶.۱، پوش ای‌میل، وای‌فای، بلوتوث، پشتیبانی از شبکه‌های نسل سوم و دوربین ۲ مگاپیکسلی از جمله این امکاناتند.
● برترین لوازم جانبی: هدست استریو جابرا هالو
می‌دانیم که هدست استریوی بلوتوث چیز جدیدی نیست، اما جابرا هالو یکی از برترین و جذاب‌ترین هدست‌هایی است که در این نمایشگاه ارایه شده است. ظاهر شیکی دارد و می‌توان آن را تا کرد و به راحتی در جیب کت جای داد؛ و از همه مهم‌تر، این که سازندگان آن ادعا می‌کنند هالو، نخستین هدستی است که از دو نویزگیر دوگانه صدا بهره می‌برد. فناوری نویز بلاک‌اوت سبب می‌شود صداهای زمینه را حذف می‌کند. این هدست هم‌چنین می‌تواند همزمان به دو دستگاه متصل شود و به‌راحتی یکی از آنها را انتخاب کند. اتصال با سیم نیز یکی دیگر از قابلیت‌های این هدست است که از اواخر اردیبهشت‌ماه با قیمت ۱۳۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.
● برترین نرم‌افزار: راکت‌وکس
راکت‌وکس همه چیز را در خود جمع کرده است: ای‌میل‌های چندگانه، پیامک، پیام‌های صوتی، تبدیل صوت به متن، مکالمات کنفرانسی، تقویم، اشتراک صفحات و مدیریت دفترچه نشانی و تلفن؛ در سه قالب کاربران عادی، تجاری و حرفه‌ای عرضه شده است.
منبع : خبر آنلاین


همچنین مشاهده کنید