جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

آشفتگی رسانه‌های ناتوی فرهنگی از مقابله با براندازی نرم


آشفتگی رسانه‌های ناتوی فرهنگی از مقابله با براندازی نرم
بی.بی.سی فارسی، یکی از پروژه های عملیات روانی استکبار جهانی که خود از دل دیگر پروژه های عملیات روانی شبکه براندازی نرم ناتوی فرهنگی متولد شده است، ‌نتوانست نگرانی آشکار خود را از ورود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عرصه رفع تهدیدات بزرگ و بسیار جدی فناوری اطلاعات در کنار بهره‌برداری سالم از امکانات آن مخفی کند.
این سرویس خبری سیاسی امنیتی، در تلاش برای تقویت حمایت از شبکه فعالان تولید و انتشار محتوای مستهجن در اینترنت با به‌راه اندازی جریان خبری در طرح ادعای مبارزه سپاه با جریانات آزاد فکر و اندیشه(!) مدعی ورود سپاه به نمایندگی از جمهوری اسلامی به عرصه برخورد با فکر(!) و اندیشه(!) در اینترنت شد.
برخورد با شبکه فعالان پرنوگرافی در ایران، در حالی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته که در کشورهای دیگر نیز در کمترین وضع، برای مرتکبین جرائمی همچون قاچاق انسان و پورنوگرافی کودکان و پورنوگرافی همراه با اجبار یا اغوا، جرائم بسیار شدید در نظر گرفته شده و نیروهای امنیتی بخش‌های ویژه تخصصی برای شناسایی و برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سازمان یافته سایبرنتیکی تشکیل داده و با قدرت و بهره‌وری از تخصص‌های ویژه و در سایه حمایت‌های کامل و همه جانبه قانونی و قضایی و اطلاعاتی، به مبارزه با این جرائم مشغول هستند.
● چرا بی.بی.سی نگران است؟
علت اول نگرانی بی.بی.سی را باید در ذات و رویکرد عمل و رفتار سپاه پاسداران جست.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه برهه‌ها و عرصه‎های خطرساز، به‌عنوان فرمانده میدان و علمدار لشگر مبارزه و دفاع از انقلاب اسلامی و ملت و کشور ایران حاضر بوده است. رویکرد سپاه پاسداران در اولویت ویژه برای عملیات‌های مخرب علیه اسلام و انقلاب اسلامی و کلیه تحرکاتی که به‌عنوان تهدید علیه دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی مطرح هستند، همچنین قاطعیت، صراحت و شفافیت و قدرت و استحکام و خستگی ناپذیری و عدم تاثیرپذیری از جوسازی و جریان‌سازی‌های بیگانه، کلیه جریانات امنیتی و سیاسی دشمن را که در حال فعالیت علیه انقلاب اسلامی هستند، نگران می‌کند.
چه اینکه، ترویج لیبرالیسم جنسی و اخلاقی، به‌عنوان یکی از راهکارهای سست نمودن اعتقادات و باورهای انسان‌ها به خداوند متعال، مفهوم دین و اسلام و در نهایت زندگی دینی و ایجاد فضای چالش بین مردم و حاکمیت با ایجاد اختلاف میان ارزش‌های عمومی و ارزش‌های رسمی و حرکت به‌سمت براندازی از درون با ایجاد چالش و درگیری منافع و مصالح ملت و حاکمیت، سیاست اعلام شده و علنی رسانه‌های استکباری همچون بی.بی.سی است. بی.بی.سی بیش از آنکه نگران هرکس باشد، اولاً نگران لو رفتن سرخط های ارتباطی خود در ایران، ثانیاً نگران عزم احتمالی سپاه در برخورد با مجریان سیاست‌های براندازی نرم در ایران، ثالثاً نگران رویکرد آشتی‌ناپذیر و پولادین سپاه در اجرای سیاست‌های دفاعی است.
حضور بسیار بیشتر از هشت‌ساله سیاسیون دارای رویکردهای انفعالی و لیبرالیستی منطبق بر معیارهای مد نظر غرب برای براندازی خاموش و در سکوت و از درون جمهوری اسلامی موجب شده بود تا مبارزه با تمامی شبکه‌های سازمان‌یافته و منسجم غرب علیه منافع ملی ملت ایران اسلامی؛ با بی‌همتی، و گاه کارشکنی مسئولان ذی‌ربط همراه شود. این ماجرا تا جایی پیش رفت که دشمن در اجرای عملیات براندازی نیمه سخت خود نیز سرخط های هماهنگی و چراغ سبز در درون دولت برای مجرمین ضد امنیتی فراهم ساخت و به تعبیر مقام معظم رهبری، حتی در جریان ماجرای شبه کودتای کوی دانشگاه سال ۷۸، چراغ سبزهایی را از برخی مسئولان دولتی نیز دریافت کردند!
در حال حاضر و با ورود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یک نیروی دشمن‌شکن و سخت‌کوش به میدان مبارزه با جرائم و شبکه‌های مخل امنیت ملی کشور که با روحیه‌ای کاملاً متفاوت و با روش عملکردی همیشه ابتکاری و ناشناخته، تحول اساسی در این عرصه فراهم آمده و کم‌کاری‌ها و سوء عملکرد و گاه کارشکنی‌های برخی عناصر پسمانده از دوران حاکمیت جریانات برانداز در مصادر اجرایی و سیاسی کشور، رنگ باخته و به روشنی، سرشبکه این جریانات یعنی ناتوی فرهنگی، از ورود این نهاد قدرتمند طوفان‌ساز به عرصه مبارزه با جرایم رایانه‌ای -که به‌حق نیازمند توان فنی و اطلاعاتی بسیار بسیار بالاست و این ورود، خود بیانگر اوج گرفتن این دو مؤلفه در این نهاد است-، احساس نا امنی کرده و سیاست‌های پدافندی خود را به اجرا گذارده‌اند که تبلیغات انفعالی، ضعیف و از سرناچاری و ضعف و ترس بی.بی.سی را نیز می‌توان در همین چارچوب ارزیابی کرد.
تلاش خبری بی.بی.سی و سایر رسانه‌های اپوزیسیونی و استکباری در موضوع سلسله عملیات‌های اخیر موفقیت‌آمیز اطلاعاتی و فنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در چند محور متمرکز شده است:
محور اول، تلاش برای ایجاد فشار بر سپاه، با القاء تکراری و همیشگی موضوع حاکمیت دوگانه، از طریق طرح ادعای حدوث موازی کاری بین نهادهای اطلاعاتی و دستگاه قضایی از یکسو و سپاه پاسداران است. این در حالی است که سپاه پاسداران مطابق قوانین جمهوری اسلامی، ضابط قوه قضائیه بوده و بنا به اطلاعیه‌های مرکز بررسی جرائم سایبر مندرج در سایت گرداب، در عملیات‌های مذکور، هماهنگی ویژه‌ای بین نهادهای اطلاعاتی کشور و همچنین دستگاه قضایی ایجاد شده است و متهمان نیز در حال حاضر در اختیار دستگاه قضایی برای صدور احکام نهایی پرونده خود هستند.
محور دوم، طرح ادعای ورود یک نهاد نظامی به حوزه کنترل و ایجاد محدودیت بر انتشار افکار و اندیشه‌ها است. بی.بی.سی این محور را با طرح ادعای انحرافی برخورد با جرایم سایبرنتیک از طریق قانون مطبوعات و اشاره تلویحی به نشریات الکترونیک کلید زده است. در حالی که اصولاً قوانین مندرج در قانون مطبوعات نمی‌تواند ناظر بر نشریات الکترونیک متعارف –به‌دلیل تصریح قانون بر ضرورت منظم بودن انتشار نشریه الکترونیک موضوع این قانون- باشد و البته نشریات الکترونیک نیز کلاً ارتباطی با این‌گونه سایت‌های مجرمانه ندارند و قوانین متعدد دیگر ایران از جمله قانون مجازات تخلف در امور سمعی وبصری، قانون مجازات اسلامی و دیگر قوانین موجود، مبنای قانونی این برخوردها را شکل داده است و طرح این زاویه فقط به قصد جوسازی و فریب صورت گرفته است.
همچنین در حالی که ارتش‌ها و نهادهای نظامی و امنیتی کشورهای مختلف جهان، به بررسی پدیده‌ها و حوادث رخ داده در دنیای سایبر کشور خود و کشورهای هدف می‌پردازند و پروژه‌های مختلفی را در این زمینه فعال می‌کنند، مشخص نیست با چه توجیهی از نظر بی.بی.سی، ورود سپاه به این حوزه با مشکل قانونی و منطقی مواجه است! نصّ شرح وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قانون اساسی نیز هیچ حد و مرزی برای مقابله با انواع تهدیدات علیه انقلاب اسلامی برای سپاه قائل نیست و تعیین تکلیف این رسانه‌های بیگانه برای نهادهای داخل کشور را پوچ و بی‌معنا کرده است.
محور دیگر تلاش بی.بی.سی و سایر رسانه‌های بیگانه، حساسیت‌زدایی از ترویج لیبرالیسم فرهنگی و اخلاقی در جوامع اسلامی و رفع زوایای نگاه تهدیدانگار از آنها از طریق تفکیک بین حوزه براندازی و حوزه لیبرالیسم جنسی و اخلاقی است. بی.بی.سی در این امر تا حدی افراط می‌کند که به‌طور کل، ترویج این زاویه نگاه و دید توسط خود را نیز به‌فراموشی می‌سپارد. روشن است که ترویج لیبرالیسم جنسی و اخلاقی یکی از رویکردهای ثابت بی.بی.سی به‌عنوان یکی از جریانات منشعب از ناتوی رسانه‌ای برای فراهم آوردن زمینه‌های فروپاشی از درون جمهوری اسلامی، به‌وسیله ابزارهای تهدید نرم است و این، یک دکترین افشا شده غرب در خصوص جوامع اسلامی معارض غرب است.
به سهم خود، بر دست و بازوی غیورمردان بسیجی و سپاهی بوسه زده و ضمن تشکر برای این عیدی بزرگ که به شادی دل عناصر مذهبی و دین‌دار جامعه منجر شد، از خداوند متعال توفیق روزافزون این دلاورمردان گمنام را خواهانم.
ابوذر منتظرالقائم
منبع : رجا نیوز


همچنین مشاهده کنید