جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا


تنظیم یک برنامه رسانه ای


تنظیم یک برنامه رسانه ای
برای خبر رسانی موثر باید نیازی را مشخص کنید ، آنچه را که مهم است اولویت بندی کنید ،تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید منتقل کنید ، مطالب را به مخاطبان خود مربوط کنید و سپس آنرا تکرار کنید . شما نمی توانید همه چیز را بگویید ، باید تصمیم بگیرید که بیان چه مطالبی ضروری است، برروی مخاطبان تمرکز کنید و آن را به گونه ای مطرح کنید که برای آنها مفهوم داشته باشد . سپس باید مرتباً پیام را تکرار کنید برای اینکه مردم سرشان شلوغ است و در یک چرخه خبری ۲۴ ساعته اخبار زیادی به سمتشان سرازیر می شود.
برای تنظیم یک برنامه رسانه ای باید:
ـ برنامه ای برای رسیدن به اهداف خود درست کنید.
ـ برنامه را با واگذاری بخش های مختلف آن به افراد به قسمتهای کوچکتر تقسیم بندی کنید.
ـ برنامه ای از اینکه چه کسی چه کاری را و تا چه تاریخی انجام می دهد بنویسید و آنرا به طور
مرتب به روز کنید.
ـ سرپرستی برای نظارت بر کارهای محوله مشخص کنید تا مطمئن شوید که کارها سر موقع انجام
می شود.
ـ اهداف و مهلت انجام آنها را بر حسب نیاز تغییر دهید.
ـ با همه دست اندرکاران برنامه به طور مرتب ملاقات کنید – همه کس از منشی مطبوعاتی گرفته تا
رئیس پرسنل ، برنامه ریز ، نویسنده سخنرانی ها و مشاورحقوقی
ـ برنامه را با موافقت گروه تصویب کنید .
ـ برنامه را تکمیل و اجرا کنید .
ـ از رویدادها برای تقویت موضوعات استفاده کنید .
ـ بر روی اهداف سخنرانی ها تمرکز کنید.
ـ مخاطبان مختلف خودرا در معرض متون فرعی مختلفی از پیام خود قرار دهید.
ـ کاری کنید که جانشینتان یا کارشناسان خارجی همان پیام را در مورد اهدافتان بدهند که شما
می دهید.
ـ به سوالاتی مانند : چه کسی ، چه چیزی ، کجا ، چه زمان ، چرا و چگونه در مورد اخبار متداول،
پاسخ دهید تا کمک کنید که تصور خود ر ا تبدیل به پیامی کنید که به آسانی فهمیده می شود.
درباره مورد آخر مهم است که برای گفتن موارد زیر به مردم آماده باشید:
ـ طرح چیست و چه نیست؟
ـ چرا لازم است.
ـ چگونه بر مردم تاثیر خواهدکذاشت .
ـ در کوتاه مدت چه اتفاقی خواهد افتاد.
ـ در دراز مدت چه اتفاقی خواهد افتاد .
ـ این برنامه چه تفاوتی با آنچه که اکنون در حال انجام است دارد.
ـ مسئولیت دولت در برنامه جدید چیست.
ـ فرجه زمانی چگونه است و تغییرات کی به وقوع می پیوندند.
ـ اگر برنامه موثر واقع نشود چه اتفاقی خواهد افتاد
ـ اگر برنامه موفق شود مردم چگونه اطلاع پیدا خواهند کرد.
ـ چه اقداماتی از مردم خواسته شده است که در این باره انجام دهند.
یکی از طرقی که برنامه شما را بخوبی به جلو می برد این است که در مورد آنچه قصد دارید بگوئید،
سخن گوئید، سپس آنرا بگوئید، و بعد از آن، در مورد آنچه گفتید، سخن گوئید
محمد سمیعیانی


همچنین مشاهده کنید