شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا


نقش رهبران موفق در سازمان


نقش رهبران موفق در سازمان
در بررسی سیر تکاملی اندیشه های مربوط به موضوع رهبری نکته های بسیار زیادی به چشم می خورد. یکی از این موضوعات که از دیر زمان وجود داشته است , شیفتگی به بازتابی از اهمیت بسیار زیاد این پدیده در پیشرفت های موفقیت آمیز بشر و دوام رفاه وی می باشد. همچنین میل بی پایان به آن دسته از ویژگی هایی که موجب رهبری موفقیت آمیز می شوند به صورت بخش جدانشدنی از این روند درآمده است.
روی دیگر سکه این است که این موضوع از نظر ماهیت موجب سردرگمی می شود و در نتیجه باعث می شود که نتیجه کار کسانی که در این زمینه تلاش می کنند محدود گردد یعنی شناسایی مکرر همان ویژگی ها همان ویژگی های انگشت شماری که محدود و منحصر به رهبران می شود.
در این تحقیق سعی شد راه های موفقیت و باز آفرینی کارکنان برای ارتقاء سطح سازمان به رده های بالاتر شناخته شود و دیدگاههای رهبران متحول گر در این مورد گرد آوری شد.برخی از عوامل تاثیر گذار در عدم موفقیت رهبران نیز معرفی شد و مبانی موفقیت رهبران نیز بیان شد.
در این میان بررسی بین برخی نظریه های موجود در بحث رهبری از جمله نظریه رشد یافتگی و رشد نیافتگی کرس آرگریس , تئوری x و y , سیستم های لیکرت بر روی نظریه سیکل زندگی انجام شد و نحوه ارتباط آن با یکدیگر بیان شد همچنین ده گام برای رهبری موفق پیشنهاد شد .
امیرحسین یزدان شناس


همچنین مشاهده کنید