جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

خانم خانه دار بد نیست بدانید


ـ یك قاشق سوپخوری آرد یا شكر مساوی با ۲۵ گرم است و یك قاشق سوپخوری روغن آب كرده نیز مساوی با ۲۰ گرم می باشد.
ـ برای از بین بردن شكرك مربا، كمی آب و كمی آبلیمو یا جوهر لیمو به آن اضافه كنید و چند دقیقه بجوشانید تا شكرك آن، از بین رفته و برای همیشه سالم باقی بماند.
ـ اگر مربا كپك زد به معنی این است كه جوش آن كم بوده است، برای جلوگیری از كپك، بهتر است كه زمان جوش را آنقدر اضافه كرد تا شیره آن (قوام) آید.
ـ برای این كه سبزیجات آب پز مانند لوبیا، گل كلم، و غیره رنگ خود را سبز حفظ كند، لازم است آب را جوش بیاورید، سپس سبزیجات را در آن بریزید، ضمناً ریختن یك استكان شیر در آب پخت گل كلم آن را سفید حفظ می كند.
ـ نخود سبز، لوبیا سبز، اسفناج در زمان پخت سریعاً رنگ خود را از دست می دهند، لازم است كه بعد از ریختن این سبزیجات در آب جوش، فوراً مقدار كمی جوش شیرین نیز به آن اضافه كنید، معمولاً نخودفرنگی را به نسبت هر كیلو نخود یك قاشق مرباخوری جوش شیرین و برای هر نیم كیلو لوبیای سبز، دو قاشق مرباخوری جوش شیرین حساب می شود و بالاخره برای هر ۳ كیلو اسفناج، یك قاشق مرباخوری جوش شیرین كفایت می كند.
ـ شستن ظروف و قابلمه و سایر وسایل چرب آشپزخانه بسیار مشكل است، برای آسانی كار بهتر است اول چند قاشق سركه همراه آب درظروف چرب بریزید و بعد از چند دقیقه آنها را به راحتی بشویید.
ـ برای این كه نخ كفش به راحتی در سوراخ كفش برود، سر آن را لاك ناخن بی رنگ بزنید.
ـ خارهای ریز در پوست دست فرو می رود و بیرون آوردن آنها مشكل است، در این صورت كافی است كه آن قسمت از پوست را چرب كنید، خار در مدت كوتاهی سرخورده و خارج می شود.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید