سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

کل یوم عاشورا


کل یوم عاشورا
جنایاتی که این روزها صهیونیست ها در غزه مرتکب می شوند به روشنی نشان می دهد که عبارت « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » یک واقعیت انکارناپذیر است که در سرتاسر تاریخ و در نقطه نقطه جهان قابل تکرار است .
سران رژیم صهیونیستی برای نسل کشی در غزه ایام تعطیلات سال نو مسیحی را انتخاب کردند تا درحالی که بسیاری از مردم جهان سرگرم دید و بازدید هستند و رسانه ها نیز در بسیاری از کشورها تعطیل یا نیمه تعطیلند جنایتکاران در فراغت و تا حدودی دور از چشم جهانیان بتوانند اهداف شوم خود را تحقق بخشند. اما همزمانی این اقدام وحشیانه با ماه محرم و ایام عاشورای حسینی آن نقشه را نقش برآب کرد و در بخش دیگری از جهان که این جنایت در آنجا رخ می دهد زمینه و انگیزه توجه به مقاومت را به شکل معجزه آسائی فراهم ساخت .
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از اول محرم هر روز در اجتماع عظیم مردم لبنان به مناسبت ایام عاشورای حسینی و نهضت کربلا سخنرانی می کند و از ظلم و ستم یزید و یزیدیان زمان می گوید و روح شجاعت و مقاومت و مبارزه علیه جنایتکاران و متجاوزان را در مردم تقویت می کند و این صحنه ها و این سخنان برای همه ملت های عرب پخش می شود و سایر ملت ها نیز به برکت پیشرفت وسایل ارتباط جمعی از آن با خبر می شوند . پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در تابستان سال ۱۳۸۵ که توانست افسانه شکست ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی را باطل کند هنوز در خاطره ها زنده است . آن پیروزی محصول پیروزی حزب الله لبنان از مکتب امام حسین علیه السلام بود. این واقعیت را در آن جنگ همه فهمیدند کما اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و توفیقی که مردم ایران در ساقط کردن رژیم ستم شاهی و اخراج استعمارگران آمریکائی از کشور به دست آوردند نیز محصول پیروی از مکتب امام حسین علیه السلام و نهضت عاشورا بود.
امام خمینی در اوج قیام مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی در محرم سال ۱۳۵۷ از تبعیدگاه خود در پاریس به مردم نوید دادند . « محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است » و تاکید کردند که این پیام نهضت حسینی است و پیروان مکتب عاشورا قطعا بر یزیدیان زمان پیروز خواهند شد. این وعده به سرعت محقق شد و ملت ایران توانست با دست خالی بر یک رژیم تا دندان مسلح پیروز شود و آنرا ساقط کند و در مراحل بعدی همه توطئه های آمریکا که حامی رژیم شاه بود را نیز خنثی نماید و در جنگ تحمیلی ۸ ساله که به دستور آمریکا و با حمایت های نظامی و مالی و سیاسی و تبلیغاتی سران ارتجاع عرب و قدرت های شیطانی شرق و غرب توسط رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی نوپای ایران به راه افتاده بود بردشمن غلبه کند و به عنوان الگوی مقاومت در جهان مطرح شود. آنچه حزب الله لبنان در برابر ارتش رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام داد ادامه راهی بود که امام خمینی با زنده کردن نهضت عاشورا پیش پای مردم گذاشت و مکتب امام حسین علیه السلام را در عمل وارد زندگی ملت ها کرد.
اکنون به نظر می رسد در همزمانی جنایت صهیونیست ها در غزه با محرم راز و رمزی نهفته است که با گسترش نهضت عاشورا مرتبط است .
مردم فلسطین شیعه نیستند اما در ۳۰ سال اخیر به برکت انقلاب اسلامی و آرمان هائی که در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در ایران و پیروزی های نهضت حزب الله لبنان در بیروت و جنوب این کشور و به ویژه در جنگ ۳۳ روزه مشاهده شد و پیوندی که میان این پیروزی های شگفت انگیز با نهضت عاشورا وجود دارد برای مردم فلسطین عموما و مردم غزه خصوصا آموزنده است .
امروز مساله این نیست که چه کسی شیعه و چه کسی سنی است مساله اصلی و مهم اینست که مردم فلسطین بخشی از امت اسلامی را تشکیل میدهند و اکنون این اسلام است که مورد تهاجم صهیونیست ها و حامیان آمریکائی و اروپائی آنها قرار دارد. امروز همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند کفار حربی به اسلام و مسلمانان حمله ور شده اند و تمام کفر در برابر تمام اسلام قرار گرفته است . سران مرتجع عرب نیز که « منافقان امت » هستند دست دردست کفار حربی به جنگ اسلام آمده اند و تمام توان خود را برای سرکوب کردن جریان آزادیخواهی در میان امت اسلامی بکار گرفته اند. رئیس رژیم مصر با صراحت می گوید برای باز کردن گذرگاه رفح نیازمند اجازه گرفتن از صهیونیست هاست وزیر خارجه رژیم کمپ دیویدی قاهره با وارد ساختن اتهاماتی به جمهوری اسلامی ایران که بزرگترین حامی مردم فلسطین و بزرگترین دشمن اسرائیل است درحال پاشیدن تخم نفاق در میان امت اسلامی است و سایر سران ارتجاع عرب نیز با پول و امکانات رسانه ای خود درحال کمک رسانی به صهیونیست ها و ضربه زدن به مردم غزه هستند.
جالب است که در این میان از القاعده و طالبان و سلفی ها و وهابی های دو آتشه خبری نیست گوئی مردم غزه مسلمان نیستند و زیر ضربات بی رحمانه صهیونیست ها قرار ندارند!
در چنین وضعیتی که یزیدیان زمان با همه امکاناتشان به نابودی اسلام کمر بسته اند وظیفه همه مسلمانان است که با هوشیاری تمام و با پیروی از مکتب امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا در برابر این جریان ضداسلام بایستند و یکبار دیگر غلبه خون بر شمشیر را به نمایش بگذارند. این واقعیت رویاروئی حق و باطل است که « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » بیانگر آنست و تردیدی نیست که به خواست خدا اینبار نیز به برکت ایام عاشورای حسینی پیروزی با اسلام است .
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی


همچنین مشاهده کنید