جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

کمبود فضای خانه را با چیدمان زیبا جبران کنید


کمبود فضای خانه را با چیدمان زیبا جبران کنید
در سالنهای نه چندان بزرگ كه معمولاً كمبود فضا در آن محسوس است، می توان از مبلهای چندتكه تمام پارچه یی كه امكان وصل آنها به یكدیگر وجوددارد استفاده نمود.
در تصویر ملاحظه می كنید، مبلمان موجود دارای چندتكه بوده كه در صورت وجود جای كافی می توان یكی از تكه های آن را به تنهایی به عنوان مبل راحتی و مطالعه یك نفره در گوشه یی از خانه استفاده نمود. میزموجود در جلوی مبل از چوب و پایه ها و دسته های آن از فلز ساخته شده است. از كشوهای موجود در میز می توان برای قراردادن لوازم پذیرایی از قبیل چاقو، چنگال، دستمال و حتی زیردستی نیزاستفاده كرد، رنگ سفید اتاق و شیشه های قدی موجود در آن، به میزان نور اتاق بسیار كمك كرده و فضا را بزرگتر جلوه می دهد. طراح این اتاق با استفاده از رنگهای تیره و روشن نمایی دلپذیر را ایجاد كرده است.
قراردادن كوسن های از جنس و رنگ پارچه پرده با وجوداینكه رنگهای مشتركی بین پارچه مبل و پرده وجود ندارد ولی هماهنگی را در اتاق نمایان می سازد.
امروزه استفاده از لوازم فرفورژه در جامعه، نیز رواج پیداكرده و این تصویر بخوبی هماهنگ نمودن این لوازم را با مبلهای تمام پارچه نشان می دهد.
وجود تابلوی نقاشی با قابی به رنگ چوبهای درون اتاق و تصویری از برگهای سبز داخلی گلدان برروی كنسول هماهنگی دلپذیری را در اتاق نشان می دهد.
رنگهای موجود در گلیم كف اتاق دقیقاً با رنگهای موجود در پرده و رومبلی هماهنگ است. دكور فرفورژه ای كه در سمت چپ پشت مبلمان ملاحظه می كنید همخوانی خود را با بقیه لوازم به این جنس حفظ كرده، با این توضیح كه باوجود اشغال جای كم بسیار پرمصرف بوده و از آن می توان برای گلدان، كتاب، قاب عكس و غیره استفاده نمود.
این مبلمان طوری طراحی شده است كه در صورت وجود جای كافی می توان به فرمهای مختلف چیدمانی، آن را چید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید