شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت


نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت
انسان از ابتدای خلقت به دنبال شناخت راه‌کارهای رشد خویش و شناخت محیط اطراف خود و برقراری ارتباط بهتر و موثرتر با افراد پیرامون خود بوده است. با رشد علم و پیشرفت جوامع مشکلات و چالش‌های جدیدی بر سر راه انسان قرار گرفت. پیچیده شدن جوامع و نقش‌ها، افراد را مجبور کرده است که با دقت نظر بیشتری در جامعه عمل نمایند. اما افراد انسانی این مهم را از کجا آموخته‌اند و از کجا می‌دانند که در چه موقعیتی، چگونه عمل نمایند؟
دیدگاه کنش متقابل نمادی در جامعه‌شناسی به دنبال تبیین این نکته است که آدمی در اجتماع و در اثر تعامل با محیط و افراد پیرامون خود به لحاظ شخصیتی شکل می‌پذیرد و بر اثر شکل‌گیری شخصیت است که وی در موقعیت‌های بعدی با محیط و افراد دیگر برخورد می‌نماید.
رسول ربانی
رضاعلی نوروزی
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری


همچنین مشاهده کنید