جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

عاشق‌ها، بیزینس‌من ترند


عاشق‌ها، بیزینس‌من ترند
سازمان‌دهنده کنفرانس وب‌ پاریس معتقد است که راه انداختن کسب‌وکار در وضعیت اقتصادی کنونی جهان، بسیار شبیه عاشق شدن است.
لوئیک له‌میور (Loic Le Meur) می‌گوید: زمانی که شخصی، کسب و کاری راه می‌اندازد، در حقیقت جسم و جان خود را با آن کار عجین کرده و در آن غرق می‌شود. به این معنا که اگر کسب و کار روی غلتک بیفتد و پیش برود، بانی و صاحب آن خوشحال است و اگر کسب و کار راه نیفتد، مایوس و دلسرد می‌شود.
به همین دلیل با توجه به اطلاعاتی که در مورد عشق و عاشقی داریم، می‌توانیم از آن برای کمک به پرورش ایده‌ها و ارتقای کسب و کارمان استفاده کنیم.
می‌توان گفت که درو‌نمایه اصلی این کنفرانس که برای پنجمین سال متوالی برگزار می‌شود و هدف آن تعیین چشم‌انداز شرکت‌های نوپا در جریان بحران اقتصادی جهانی است، عشق و علاقه به کار‌آفرینی است.
● دیده‌ها و شنیده‌ها
اکثر قریب به اتفاق سخنرانان کنفرانس وب‌ پاریس، این نظریه را که زمان‌های طاقت‌فرسا و سخت، زمان‌های بدی برای کسب‌وکار هستند، رد کردند و دلایلی مطرح کردند که نشان می‌داد برخلاف عقاید عموم، بحران اقتصادی کنونی، موقعیت بسیار خوبی برای کار‌آفرینان به وجود آورده است.
دانل لوین، نایب‌رییس بخش شرکت‌های مایکروسافت با اشاره به موفقیت چشمگیر شرکت‌های اینترنتی نظیر HP،‌اپل و گوگل در بحران اقتصادی پیشین آمریکا اعلام کرد: بازار‌های جهانی در حال حاضر در شرایطی به سر می‌برند که مایوس و ناامید از ادامه حیاتند، با این همه، آنها در حال باز‌سازی و پوست‌اندازی هستند و این یک فرصت استثنایی برای کار‌آفرینان به شمار می‌آید. نیکش آرورا، مدیر ارشد گوگل نیز با تایید این نظر گفت: اگر کسب‌وکار کار‌آفرینان، ۱۸ ماهگی را پشت‌سر بگذارد و کار آنها ادامه پیدا کند، این امر نشان می‌دهد کسب‌وکار در جهت مثبتی در حال شکل‌گیری و توسعه است.
وی افزود: شرایط اقتصادی کنونی، موفقیت یا شکست شما را تضمین نمی‌کند، بلکه روشی را جلوی پای شما می‌گذارد تا بتوانید روی آن متمرکز شوید.
آرورا به شرکت‌های نوپای اروپایی توصیه کرد که با تبلیغات بیش‌تر، خود را در سطح جهانی مطرح کنند.
یکی از شرکت‌هایی که در کنفرانس وب‌پاریس، مطرح شد، Erepublik بود. Erepublik یک شرکت مستقر در ایرلند است که در رومانی توسعه یافته و توسط اسپانیایی‌ها مدیریت می‌شود. این شرکت با درهم آمیختن رسانه‌های اجتماعی و بازی‌‌های ویدیویی استراتژیکی، دنیای مجازی راه‌اندازی می‌کند.
الکسیس بونته، مدیر Erepublik گفت: ما کارمان را در این شرکت با ساختن آیینه‌های مجازی دنیای واقعی شروع کردیم، بدون اینکه قواعد و قانونی برای هدایت و راهنمایی در این مسیر داشته باشیم.
وی افزود: با وجودی که بازی‌های مدرن طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده ما با ساختن بازی‌هایی از نوع دیگر، به بازیکنان این امکان را می‌دهیم که خودشان تصمیم بگیرند کجا بروند و چه کاری انجام دهند. از این رو دنیا‌های مجازی ما، بازی‌های کنونی را دگرگون کرده است.
در این بازی که از حمله آمریکا به کانادا آغاز می‌شود، بازیکنان می‌توانند کشوری به دلخواه خود انتخاب کرده و از طریق رسانه‌های اجتماعی با دیگر بازیکنان سرتاسر جهان به تعامل بپردازند، برای به دست آوردن ثروت کار کنند، دیگران را به استخدام خود درآورند و حتی علیه کشورهای دشمن جنگ به پا کنند.
Erepublik، بسیاری از ابزارها و کاربردهای محبوب کاربران را در کنار هم گرد آورده است و از آنجا که محتوای بازی دقیقا همانند دنیای واقعی است،‌ بونته و گروه همکارش امیدوارند که این امر بازیکنان بیش‌تری را جذب بازی Erepublik کند.
شرکت دیگری که در این کنفرانس مطرح شد، Techmeme یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکو بود. گبه ریورا،‌ بنیانگذار این شرکت،‌ یکی از نمایندگان آمریکایی بود که در این کنفرانس شرکت کرده بود.
وی گفت: هدف ما صاحبان کسب و کار این است که حباب سانفرانسیسکو را در زمینه فناوری‌های مدرن بشکنیم و به همین دلیل علاقه داشتم که در این کنفرانس به عنوان یک گردهمایی برای بانیان کسب وکارهای اروپایی شرکت کنم و با ایده‌های اروپایی آشنا شوم.
ریورا حرف تازه‌ای در این کنفرانس نداشت تنها اعلام کرد که چشم‌انداز کسب و کارها در راه‌اندازی وب‌سایتی با چاشنی بین‌المللی رقم می‌خورد.
به گفته وی، مطرح شدن در سطح جهانی برای کسب و کارها بسیار مناسب است اما قبل از هر چیز صاحبان آنها نیازمند مدیریت هستند. به طور مثال در مورد کسب وکارهای اینترنتی و وب‌سایت‌ها ،‌ مدیریت اظهار نظرها و محتوای درون سایت‌ها امری ضروری به شمار می‌آید.
شفاف‌سازی یکی دیگر از مواردی است که موفقیت را به همراه صاحبان و طراحان وب‌سایت‌ها می‌آورد و این مساله به ندرت در نگرش وب ۲ به چشم خورده و به آن پرداخته می‌شوند. اما تاثیر بسزا و مثبتی در زمینه تبادل ایده‌ها و نظریات به صورت آزاد ایفا می‌کند. به ویژه اگر در مورد وب‌سایت‌ها،‌ افراد دیگر نظیر کارمندان یا افرادی که از وب‌سایت بازدید می‌کنند بتوانند، ‌اظهار نظرهای خود را ثبت کنند.
گبه در مورد مدیریت وب‌سایت‌ها،‌ به پروژه‌های عظیم توییتر (Twitter) می‌اندیشد. زیرا با استفاده از این فناوری افراد می‌توانند پیغام‌های خود را بدون شناسایی شدن،‌ پست کنند.
وی می‌گوید: زمانی که افراد می‌توانند به صورت ناشناس، اظهار نظرات خود را روی وب‌سایت‌ها پست کنند، ‌شاهد مطالب جالبی روی آنها خواهیم بود.
وی می‌افزاید: این فناوری،‌ مدخلی است تا هر کسی بتواند از آن استفاده کرده و مطالب خود را ثبت کند. به نظر من استفاده از توییتر بسیار جالب‌تر از وبلاگ‌نویسی است و همه محتواها در عین کوتاه بودن،‌ موجز و جالب‌اند و این پروژه برای کسانی است که به کسب و کار خود عشق می‌ورزند.
ترجمه: نسترن صائبی
منبع : روزنامه فناوران


همچنین مشاهده کنید