شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

دیوار آویزها و آذین دیوارها


دیوار آویزها و آذین دیوارها
اینطور به نظر می رسد كه فقط تابلوهای نقاشی نیست كه به دیوارها آویزان می شوند، شما می توانید از چند نمونه مختلف از تزئین دیوار الهام بگیرید وباتوجه به اطراف خود و مجموعه ای كه دراختیار دارید دیوار خانه خود را از یكنواختی خارج كنید.
ـ سبدها و گیاهان بطور طبیعی با هم هماهنگ هستند. رنگهای قهوه ای و كرم سبدها و سبد گل تركیب رنگ آمیزی متناسبی است. رنگ سفید و زرد شفاف گل اركیده توجه بیشتری را جلب می كند. درنظر داشته باشید سبدی را كه برای گلدانها انتخاب می كنید باید حداقل پنج سانتیمتر بلندتر از لبه گلدان باشد.
ـ دیوار آویزها: نمونه ای دیگر از سبدهای به دیوار آویخته نشان داده شده است. این سبدها دست بافته های زنان هنرمند و صنعتگر آفریقایی است. برای بافتن هركدام از این سبدها یك تا دوماه وقت صرف شده است. مرسوم است كه این سبدها را مادرشوهر به عروس خود هدیه می كند. این سبدها بسیار ظریف و طرح های آن پیام آور زیبایی هست و نسل به نسل به دختران تازه عروس اهدا می شود.
ـ تك بشقاب های غذاخوری چینی سفید وآبی كه به دقت و باتوجه به نقش آن دركنارهم به دیوار آویزان شده است . حاشیه گچی دیواری هم به مانند چارچوب و قاب چشم ها را متوجه این مجموعه می كند.
ـ بشقاب های سرامیكی كه با دست نقش و رنگ اندازی شده است. هماهنگی كامل رنگ دیوار، چارچوب ها و سرویس انتخابی رعایت شده است . این نحوه چیدن هم آذینی برای دیوار اتاق شده و هم به عنوان قفسه به كار می رود.
ـ ببینید باچه وسایل معمولی و ارزان و قابل دسترس یك طرف دیوار اتاق كوچك بخوبی تزئین شده است. شما می توانید به سادگی و فقط با چند الوار چوب تاقچه ای برای دیوار اتاق درست كنید و چند شیشه مربا یا ترشی را در كنار هم چیده و درچندتا از آنها دسته های كوچكی از انواع گلهای رنگارنگ قرار دهید.
ـ یك لنگه در از جنس فولاد كه به رنگ طلایی رنگ شده است به دیوار آویخته شده و آن را تزیین می كند. از طارمی پنجره های فلزی یا معجر نیز می توانید این كار را انجام دهید.
اندازه پهنا: ۶۰سانتیمتر وبلندی آن ۱۶۷سانتیمتر است.
ـ یك جفت قاب چوبی كنده كاری شده كه نسخه دوم از روی كار عتیقه چینی است. بخش میانی از درخت زبان گنجشك و چارچوب آن از چوب كاج و صنوبر است.
اندازه ۵۰ *۱۰۶سانتیمتر.
روی یك جفت گلدان آلومینیومی را با ساقه های نیشكر قهوه ای تیره رنگ پوشانده شده است و با هم مجموعه یكپارچه را تشكیل داده است.
اندازه بلندی گلدانها ۴۹ سانتیمتر است.
ـ سه تكه از كارچوبی دركنار هم چیده و به دیوار آویخته شده . اندازه هركدام از تخته ها: ۵۰ * ۱۱۰سانتیمتر.
ـ مجموعه ای از چند قاب آینه در اندازه های مختلف كه روی آنها را با چوب نقش اندازی شده است و به این ترتیب نما و فضای اتاق را بزرگتر می نمایاند.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید