پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

استراتژی جدید آبی ها


استراتژی جدید آبی ها
درحالی که با وجود فرا رسیدن نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران، رقابت ها تا شروع تعطیلات دو هفته دیگر نیز پیگیری می شود اما، بیشتر تیم های لیگ برتری فعالیت های خود را برای فصل نقل و انتقالات آغاز کرده اند. باشگاه های استقلال تهران، مس کرمان و ابومسلم خراسان فعالیت خود را با جدیت آغاز کرده اند و جالب آن که هر کدام از این سه باشگاه تعلقات ذهنی به بازیکنان دو تیم دیگر دارند.
▪ استقلال تهران :شاید استقلال تبدیل به فعال ترین تیم در فصل نقل و انتقالات شود. در هر صورت قلعه نویی به شیوه تبادل بازیکن با سایر باشگاه های لیگ برتری اعتقاد دارد. در هر صورت بازیکنانی چون هاشم بیک زاده، میلاد نوری، یدالله اکبری و ابراهیم تقی پور درصدر فهرست بازیکنانی قرار گرفته اند که احتمال جدایی شان از استقلال وجود دارد. البته باید نام مهدی امیرآبادی و فرهاد مجیدی را نیز به گزینه های احتمالی جدایی در نیم فصل اضافه کرد، هر چند که حضور این دو بازیکن در دیدارهای اخیر استقلال تا اندازه ای این فرضیه را ابتر می سازد. در هر صورت هاشم بیک زاده نخستین بازیکنی است که از استقلال جدا می شود،گویا با وجود تمایل بیک زاده به ادامه فعالیت در استقلال مسئولان باشگاه با راه آهنی ها به توافق رسیده اند تا بیک زاده پیراهن طلایی لوکوموتیورانان را بر تن کند. پیشنهاداتی نیز برای جذب بازیکنان استقلال از سوی باشگاه مس کرمان ارایه شده است، آنها که علاقه خود را به بازیکنان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نشان داده اند، پیشنهاداتی را برای جذب فرهاد مجیدی ارایه کرده اند که گویا درباره مجیدی پیشنهاد بی نتیجه مانده است البته آنها به جذب بیک زاده نیز تمایل داشتن اما، تمایل استقلال به مذاکره پیرامون معاوضه او با یکی از بازیکنان تیم مس از جمله "ادینهو" با موضع مخالف کرمانی ها رو به رو شد. البته استقلالی ها با توجه به هدف خود ترجیح می دهند بیشتر با باشگاه ابومسلم خراسان وارد مذاکره شوند چرا که گزینه صید بزرگ امیر قلعه نویی در نیم فصل "عرفان اولروم" مهاجم تیم ابومسلم است، آبی های های تهران آماده بودند تا با پیشنهاد سخاوتمندانه تبادل هاشم بیک زاده و ابراهیم تقی پور با این مهاجم خارجی نظر مسئولان باشگاه ابومسلم را جلب کنند و نظری جویباری مذاکرات اولیه در این باره را با قائم مقام باشگاه ابومسلم انجام داده بود. حتی با توجه به پیشینه مذاکرات اولیه ابومسلم با میلاد نوری بازیکنان استقلال و منتفی شدن گزینه بیک زاده احتمال دارد نام او نیز به پیشنهاد استقلالی ها اضافه شود که بی تردید این موضوع قلعه نویی را به هیچ وجه ناراحت نمی کند. با این حال حجازی مدیر فنی ابومسلم با این جابه جایی مخالف است.
البته خبر خروج نام رضا عنایتی از فهرست باشگاه النصر امارات تمرکز استقلالی ها را بر روی "اولروم" برهم زده است، با این حال اولویت قلعه نویی "اولروم" آماده است تا عنایتی مصدوم که حداقل تا سه ماه دیگر دور از میادین خواهد بود. درباره تقی پور نیز باوجود پیگیری های برق شیراز، قلعه نویی همچنان مذاکره با ابومسلم را ترجیح می دهد. احتمال تبادل سید صالحی از پیکان با فرهاد مجیدی نیز سوژه ای است که در عین نامحتمل بودن می تواند رنگ واقعیت بگیرد. یدالله اکبری نیز در آستانه جدایی قرار دارد. هر چند که نخستین تلاش برای حضور این بازیکن در استقلال اهواز ناکام ماند اما، اکبری و البته باشگاه استقلال به فروش این بازیکن در نیم فصل امیدوار هستند. احتمال بازگشت اکبری به پاس همدان نیز دور از تصور نیست. اما، در جمع معترضان نیمکت نشینی نمی توان بخت چندانی برای جدایی امیرآبادی، عباسفرد و علیزاده از استقلال متصور بود. تازه ترین پیشنهاد نیز از سوی باشگاه اماراتی الشباب برای آرش برهانی به دست استقلالی ها رسیده است اما، حتی فکر کردن به از دست دادن آقای گل لیگ برتر آن هم در شرایطی که قلعه نویی با داشتن بهترین خط حمله لیگ باز هم به دنبال مهاجم است، خنده دار به نظر می رسد.
▪ مس کرمان :به نظر می رسد علاقه به جذب نام های بزرگ در سران باشگاه مس اپیدمی شده است، آنها بسیار زود با درخواست های بزرگ به سراغ استقلالی ها رفته اند، نام فرهاد مجیدی و هاشم بیک زاده در فهرست خرید کرمانی ها قرار داشت که البته هر دوتلاش بی نتیجه ماند. آنها حتی به بازیکنانی که احتمال دارد در نیم فصل از فوتبال امارات دیپورت شوند نیز نیم نگاهی دارند.
بعید به نظر می رسد که مس در نیم فصل خروجی مهمی داشته باشد، هر چند که انتخاب احتمالی پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم امید می تواند در کادرفنی مس را دچار چالش کند. کرمانی ها علاوه بر دو تیم بزرگ پایتخت، اتفاقات تیم سایپا را نیز زیرنظر دارند تا شاید از این تیم نیز گزینه ای جدید به تیم خود اضافه کنند.
▪ ابومسلم خراسان :در تیم امیرحسین پیروانی، بی تردید به نظرات ناصر حجازی نیز توجه می شود. حجازی با قاطعیت مخالفتش را با فروش یا انتقال قرضی "اولروم" به استقلال و پرسپولیس اعلام کرده و معتقد است با خریدهای خارجی به خصوص درخط میانی مشکلات تیم برطرف می شود، در هر حال هرگونه مراوده استقلال با ابومسلم به صورت تبادل بازیکن خواهد بود چرا که نه تیم فنی ابومسلم و نه امیر قلعه نویی به جدایی بازیکنان تیم شان بدون جانشینی یک مهره موثر رضایت نخواهند داد.
▪ پرسپولیس:پرسپولیسی ها معتقدند از نظر قانونی الونگ الونگ و علوی باید به تیم خود بازگردند. این در حالی است که آنها چندان هم به جدایی این بازیکنان بی علاقه نبودند. در هر صورت تغییر چشمگیر در تیمی که تا انتهای فهرستش بازیکن گرفته، بعید به نظر می رسد. خبر خوب برای قرمزها بازگشت محسن خلیلی خواهد بود و البته یک دروازه بان آماده!
▪ پیام مشهد :متلاشی شدن پیام می تواند سایر تیم ها را به خرید برخی بازیکنان تاثیرگذار این تیم از جمله "اشپیتیم آرفی" علاقه مند کند. هر چند که وضعیت این تیم بدون ثبات و نامشخص است. آیا هیچ بازیکنی حاضر به رفتن به پیام خواهد بود؟
* سایپا کرج :فقط می توان سکوت کرد تا زمانی که مایلی کهن تصمیماتش را اعلام کند اما، بی تردید تغییرات در راه است.
▪ راه آهن شهرری :محمود یاوری تصمیم جدی خود را برای جذب دو یا سه بازیکن جدید اعلام کرده است، البته شانس گزینه های خارجی در این میان بیشتر خواهد بود. یاوری امیدوار است در سفر تدارکاتی به امارات و بازی با تیم هایی از اوکراین و بلاروس گزینه هایی نزدیک به تفکراتش را پیدا کند. البته بیک زاده به عنوان نخستین خرید سرهنگ می تواند خرید خوبی باشد. به گزارش ایسنا، اگر ماجرای مشکل قانونی قراداد با الونگ برای سپاهان در دسر ساز نشده و همچنین شایعه استقلالی شدن سید صالحی و رفتنش از پیکان رنگ واقعیت نگیرد این دو تیم به همراه تیم های ذوب آهن اصفهان، صبای قم، مقاومت سپاسی شیراز و داماش گیلان از جمله تیم هایی هستند که نمی توان تغییرات جدی برای آنها متصور بود و درباره استقلال اهواز و فولاد خوزستان نیز زمان شرایط جدید را مشخص می کند.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید