پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


از طرف مادر عروس


از طرف مادر عروس
خوشحالیم که بعد از سال ها چشم انتظاری کسی پیدا شد که به فکر صفحه ما بیفتد. آستین برایش بالا بزند و همه را از فکر و خیال بیرون بیاورد! ما هم به مبارکی و میمنت این حادثه فرخنده سعی داریم در این شماره، به عنوان »مادر عروس« سنگ تمام بگذاریم! راستش را بخواهید چندین دفعه اعتراضیه داشتیم که معترضان می گفتند: این روزها همه فرار می کنند شما چه طور؟ منظورتان فرار از ازدواج بود!بعد ما گفتیم نخیرم، ما اولا اهل فرار نیستیم به خصوص فرار از موضوع ازدواج!!پس در همین ابتدا از شاخه های یک انسان عاشق پیشه می گویم تا هر زمان این نشانه ها را در خودتان یا دیگران دیدید، هشدارها را جدی بگیرید، پیش از این که خیلی دیر شود!
● نشانه ها
۱) یک آس و پاس به تمام معنا می شود مرد آرزوهای شما! که با یک کالسکه و چند اسب، برای بردن شما به آسمان ها آمده است (البته امروز ماشین های خوش رنگ با فرمان های هیدرولیک، جای آن کالسکه و چند اسب را گرفته است)در ضمن این نشانه مخصوص دختر خانوم هاست و ربطی به آقایون نداره!!
۲) فکر و خیال باعث می شود تا شما به طور کلی از خورد و خوراک بیفتید و رنگ صورتتان دارای تنالیته های سفید -سفید، سفید -زرد، زرد زرد و زرد- سبز شود.
۳) عشق و علاقه به خواندن رمان آن هم رمان های عاشقانه یا دیدن فیلم های ایرانی (چون همیشه یک جای فیلم هر طوری هست به ازدواج ختم می شود) به طور فزاینده ای در خون شما بالا می رود.
۴) گوش شما در حالت های تمام کر، نیمه کر، قسمتی کر ... در حال تغییر است.
به طوری که شما به هیچ وجه به صدایی حتی در فرکانس های بالا، عکس العمل نشان نمی دهید اما در هنگام شنیدن کلماتی مانند خواستگاری و مهریه و عروسی ... واکنش ها خوب است.
● فایده ها
بعد از معرفی نشانه ها بهتر است از فواید ازدواج بگوییم تا آن هایی که فکر می کنند ازدواج وقت تلف کردن است دست از لج و لج بازی برداشته و تصمیم خودشان را بگیرند به همین خاطر ما هم برای این که توی این تصمیم گیری به شما کمک کرده باشیم چند نمونه از فواید ازدواج را بر می شمریم.
۱) ازدواج باعث می شود تا یک نفر پیدا شود که سر هیچ و پوچ با او دعوا کنید و سرش غر بزنید.
۲) در هنگام ازدواج اگر خودتان دانشجو باشید یا طرف مقابلتان می توانید از وام های دانشجویی استفاده کنید و اگر هم کمی جربزه (عرضه) داشته باشید می توانید به عنوان یک زوج دانشجوی خوشبخت در جشن های بزرگ ازدواج دانشجویی شرکت کنید.
● آمادگی
یکی از نیازهای مهم آدم ها نیاز به ازدواج است اما پیش از پاسخ گفتن به این نیاز باید کارهایی انجام دهید تا مطمئن شوید که آمادگی لازم را برای پاسخگویی به نیازتان کسب کرده اید یا نه که شامل این کارهاست.
۱) سطح توقعتان را با برج میلاد هماهنگ کنید برای ایجاد این توازن، می توانید لیستی از خواسته هایتان تهیه کنید که این خواسته ها می تواند شامل یک جشن عروسی توی گران ترین تالارها باشد آن هم به مدت هفت شبانه روز
۲) مهریه بر اساس رقم سال و ماه و روز تولد دوشیزه چون کلاسش بیشتره!
۳) ماه عسل هم یک سفر تا جزایر قناری و جزایر کبک و جزایر کلاغ داشته باشید
۴) قبل از رفتن به خواستگاری یا آمدن خواستگار حتما به چشم پزشک مراجعه داشته باشید و از سلامت چشم هایتان مطمئن شوید چرا که سلامت چشم باعث می شود تا شما تفاوت بین خیارچمبر و کدوتنبل را تشخیص دهید و در نتیجه جنس بد و تاریخ مصرف گذشته بهتان قالب نکنند.
۵) برای این که بخواهید وضع مالی طرف دستتان بیاید، یک جک با مزه تعریف کنید تا او بخندد، آن وقت شما توی معده اش را نگاه کنید ببینید قبل از ناهار یا شام چی خورده! از این روش برای تشخیص سالم بودن دندان و لثه های طرف هم استفاده می شود.
۶) طراحی صورتتان باید شبیه حالت صورت کریستف کلمب یا مارکوپولو در لحظه کشف قاره ای جدید باشد.
۷) استفاده حداکثر از کلمات خارجکی را فراموش نکنید.
۸)بد نیست چند فیلم عشقولانه ایرانی و هندی تماشا کنید و هر جا لازم شد یادداشت برداری کنید.
۹) یک دوره آموزش دفاع شخصی ببینید اما اگر پول برای این ولخرجی ها ندارید قفل فرمان و آچار چرخ را همیشه به یاد داشته باشید؛ در غیر این صورت فاصله قانونی را رعایت کنید؟
● انواع ازدواج
بعد از این که از ازدواج به عنوان یک نیاز یاد کردیم بد نیست همین جا، درباره انواع ازدواج هم صحبت کنیم تا آن هایی که تصمیم به تغییر اوضاع و احوال خود دارند بر اساس روحیات خود نوع ازدواجشان را تعیین کنند.
▪ ازدواج خیابانی
مبداء و منشاء اصلی این ازدواج خیابان یا خیابان های شهر است که البته طول و عرض خیابان اصلی و یا فرعی بودن آن و خاکی یا آسفالت بودنش اصلا مهم نیست ولی ما به عنوان کارشناس خیابان های بالای شهر را پیشنهاد می کنیم و هر چه بالاتر بهتر!!
▪ ازدواج معمولی
در این ازدواج مادر آقا داماد می رود خانه عروس خانم و اگر دکوراسیون (همان محیط آرایی خودمان) خانه عروس را پسند کرد عروس و داماد طی یک جلسه یا چند جلسه بحث و گفتگو از خواسته هایشان می گویند و وقتی به توافق رسیدند، ازدواج انجام می شود که مدت دوام آن از شش ماه شروع و احیانا تا پایان عمر دو نفر ومتجاوز از آن هم طول می کشد.
▪ ازدواج فامیلی
این نوع ازدواج جزو ازدواج های سنتی و قدیمی است که امروزه در خطر انقراض قرار دارد چرا که دیگر عقد دختر عمو و پسر عمو را عمرا توی آسمان ها ببندند البته مدت اعتبار این ازدواج ها غالبا تا پایان عمر است چرا که پای آبرو و حیثیت فامیل طرف است.
● در پایان
به خانوم ها پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از عبارات دوستش ندارم آمادگی اش را ندارم تصمیم به ادامه تحصیل دارم، نگاهش که می کنم یاد ... می افتم! این طور حرف ها را بگذارید کنار و به فکر ازدواج باشید؟ چرا که توی این قحطی و گرانی و بحران جهانی... یک لنگه دمپایی هم غنیمت است!!
و به آقایون هم پیشنهاد می کنیم حرفی توی این نیست که زندگی مجردی جذابیت های خاص خودش را دارد و با ازدواج همه آن جذابیت ها به یک باره شوت می شود اما فرار از ازدواج راه کار مناسبی برای حفظ آن جذابیت ها نیست از طرفی هم، چون ازدواج کردن یک تجربه است پس چه بهتر که این تجربه بزرگ را از نزدیک لمس کنید به این شرط که پیش از ازدواج این درس ها را یاد گرفته باشید
۱) چگونه برای همسر خود هدیه بخرید.
۲) همسر شما چند بار در سال نیاز به جشن تولد دارد
۳) چگونه می توان یک زن ذلیل بزرگ بود
۴) چگونه به فامیل همسرتان احترام بگذارید
۵) باید قبول کرد که غذای بیرون هم مثل سوخته پلو و خام پلوی همسر با معده تان سازگار است.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید