چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

ترفندهای کار با اتوی بخار


۱ـ درجه اتو را همیشه از حرارت كم به زیاد بیاورید، نه بالعكس. هیچگاه اتو را داغ داغ نكنید، و بعد پارچه ای را آماده و اتو كردن را ادامه دهید. اتو را روی حرارت كم قرارداده و اگر موقع اتوكردن مشاهده كردید حرارت كم است، كم كم درجه را زیاد كنید (چراغ اتو در این موارد كمك زیادی به شما برای اعلام رسیدن اتو به حرارت لازم می نماید كه به محض خاموش شدن لامپ، اتو آماده استفاده است).
۲ـ داخل اتوی بخار همیشه باید آبی كه املاح و جرم ندارد، ریخته شود. بهترین روش پركردن آن، آب مقطر است؛ ولی چون همیشه در دسترس نیست، می توانید از آب جوشیده یا برفك ذوب شده یخچال كه هیچگونه املاحی ندارد، استفاده كنید.
۳ـ پس از استفاده از اتوی بخار حتماً آب داخل آن را خالی كنید، درغیر این صورت باعث پوسیدگی و زنگ زدگی قسمت های داخلی آن می شود.
۴ـ برای تمیز كردن اتو، هیچگاه از چاقو و اجسام زبر استفاده نكنید، بلكه اتو را داغ داغ كنید و سپس با سیم ظرفشویی نرم یا سمباده بسیار نرم روی آن در یك جهت بكشید تا پاك شود.
۵ـ اگر پس از مدتی به دلیل رسوبات و املاح آب، منافذ بخار اتوی شما جرم گرفت و بخار نداد، می توانید یك سوم استكان سركه را با دو سوم استكان آب مخلوط كرده و در داخل اتو بریزید و اتو را گرم كنید وبه حالت اتوكردن قرار دهید تا سركه در اثر حرارت، املاح را حل كرده و بشوید. البته همیشه این كار به دلیل رسوب بیش از اندازه رسوبات در داخل اتو امكانپذیر نیست و برای سرویس اتوبخار باید به تعمیركار متخصص اتو بخار مراجعه كنید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید