پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا
سوپر مارکت دیجیتال
سعید یاوری فعالیت خود را در بازار IT از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده و از سال ۸۲ با شعار سوپر مارکت دیجیتال، تجارت ماندگار را تاسیس کرد. او دانش آموخته رشته آمار است و به گفته خودش پر مشغله بودن حرفه کامپیوتر او را به این شغل سوق داده است.
اکنون ۵ سال از عمر تجارت ماندگار میگذرد و یاوری توانسته شعار سوپر مارکت دیجیتال را محقق کند، تا جایی که توانسته تمامی قطعات کامپیوتری را یکجا در سبد کالای خود داشته باشد و در بازار توزیع کند. گفتوگوی فناوران را با سعید یاوری مدیرعامل شرکت تجارت ماندگار میخوانید.
▪ چه شد که وارد حوزه IT شدید؟
ـ با توجه به اطلاعاتی که در این خصوص داشتم و چون همیشه کارهای پرمشغله را دوست داشتهام ، وارد بازار کامپیوتر شدم و کار IT را شروع کردم.
▪ آیا در حال حاضر شرکت تمامی قطعات کامپیوتر را در سبد خود دارد؟
ـ بله هر چیزی که در بازار سخت افزار کاربرد دارد، ما در شرکت برای توزیع داریم.
▪ موبایل هم در سبد کالای شرکت وجود دارد؟
ـ نه، شاید تنها کالایی که به سمت آن نرفتیم موبایل باشد و فعلا هم در برنامههایمان نیست که به سمت توزیع موبایل برویم.
▪ شرکتی مشابه تجارت ماندگار در ایران وجود دارد، یا به عبارتی شرکت شما رقیب دارد؟
ـ شاید شرکتی باشد که ۶۰ تا ۷۰ درصد مانند تجارت ماندگار فعالیت کند، اما دقیقا مانند ما نه؛ چون توزیع و کنترل تمامی قطعات، کار بسیار سختی است و تیم قوی، مدیریت روی نیروها، انبار و حسابداری را میطلبد.
▪ این تیم قوی که میگویید شامل چند نفر است؟
ـ ما ۱۸ نفر مسوول خرید و فروش داریم که هر کدام روی کالاهای مورد نظر خود فعالیت میکنند و براساس نیاز شرکت، کالاهای خود را از برندهای مختلف خریداری میکنند و در حال حاضر نیز ۳۹ نفر در دفتر مرکزی و ۳۲ نفر در شعب شرکت فعالیت میکنند.
▪ شرکت در کل کشور چند شعبه دارد؟
ـ تجارت ماندگار، ۹ شعبه و ۳۰۰ نمایندگی در تهران و شهرستانها دارد که به طور مستقیم به کاربر کالا میدهد و در صدد افزایش تعداد شعب نیز هستیم.
▪ سیاست قیمتگذاری کالاهایتان چیست؟
ـ براساس قیمت بازار.
▪ رشد IT را در کشور چگونه میبینید؟
ـ در یک جمله، IT در ایران مانند یک بچه است که باید از عمرش بگذرد و به بلوغ برسد.
▪ نظرتان درباره مشکلاتی که در بازار IT وجود دارد چیست؟
ـ اصلیترین مشکل بازار ریسک آن است. این ریسک نیز دو بخش دارد، ریسکنوسان قیمت و ریسک مالی و اعتباری.
ریسک قیمت که در همه صنفها وجود دارد و لازمه بازار است و البته در صنف کامپیوتر بالاتر است، اما در ریسک مالی و اعتباری متاسفانه تضمین و قانون قوی پشت مراودات تجاری وجود ندارد و تعیین اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی کار مشکلی است.
هر کس با سرمایه اندکش وارد این صنف میشود و شروع به فعالیت میکند. شاید این از نقاط ضعف بازار IT باشد که باعث میشود بازار امنیتش را از دست بدهد.
از سوی دیگر، به دلیل جوان بودن صنف IT، افراد بیتجربه و غیر متخصص نیز با دید سنتی پا به این عرضه نوین میگذارند و شکست میخورند و ما هر سال شاهد افرادی هستیم که بدون پشتوانه وارد صنف میشوند و پس از مدتی از گردونه بازار خارج میشوند.
▪ آینده بازار IT ایران را چگونه میبینید؟
ـ بازار IT به شدت رقابتی میشود، خیلی از بنگاههایی که بهرهوری بالایی نداشته باشند از گردونه بازار حذف میشوند و بیشتر کسانی میمانند که از روشهای نوین در فروش، بازاریابی، تبلیغات و حسابداری استفاده میکنند.
▪ برنامههایتان برای ماندگار کردن تجارت ماندگار چیست؟
ـ ما در حال توسعه شرکت هستیم و برای اینکه بتوانیم تجارت مطمئن و پایداری داشته باشیم سعیمان این است که به مصرفکننده نزدیکتر شویم و بتوانیم تمام نیازهای دیجیتالی مشتری را برآورده کنیم، چون شرط بقای هر شرکتی، جلب رضایت مشتری است. از سوی دیگر تا چند ماه آینده فروشگاه مجازی تجارت ماندگار نیز راهاندازی میشود.
▪ آیا تجارت ماندگار به عضویت نهادهای صنف IT درآمده است؟
ـ ما عضو اتحادیه صنف رایانه، دادهورزی و ماشینهای اداری هستیم و در حال حاضر در شرف عضو شدن در شورای عالی انفورماتیک و سازمان نظام صنفی رایانهای تهران نیز هستیم.
▪ شرکت در الکامپ امسال غرفه دارد؟
ـ حجم فعالیت شرکت به ما اجازه نداد امسال در الکامپ شرکت کنیم اما حضور خود را در نمایشگاه از طریق راهکارهای دیگر تبلیغاتی حفظ کردهایم.
▪ چه کنیم که الکامپ بهتر و موثرتری داشته باشیم؟
ـ تا زمانی که نهادهای مرتبط با نمایشگاه به اتفاق نظر درستی نرسند، الکامپ پیشرفت نمیکند، این عدم هماهنگیها باعث میشود شرکتهای قوی و مطرح کشور در نمایشگاه حاضر نشوند.
▪ نظرتان درباره حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاههای خارجی چیست؟
ـ به عقیده من حضور در نمایشگاههای خارجی برای شرکتهایی که صاحب برند هستند و محصول تولیدی دارند بسیار میتواند موثر باشد.
▪ آیا از شغلی که دارید راضی هستید؟
ـ بله، چون من کارهای پرمشغله را خیلی دوست دارم و در این صنف هر قدر که بخواهم فعالیت بکنم باز هم جای کار وجود دارد.
▪ در طرحهای تبلیغاتی تجارت ماندگار عکس یک چوب و توپ بیلیارد است، مفهوم این طرح چیست؟
ـ این چوب و توپ مانند بازی بیلیارد نماد توزیع تخصصی محصولات ما در گستره بازار هدف است.
گفت و گو: مسعود فیاضی
منبع : روزنامه فناوران
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران سریلانکا حجاب کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی پاکستان رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم ایران و پاکستان
کنکور سیل هواشناسی تهران شهرداری تهران فضای مجازی پلیس سلامت اصفهان قتل فراجا وزارت بهداشت
قیمت خودرو قیمت طلا خودرو قیمت دلار دلار بازار خودرو بانک مرکزی ایران خودرو قیمت سکه سایپا بورس تورم
رسانه نوید محمدزاده تلویزیون ترانه علیدوستی سریال کتاب سینمای ایران تئاتر شعر سینما مهران مدیری
کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل جنگ غزه آمریکا رژیم صهیونیستی غزه فلسطین روسیه چین طوفان الاقصی عملیات وعده صادق ترکیه اتحادیه اروپا
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس تراکتور باشگاه استقلال والیبال بارسلونا رئال مادرید تیم ملی فوتسال ایران
هوش مصنوعی فیلترینگ وزیر ارتباطات عیسی زارع پور تبلیغات همراه اول ایلان ماسک اپل ناسا نخبگان
سلامت روان داروخانه فروش اینترنتی دارو پیری سرکه سیب