چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


طراحی مفهومی سیستم اطلاعات گردشگری (مورد مطالعه سازمان میراث فرهنگی وگردشگری)


طراحی مفهومی سیستم اطلاعات گردشگری (مورد مطالعه سازمان میراث فرهنگی وگردشگری)
مسافرت و گردشگری یکی از مهمترین بخش‌های تجاری است که در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات شاهد رشد و همچنین رقابت فزآینده‌ای بوده است. رقابت درصنعت گردشگری به‌طور عمده تا حد زیادی وابسته به کیفیت و کمیت اطلاعاتی است که از طریق سیستم‌های اطلاعات گردشگری ارائه می‌گردد. در طی سال‌های گذشته طیف گسترده‌ای از سیستم‌های اطلاعات گردشگری به‌وجود آمده است.
سیستم رزرواسیون از جمله اولین سیستم کاربردی الکترونیکی در صنعت گردشگری بوده و به‌عنوان جزئی از بازار الکترونیکی گردشگری به شمار می‌رود. بازارهای الکترونیکی گردشگری از طریق حضور همه‌جانبه وفعالیت ۲۴ ساعته شبانه‌روز برای هر کاربری و در هر کجای دنیا که بدان نیاز داشته باشد از طریق شبکه‌های ارتباطی به‌راحتی قابل دسترسی است.
راضیه مهدی‌پور ـ دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت
فرج‌الله رهنورد ـ استادیار مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
شعبان الهی ـ استادیار دانشگاه تربیت مدرس
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری


همچنین مشاهده کنید