چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


اهمیت اعتماد در بازاریابی رابطه‌ای و ایجاد مقیاسی جهت سنجش آن


اهمیت اعتماد در بازاریابی رابطه‌ای و ایجاد مقیاسی جهت سنجش آن
در بسیاری از پژوهش‌های کنونی پیرامون بازاریابی، از بازاریابی رابطه‌ای به‌عنوان یک تغییر شکل اساسی در زمینه بازاریابی یاد شده است که نیازمند تئوری و زبان جدیدی می‌باشد. از اواخر دهه ۱۹۸۰، تحقیقات پیرامون بازارهای صنعتی نشان‌دهنده حرکتی از روابط یک‌جانبه و رقابتی به سمت روابط دو جانبه، بلندمدت و توام با تشریک مساعی بوده است. برخی مزایای این ارتباطات عبارتند از: کاهش هزینه‌های مبادله، افزایش بهره‌وری و بازده‌های اقتصادی بالاتر برای مشتریان و عرضه‌کنندگان مواد اولیه. البته همه این روابط نتایج سودمند دو جانبه ندارند. شرکت‌های موفق به‌دنبال موقعیت‌هائی هستند که برایشان سودآور است.
آرش حبیبی پیرکوهی ـ کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه اصفهان
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری


همچنین مشاهده کنید