جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

سیاست تهاجمی ، راهکار مقابله با آمریکا


سیاست تهاجمی ، راهکار مقابله با آمریکا
امروز ۱۳ آبان بیست و نهمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام است . این واقعه فقط تهاجم به یک ساختمان و به گروگان در آوردن تعدادی کارمند نبود بلکه آنچه ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را از اهمیت فوق العاده برخوردار کرد این بود که این اقدام در واقع تهاجم به سیاست های استکباری آمریکا بود سیاستی که موجب شد امام خمینی در سخنان و پیام های تاریخی خود عنوان « ام الفساد قرن » و « شیطان بزرگ » را برای آمریکا بکار ببرند و انقلاب بزرگی را در ایران رهبری کنند و به پیروزی برسانند که عمیق ترین انقلاب و گسترده ترین بیدارگری علیه استکبار جهان به ویژه آمریکای جهانخوار است .
تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که امام خمینی آنرا انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامید باید مبنای رفتار سیاسی با آمریکا شناخته شود. در رفتارشناسی سیاسی این اقدام به معنای برخورد تهاجمی است . سیاست تهاجمی در تعامل با دولت های سلطه گر تنها راه وادار کردن آنها به عقب نشینی است . این سیاست حتی اگر موجب عقب نشینی نشود این فایده را دارد که بیدارگری می کند و سایر ملت ها را به ایستادگی در مقابل زورگویان و مستکبران تشویق می نماید. این همان واقعیتی است که در سه دهه اخیر رخ داده و بسیاری از کشورها و ملت ها با استفاده از تجربه انقلاب اسلامی ایران در برابر قلدری های آمریکا و سایر زورگویان بین المللی ایستادند و شرایط بین المللی را تغییر داده اند.
آنچه امروز در فلسطین و عراق و افغانستان در چارچوب فعالیت های ضداشغالگری جریان دارد و آمریکا و انگلیس و فرانسه را دچار استیصال کرده گوشه ای از نتایج بیدارگری های انقلابی است که به رهبری امام خمینی در ایران به پیروزی رسید و با سیاست تهاجمی علیه آمریکا و سایر قدرتهای استکباری ادامه یافت و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یکی از فرازهای درخشان آن بود. فروپاشی شوروی هر چند نتیجه عوامل متعددی است ولی تردیدی وجود ندارد که انقلاب اسلامی ایران و بیدارگری هائی که از رهگذر این انقلاب صورت گرفت یکی از موثرترین عوامل این فروپاشی بود.
امروز نیز در برابر آمریکا فقط سیاست تهاجمی جواب می دهد و راه های دیگر از جمله برخوردهای منفعلانه ای که گاهی مشاهده می شود نتیجه ای جز گستاخ تر شدن دولتمردان آمریکائی و بالا رفتن مطالبات نامشروع آنها نخواهد داشت .
خوی استکباری سردمداران دولت آمریکا به آنها اجازه نمی دهد به حقوق ملت ها احترام بگذارند و رفتار خود را در چارچوب مقررات بین المللی تنظیم نمایند. همانطور که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در بیانات روز چهارشنبه هفته گذشته در دیدار دانش آموزان و دانشجویان فرمودند اختلاف ایران و آمریکا ریشه ای تر و فراتر از مسائل سیاسی است . آنچه مانع اصلی است خوی استکباری سردمداران آمریکاست و تا این مانع برطرف نشود دولت آمریکا قابل اعتماد نخواهد بود.
دلالان سیاسی آمریکا که با قیافه های ظاهرا خیرخواهانه نسخه های مسالمت می پیچند و سخن از افتتاح دفتر دوستی ایرانیان و آمریکائیان و کنسولگری و حفاظت منافع به میان می آورند فقط درصدد بازی دادن دست اندرکاران هستند و پشت پرده همه این بازی ها و ظاهرسازی ها چیزی جز باز گرداندن « شیطان بزرگ » و « ام الفساد قرن » به ایران با هدف شیطنت ها و مفسده انگیزی های گذشته وجود ندارد.
۱۳ آبان علاوه بر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دو واقعه دیگر را نیز در خود دارد که یکی کشتار دانش آموزان تهرانی در سال ۱۳۵۷ است و دیگری دستگیری امام خمینی و تبعید ایشان به ترکیه در سال ۱۳۴۳ می باشد که هر دو به دستور آمریکا صورت گرفت . آمریکا اکنون بیش از نیم قرن سابقه خصومت با ملت ایران را در پرونده خود دارد و هنوز به این خصومت ها به شکل های مختلف ادامه می دهد.
فریادهای مرگ بر آمریکا که امروز در فضای ایران طنین انداز می شود اعلام انزجار و نفرت آحاد مردم ما از سیاست های خصمانه آمریکا در طول بیش از ۵۰ سال گذشته علیه این ملت است .
این برخورد تهاجمی باید با قوت و قدرت ادامه یابد تا سرانجام سردمداران آمریکا در برابر اراده ملت های بیدار تسلیم شوند و به حقوق ملت ها تن در دهند و از قلدری و سلطه طلبی دست بردارند. این واقعیتی است که شرایط امروز جهان اقتضای آنرا دارد و بدون تردید رخ خواهد داد البته درصورتی که سیاست تهاجمی علیه آمریکا با قوت و قدرت ادامه یابد.
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی


همچنین مشاهده کنید