پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


ویژگی‌های خانم‌های ناآگاه !!


ویژگی‌های خانم‌های ناآگاه !!
▪ توان و قدرت زنانگی خود را در راه منفی و در رقابت و شکست دادن همسرخود به‌کار می‌گیرند.
▪ با عیب‌جویی، غر زدن، بهانه‌گیری، تحقیر، انتقاد و قضاوت‌‌های منفی، هویت و عملکرد شوهر را زیر سؤال می‌برند و احساس‌ها و عواطف آنان را در جهت منفی سوق می‌دهند.
▪ قدرت زنانگی خویش را در تزلزل هویت، خودباوری و کاهش اعتمادبه‌نفس شوهرخود به‌کار می‌گیرند.
▪ زن ناآگاه، به‌جای تلاش درجهت تفاهم، اعتماد متقابل و هم‌دلی بیشتر، معتقد است که چون همسرم همکاری نمی‌کند، کاری از من ساخته نیست و نمی‌توانم ‌در بهبود زندگی مشترک تغییری به‌وجود آورم.
▪ همسرم در گذشته مرا به شدت ناراحت کرده است، حالا به جبران گذشته‌ها باید تلافی کرده و ناراحتی زیادی را متحمل شود.
▪ زنان ناآگاه در همه‌ی موردها قضاوت کرده و پیش‌داوری می‌کنند و تصور می‌کنند که هر آن‌چه خود انجام می‌دهند، درست و کامل ‌است و هر آن‌چه مربوط به شوهر و دیگران است، خطا و اشتباه می‌باشد. معتقد هستند اگر همسر و دیگرانٰ خود را اصلاح کنند، همه‌چیز درست می‌شود!
▪ گروهی از زنان ناآگاه در حق شوهران خود، مادری کرده و با همسر خود مانند کودک رفتار کرده و تصور می‌‌کنند که در حق شوهران خود بزرگ‌ترین فداکاری‌ها را انجام می‌دهند. مردان از چنین زن‌هایی فراری بوده و متنفر می‌شوند.
▪ زنان ناآگاه، نسبت‌به سهم خود نمی‌توانند تعادل و توازن لازم در زندگی مشترک به‌وجود بیاورند و چون گمان می‌کنند که رابطه‌ی آنان با همسران‌شان بهبودپذیر نیست، بنابراین راه کمک به بهبود زندگی زناشویی را بر خود می‌بندند.
▪ زن ناآگاه ویژگی‌های خود را ملاک و معیار دانسته و خصوصیات شوهر را با آن‌ها مقایسه می‌کند و نتیجه می‌گیرد که خودش کامل و بی‌عیب است ولی همسرش موجود ناکامل و دارای هزاران عیب می‌باشد!
▪ زن ناآگاه، با سرکوب کردن احساس‌های خود و بیان نکردن آن‌ها، مسائل و مشکل‌هایی را که باعث رنجش و آزار اوست، ناآگاهانه در خود جمع کرده و به کینه تبدیل می‌کند.
▪ زن ناآگاه، پیوسته به سرزنش خود و همسرش می‌پردازد، در چنین شرایطی، وقتی کینه‌های جمع شده و به حالت انفجار درآمدند، زندگی مشترک پرآشوب، طوفانی و غیرقابل تحمل گردیده و به پاشیدگی کشیده می‌شود.
▪ زنان ناآگاه عاشق صفحه‌ی حوادث روزنامه‌ها، فیلم‌های ترسناک، تراژدی و غم‌انگیز و دوستان منفی‌اندیش، پریشان‌خاطر و شکست‌خورده هستند.
▪ زنان ناآگاه و کم‌دانش، در کشف و شناخت استعدادها و توانمندی‌های‌ مثبت خود و همسران‌شان سخت بی‌توجه و ناتوان هستند ولی در کشف نکته‌های منفی خود و شوهرشان استاد هستند، به‌علاوه مخالفت و مبارزه‌ی منفی با همسر را قدرت خود تصور می‌کنند.
▪ زنان ناآگاه، با فشار، زور، تهدید، تحقیر نه با عشق و مهر و محبت، می‌خواهند کارها را پیش ببرند و هرکاری را با توقع و منّت فراوان انجام می‌دهند و کلی از همسر و دیگران طلب‌کار و متوقع می‌شوند.
● فرق بین بهترین و بدترین‌ کیک‌ها‌ در چیست؟
مواد اولیه‌ی کیک‌ها یکی است و این مهارت کیک‌پز است که از موادی می‌تواند کیک بسیار خوش‌مزه و جالب درست کند و یا ماهرنبودن کیک‌پز است که از همان مواد، کیک نامطبوع و غیر قابل خوردن ارائه می‌دهد‌!
وقتی زنی آگاهی‌های خود را بالا ببرد‌ٰ می‌تواند انرژی و احساس و عواطف خود را در جهت مثبت به ‌کارگیرد و زندگی خود و زندگی زناشویی خویش را به بهشت تبدیل سازد.
زن ناآگاه و کم‌دانش، ندانسته‌ انرژی و احساس و عواطف خود را در جهت منفی به‌کار می‌گیرد و زندگی خود و زندگی زناشویی خویش را تبدیل به جهنم می‌کند.
«آلبرت انیشتین» فیزیکدان بزرگ و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل نکته‌ی ظریفی را بیان می‌کند:
▪ زنان به این امید ازدواج می‌کنند که مردان را بعد از ازدواج تغییر دهند.
▪ مردان به این امید ازدواج می‌کنند که بعد از ازدواج هم مانند قبل رفتار کنند.
▪ نتیجه این می‌شود که بعد از ازدواج هر دو سرخورده و ناکام می‌شوند.
خیلی مهم است که بدانیم: همه‌ی انسان‌ها در طول زندگی خود تغییر می‌کنند؛ «تغییر، اصل لاینفک زندگی است.» از اصل تغییر، می‌توان آگاهانه در جهت رسیدن به هدف‌ها، بهره جست. می‌بایست به تقویت عامل‌هایی پرداخت که به تفاهم متقابل، همدلی دوطرفه، اعتماد و صداقت متقابل و قدرشناسی و احترام دوسویه منجر شود. می‌بایست آگاهانه تغییرهای مورد نیاز را در مسیر خواسته‌های‌ درست سامان و جهت داد و عادت‌های مثبت را آگاهانه جایگزین عادت‌های منفی نمود.
دکتر میرعمادالدین فریور
منبع : سایت سیمرغ


همچنین مشاهده کنید