جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

Sony Ericsson W۸۸۰i


Sony Ericsson W۸۸۰i
سرانجام سونی‌اریکسون تنها یک هفته قبل از کنگره جهانی۳GSM با عرضه W۸۸۰i پا به عرصه تلفن‌های همراه باریک گذاشت. W۸۸۰i تنها دارای ۹.۴ میلی‌متر ضخامت بوده و از نوع Walkman می‌باشد. خصوصیات موبایل جدید سونی‌اریکسون تنها به باریک بودن ختم نمی‌شود و مانند Samsung Ultra Edition ۸.۴ دارای قابلیت‌های وسیعی می‌باشد که شامل ۳G، دوربین ۲ مگاپیکسل، شکاف حافظه قابل افزایش و پشتیبانی از Bluetooth استریو می‌شوند. قیمت تقریبی این گوشی ۴۸۰,۰۰۰ تومان می‌باشد.
طراحی
با ضخامت ۹.۴ میلی‌متر، احتمالا تاکنون W۸۸۰i یکی از باریکترین گوشی‌های سونی‌اریکسون می‌باشد. در این میان Samsung Ultra Edition ۸.۴ با ۱ میلی‌متر کمتر در ضخامت باریکترین گوشی جهان است ولی کمی پهن‌تر و بلندتر از W۸۸۰i می‌باشد.
برخلاف طراحی ظریف و باریک، به لطف ساختمان مقاوم و استیل ضد زنگ، W۸۸۰i بسیار محکم است. پوشش پشت گوشی چرم مانند است و این نوع پوشش مانع از لیز خوردن گوشی در مکان‌های لغزنده می‌شود. بطور کلی W۸۸۰i با وزن ۷۱ گرم و ضخامت ۹.۴ میلی‌متر به راحتی در جیب جای می‌گیرید، بدون اینکه آن را احساس کنید.
همانند اکثر گوشی‌های Walkman، مدل W۸۸۰i نیز از رنگ‌های مرسوم مشکی و خاکستری استفاده نکرده است. برای این گوشی از رنگ اسپورت نارنجی و مشکی استفاده شده است و این طرح رنگ مورد پسند افرادی است که به دنبال یک گوشی چشم فریب می‌باشند. برای افراد پرسلیقه و مشکل‌پسند نیز رنگ نقره‌ای-خاکستری در نظر گرفته شده است که بسیار جذاب است.
بزرگترین شکایت ما از W۸۸۰i صفحه‌کلید کوچک آن است. فشار دادن دکمه‌ها سخت نیست ولی به دلیل تیز بودن گوشه‌های کلیدها، تایپ کردن مداوم می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
ما همین مشکل را نیز با دکمه‌های ناوش (navigation) و سافت‌کی (softkey) داشتیم، آنها برای استفاده راحت خیلی کوچک بودند. حتی در بسیاری از مواقع در هنگام پیمایش منوها اشتباها دکمه‌ها را فشار می‌دادیم. دکمه‌های دوربین و واکمن بسیار خوب هستند و این شاید به خاطر این است که هر دوی آنها تنها یک دکمه هستند.
W۸۸۰i دارای دو دوربین می‌باشد: دوربین ۲ مگاپیکسل اصلی که در پشت گوشی است و یک دوربین که در جلوی گوشی برای مکالمات ویدئویی در نظر گرفته شده است. شکاف Memory Stick Micro در سمت چپ گوشی قرار گرفته است که این امر دسترسی آسان به آن را امکان‌پذیر می‌سازد.
همانند دیگر گوشی‌های واکمن، پورت مخصوص شارژر که در سمت چپ قرار گرفته است، برای استفاده از هندزفری و کابل USB نیز استفاده می‌شود. بهرحال، با اتصال آداپتور AC دو کاره که برای این گوشی در نظر گرفته شده است این امکان را فراهم می‌سازد تا در هنگام شارژ نیز بتوانید از هندزفری یا کابل USB نیز استفاده نمایید.
بسته‌بندی استاندارد W۸۸۰i دارای یک کابل USB، هدست هندزفری، آداپتور AC، یک کارت ۱GB Memory Stick Micro به همراه دفترچه راهنما و سی‌دی نرم‌افزار می‌باشد.
● خصوصیات
W۸۸۰i و Samsung Ultra Edition ۸.۴ دارای شباهت‌های مختلف نسبت به هم هستند، هر دو باریک و سبک بوده، دارای قابلیت۳G ، دوربین ۲ مگاپیکسل، حافظه قابل افزایش و بلوتوث استریو هستند. متاسفانه هر دو گوشی فاقد رادیو FM هستند ولی امکانات موسیقی را ارائه می‌دهند.
دوربین ۲ مگاپیکسل این موبایل دارای کنترل‌های زیاد نمی‌باشد، قابلیت‌های دوربین عبارتند از: تنظیم میزان سفیدی، فیلترها و تصویربرداری چندتایی و پاناروما. مانند همه دوربین‌ها در حالت عکاسی گوشی باید به صورت افقی قرار گیرد.
یکی از خصوصیات کلیدی W۸۸۰i، پخش موسیقی آن می‌باشد که با فشار یک دکمه کوچک که در سمت راست قرار دارد فعال می‌شود. این موبایل دارای پخش Walkman ۲.۰ می‌باشد که تنها بر روی گوشی‌های جدید سونی‌اریکسون مانند W۸۵۰i و گوشی جدید W۶۶۰i قرار دارد. این پخش جدید دارای رابط کاربری بهبود یافته می‌باشد که امکان اضافه کردن آلبوم کلیپ و مدیریت لیست پخش را امکانپذیر می‌سازد. همچنین دارای قابلیت پخش استریو فراگیر، ویژوالیزیشن، اکولایزر و حالت پخش می‌باشد. بعلاوه پخش موسیقی این گوشی امکان پخش موسیقی در پس‌زمینه را فراهم می‌سازد که در این هنگام می‌توانید کارهای دیگر همچون نوشتن SMS یا گشت‌وگذار در وب را انجام دهید، قابلیتی که Samsung Ultra Edition ۸.۴ فاقد آن می‌باشد.
سونی‌اریکسون به همراه W۸۸۰i یک کارت مدیا ۱GB Memory Stick Micro ارائه داده است. این حافظه به راحتی ۲۵۰ فایل MP۳ و ۱,۰۰۰ عکس ۲ مگاپیکسل را ذخیره می‌کند که مطمئنا برای اکثر کاربران کافی می‌باشد.
W۸۸۰i از مرورگر وب Access NetFront برای گشت‌وگذار در وب با پشتیبانی RSS و OMA DRM ۲.۰ برای دانلود موسیقی استفاده می‌کند.
● کارایی
ما W۸۸۰i را در مناطق مختلف تست کردیم و به این نتیجه رسیدیم که کیفیت مکالمات و آنتن‌دهی خوب است. ما به مدت دو روز به صورت معمولی توانستیم از W۸۸۰i با یکبار شارژ استفاده نماییم. فراموش نکنید که استفاده مکرر از ۳G و Bluetooth مدت زمان عمر باتری را کم می‌کند.
حتی بدون عملکرد فوکوس اتوماتیک، دوربین ۲ مگاپیکسل این گوشی عکس‌های بسیار خوبی در روز و در فضای باز می‌گیرد، اما همانند اکثر گوشی‌های موجود در بازار کیفیت آن در شب و در حالت شبانه مناسب نمی‌باشد. W۸۸۰i فاقد فلاش و آینه مخصوص پورتره شخصی بوده و کیفیت ویدئو کمی دانه‌دانه‌ای ولی صاف است.
هنگامیکه ما موسیقی را از طریق بلندگوها پخش کردیم، صدا بلند بود ولی کیفیت آن مقداری ضعیف بود. ولیکن کیفیت صدا در هنگام اتصال هدست خیلی بهتر می‌شود. بعلاوه ما مشکلی در اتصال هدست بلوتوث استریو Sony Ericsson HBH-DS۹۷۰ نداشتیم.
کیفیت تصاویر بطور کلی خوب است و در صفحه‌نمایش ۱.۸ اینچ QVGA LCD با قابلیت نمایش۲۶۲,۰۰۰ رنگ، بسیار واضح و دقیق نمایش داده می‌شوند. همچنین صفحه‌نمایش در زیر نور مستقیم خورشید کاملا خوانا می‌باشد.
منبع : تراشه


همچنین مشاهده کنید