سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

Sony Ericsson S۵۰۰i


Sony Ericsson S۵۰۰i
▪ نقاط قوت :
طراحی فوق العاده زیبای گوشی به همراه امکاناتی همانند دوربین ۲ مگا پیکسل، پخش کننده موسیقی اختصاصی برای گوشی نقاط قوت این گوشی زیبا است.
▪ نقاط ضعف :
نامناسب بودن کلید های گوشی.
سونی اریکسون بدلیل زیبائی و سلیقه در طرح های تلفن یک مارک شناخته شده است. s۵۰۰i نیز جزء یکی از طرح های استثنائی به حساب می آید که علاوه بر آن جزء گوشی های اسلایدی نیز به شمار می آید. سطحی کاملا صیقلی و طرحی کاملا جذاب آن را نسبت به تمام گوشی هایی که در بازار گوشی متمایز کرده است. از آنجائی که گوشی های سونی اریکسون واکمن نیز هستند شاید بتوان گفت که این گوشی چیزی فراتر از واکمن است، داشتن دوربین ۲ مگاپیکسل، بلوتوث، مرورگر وب وایرلس، قابلیت خواندن ایمیل و ... جزء برخی از قابلیت های این گوشی هستند.
● طراحی
همانطوری که گفته شد s۵۰۰i بسیار زیبا و جذاب به نظر می آید که دارای ظاهری درجه یک و بخصوص فریبده است. در کنار گوشی چراغ های کوچی تعبیه شده است که در زمانیکه گوشی فعال است آن ها روشن می شوند. S۵۰۰i علاوه بر سیلقی بودنش جمع و جور نیز است که تنها ابعاد آن معادل ۹۹ در ۴۵.۷ در ۱۲.۷ میلی‌متر است و وزن ۹۳.۵ گرم می‌باشد.
زیبایی صفحه نمایش s۵۰۰i را نمی‌توان انکار کرد. صفحه نمایش ۲ اینچ این گوشی ۲۶۲ هزار رنگ را در رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ به نمایش می گذارد، طوری که می توان انواع تصاویر را در آن مشاهده کرد.
در زیر صفحه نمایش گوشی ۲ کلید باریک وجود دارد ( یک کلید دایره مانند به همراه یک دکمه در وسط آن که کار ok کردن را انجام می‌دهد)، دکمه بازگشت، پاک کردن، دسترسی به مرورگر وب و دکمه اضافی ای که اجازه باز کردن میان بر ها را به کاربر می‌دهد. همچنین کلید دایره مانند قابلیت برنامه ریزی شدن را نیز دارد که می توان برای هر کدام یک از جهات آن نیز یک برنامه خاص را مشخص کرد. البته از آنجائی که این کلید گرد مانند بسیار باریک است به سادگی نیز نمی‌توان با آن کار کرد.
زمانی که گوشی را از به صورت کشویی باز می کنید صفحه کلید بسیار زیبائی را می‌بینید که البته تمام کلیدها صاف و سیلقی نیستند. متذکر می شویم که دکمه های زیرین که در کنار دکمه‌های اصلی گوشی تعبیه شده‌اند کارایی خاصی ندارند و تنها برای زیبایی بیشتر گوشی به کار گرفته شده است و به هنگام فشرده شدن آن ها به همراه کلید اصلی زیبائی خاصی را بوجود می آورند. شاید بعضی‌ها به خاطر باریک و کوچک بودن دکمه های گوشی زیاد راضی نباشند که از دیدگاه تخصصی ما این موضوع آنقدر هم مهم نیست. زمانی که گوشی فعال است رنگ سفید زمینه صفحه کلید زیبائی خاصی را خلق می‌کند.
کلید تنظیم صدای گوشی در سمت چپ و ورودی شارژر و هدست گوشی در سمت راست تعبیه شده است. شکاف حافظه Memory Stick در s۵۰۰i و دکمه روشن/خاموش گوشی هر دو در بالای گوشی تعبیه شده‌اند. ای کاش دکمه مربوط به روشن/خاموش کردن گوشی کمی بیشتر بزرگ بود، البته زیاد هم استفاده از آن سخت نیست اما کوچک بودن آن نیز کمی استفاده کننده را اذیت می کند. دوربین در پشت صفحه نمایش گوشی تعبیه شده است که به هنگام باز شدن گوشی می توانید گوشی را نیز ببینید، در این گوشی هیچ نشانه ای از فلش و آینه پورتره شخصی دیده نمی‌شود که شاید بتوان آن را ضعف گوشی نامید.
● خصوصیات
جدا از طرح شیک و بسیار جذاب گوشی، s۵۰۰i دارای قابلیت‌های خوبی نیز است. قابلیت ذخیره بیش از ۱۰۰۰ عدد ورودی شماره تلفن، آدرس‌های ایمیل، آدرس های وب، نوشته ها و .. جزء کاربردی ترین امکانات آن است. در s۵۰۰i می‌توانید مخاطب مورد نظرتان را در لیست گروه خاصی قرار دهید و همانند بقیه گوشی های دیگر، عکسی را برای هر مخاطب در نظر بگیرید و از میان ۱۱ تون پولیفونیک در نظرگرفته شده در گوشی، برای مخاطبانتان صدای زنگ خاصی را انتخاب کنید. یکی از قابلیت‌های جالب این گوشی تعیین رنگ برای چراغ های کوچک کنار گوشی برای هر مخاطب است، که با انتخاب هر رنگ برای هر یک از مخاطبان همان رنگ نیز به نمایش گذاشته می شود. البته این قابلیت از نظر فنی آنچنان برای یک گوشی مهم نیست اما قابل تحسین است. دیگر قابلیت های ضروری گوشی اعم است از: سیستم لرزاننده، ضبط صدا، پیغام های نوشتاری و مالتی‌مدیا، زنگ اخبار، تقویم، دفتر یادداشت، بلندگوهای گوشی و همچنین می توان به مرورگر ، فید خوان، بلوتوث، همگام سازی با کامپیوتر شخصی و تبدیل شدن به دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات از طریق USB اشاره کرد. همچنین می‌توانید از بلوتوس به عنوان کنترل از راه دور کامپیوتر شخصی خود استفاده نمایید.
از آنجائی که s۵۰۰i جزء گوشی‌های واکمن سونی اریکسون نیست اما دلیل نمی‌شود که برنامه پخش موسیقی مختص خود را نداشته باشد. تنظیمات پخش‌کننده موسیقی این گوشی عبارتند از: اکولایزر (با دو حالت خودکار و دستی است که در حالت دستی می توان تغییرات مورد نیاز را اعمال کرد) لیست اجرا، پخش استریو، انتخاب فایل صوتی از لیست به صورت اتفاقی و تکرار کردن هر آهنگ به هنگام پخش. همچنین شما می‌توانید فایل‌های صوتی مورد نظرتان را به صورت پیغام تصویری، ایمیل و بلوتوس برای دیگران نیز ارسال نمایید. برای ارسال فایل های صوتی به گوشی تنها به یک کابل USB به همراه نرم افزار رایانه‌ای گوشی نیاز دارید. اگر از برنامه‌ای که برای خود گوشی در نظر گرفته شده است استفاده کنید می‌توانید به صورت کشیدن و انداختن، فایل‌های صوتی را به گوشی منتقل نمایید. پخش موسیقی s۵۰۰i فرمت‌های صوتی MP۳ ، AAC، AAC+ و eAAC+ را پشتیبانی می‌کند .
همانطور که گفته شد دوربین گوشی s۵۰۰i از نوع ۲.۰ مگاپیکسل است. در تنظیمات دوربین نیز می‌توان از ۳ سایز مختلف ۲ مگاپیکسل، ۱مگاپیکسل و استاندارد VGA در عکاسی استفاده کرد، انتخاب ۳ کیفیت برای عکس ها، تنظیمات رنگ، افکت های رنگی، ۴ حالت مختلف عکس برداری ( معمولی، پانوراما، فریمی، پشت سر هم)، نایت ویژن، عکس برداری در بازه زمانی، انتخاب نوع صدای شاتر دوربین از قابلیت های در نظر گرفته شده برای این گوشی است. برای ضبط کلیپ های ویدئو ۲ حالت در پیش روی دارید: ضبط ویدئو کلیپ های ۳۰ ثانیه ای برای پیغام های مالتی مدیا و ضبط ویدئو بدون محدودیت زمانی. کیفیت و رنگ عکس‌ها بسیار خوب است و آرزو می‌کردیم که برای داشتن عکس‌هایی روشن‌تر دوربین این گوشی دارای فلش نیز می‌بود.
گزینه‌های شخصی سازی خوبی برای کاربران در نظر گرفته شده است، بدین ترتیب که استفاده کننده می تواند پوسته ها، اسکرین سیور و پس زمینه های زیادی را برای گوشی پیدا و نصب کند. یکی از پوسته‌هایی که برای ما بسیار جالب و خوشایند بود، پوسته‌ای بود که رنگ و طرح آن بر اساس گردش روز از صبح به شب تغییر می‌کرد.
● کارایی
کیفیت صدای این گوشی چهار باند (GSM ۸۵۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰; EDGE) بسیار عالی، رسا و شفاف بود، البته طرف مقابل مکالمه اظهار می‌داشت که در برخی موارد کمی صدای نویز ضعیف در پس‌زمینه صدا شنیده می‌شود. همچنین مکالمه از طریق اسپیکرفون می‌توانست کمی بهتر باشد که در این مورد نیز کمی ضعف صدا از طرف مقابل مکالمه گزارش شد.
کیفیت پخش فایل های صوتی در این گوشی خوب است البته نمی‌توانیم به بلندگوهای این گوشی زیاد اعتماد کنیم، زیرا نمی‌تواند کیفیت خوبی را درهنگام پخش فایل صوتی را برای ما فراهم سازد. اما زمانی که از هدست برای شنیدن فایل‌های صوتی استفاده می‌شود می‌توانیم به خوبی لذت شنیدن را با این گوشی تجربه کنیم.
عمر باطری گوشی در هنگام مکالمه معادل ۹ ساعت و در هنگام آماده به کار نیز چیزی حدود ۱۵ روز می‌باشد.
منبع : تراشه


همچنین مشاهده کنید