جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


نمایشگاه یک رسانه است


نمایشگاه یک رسانه است
● نمایشگاه ها چگونه طبقه بندی می شوند؟
نمایشگاه، رسالت اصلاح تقویت و بهبود سیستم توزیع، تسهیل ارتباطات تجاری و رونق مبادلات را عهده دار است و یکی از ابزارهای اصلی اجرای برنامه ها و سیاست های ارتباطی شرکتها، نمایشگاه است. نمایشگاه نقش یک رسانه را ایفا می کند که در آن شرکت کننده با در اختیار داشتن غرفه و امکانات آن و محصولاتی که در آن به نمایش می گذارد به عنوان فرستنده، وارد عمل شده و بازدید کننده نیز حکم گیرنده اطلاعات را پیدا می کند. به طور کلی شرکت ها برای ساختن تصویری مثبت از خود در اذهان، لازم است به متخصصینی روی آورند که تخصص اصلی آنها در زمینه ارتباطات باشد تا به کمک این متخصصین به طراحی سیاست های ارتباطی خود مبادرت ورزند. هیچ یک از وسایل ارتباط جمعی همچون نمایشگاه دارای کاربرد چند بعدی نیست. در نمایشگاه می توان علاوه بر جذب مشتریان جدید و بهبود مناسبات با مشتریان فعلی، از تغییرات در ترکیب متقاضیان و رفتار مصرف کنندگان اطلاع حاصل کرد و هم در نمایشگاه است که ضمن تماس مستقیم با مشتری می توان اطلاعات مورد نیاز او را در اختیارش گذاشت و او را درجریان کیفیت کالا، طرز کار، خدمات پس از فروش و غیره قرار دارد.
منبع: ماهنامه تدبیر
منبع : بانک مقالات تخصصی شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی


همچنین مشاهده کنید