شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

پرسپولیس کیسه گل لیگ!


پرسپولیس کیسه گل لیگ!
در ادامه بازیهای معوقه هفته پنجم لیگ برتر فوتبال کشور دو تیم پرسپولیس و فولاد در اهواز به دیدار یکدیگر رفتند که نتیجه این بازی در پایان نود دقیقه ۳ بر ۲ به نفع فولاد شد.
در این دیدار که به قضاوت صالحی برگزار شد قطبی تیمش را با چند تغییر روانه میدان کرد. او در نبود توره و نیکبخت در خط حمله از زوج دی کارمو و نوروزی استفاده کرد و قلب خط میانی تیمش را به پتروویچ و کریمی سپرد.
این تغییرات در ابتدای بازی کفه ترازو را به سمت پرسپولیس سنگین تر کرد، به طوری که اولین جرقه ها را شاگردان قطبی زدند. این جرقه اما برای به آتش کشیدن سنگر فولادی ها کافی نبود.
دی کارمو و نوروزی ضعیف تر و کم دقت تر از آن بودند که بتوانند خط دفاعی فولاد را مقهور حرکات خود کنند. همین هم شد که پس از یکی دو فرصتی که آنها از دست دادند آلنعمه با شوت ۳۵ متری اش همه را غافلگیر کرد و گل اول فولاد را به ثمر رساند. پس از این گل طبق پیش بینی ها پرسپولیس بدون تفکر و برنامه لازم در خط دفاع بی محابا به سمت دروازه میزبان حمله برد، یعنی دقیقاً همان کاری که در مشهد و مقابل ابومسلم انجام داد. نتیجه چنین تفکر خامی باز شدن دوباره دروازه مردان قطبی بود.
مدافعان پرسپولیس مثل همیشه روی یک کار ترکیبی و سرعتی اسیر مهاجمان حریف شدند تا ثابت شود قطبی هنوز نتوانسته علاج قطعی برای ترمیم ژله سرخ رنگش در سواحل دوبی !پیدا کند. این دوگل باعث شد جلالی دستور پرس از جلو را برای حفظ برتری و همچنین افزایش گلهای زده صادر کند. دستور او البته باعث شد پرسپولیسی ها نتوانند فشار آن چنانی روی دروازه فولاد وارد کنند و اغلب اسیر جنگهای میانه میدان باشند. با این حال پتروویچ روی یک سانتر کوتاه توانست دی کارمو را در موقعیت گلزنی قرار دهد تا این بازیکن پس از خراب کردن چند موقعیت بتواند یکی از گلهای خورده را جبران نماید و دو تیم نیمه اول را با نتیجه دو بر یک به رختکن بروند.
در ۴۵ دقیقه اول آنچه بیش از همه به چشم آمد اسیر شدن کریمی در بند یارگیری من تو من فولادی ها و جای خالی باقری بود. فرماندهی که نبودش در مرکز میدان طی دو دیدار گذشته بدجوری قطبی را دچار مخمصه کرده است.
برای نیمه دوم پرسپولیس با آوردن آتسو تغییر سیستم داد و برای جبران گل خورده بازی را تهاجمی تر آغاز کرد، اما باز هم یک اشتباه در خط دفاعی باعث شد تا فولاد توسط قاضی به گل سوم دست یابد. این گل فاصله را مجدداً دو برابر کرد تا پرسپولیس برای جبران نتیجه به آب و آتش بزند. قطبی که ظاهراً ذهنش دیگر راه حلی را پیش راهش نمی گذاشت تیمش را مجبور به انجام بازی مستقیم کرد. روشی منسوخ شده که بارها و بارها ثابت شده اتخاذ آن فقط به نفع حریفانی است که همچون فولاد مدافعانی سر زن داشته باشند. با این حال پرسپولیس آن قدر بر این روش نخ نما شده اصرار کرد تا سرانجام در آخرین دقایق موفق شد توسط نوروزی به گل دوم خود دست یابد.
پیش از این گل شاگردان قطبی یکی دو موقعیت صد در صد را هم توسط کریمی و دی کارمو از دست دادند. پرسپولیس در این دیدار یکی از ضعیف ترین بازیهای اخیرش را به نمایش گذاشت به طوری که تمام هوادارانش را بابت جام باشگاههای آسیا نگران کرد.
دیروز همچنین تیم سایپای کرج در ورزشگاه انقلاب به مصاف سپاهان اصفهان رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک پایان یافت.
در این بازی هادی اصغری در دقیقه ۴۰ گل تیم سپاهان را وارد دروازه سایپا کرد و تیم سایپا نیز در آخرین لحظات بازی و در دقیقه پنجم وقتهای اضافه نیمه دوم گل تساوی را توسط جواد آشتیانی وارد دروازه سپاهان کردتا این بازی با تساوی یک بر یک پایان یابد.
جواد رستم زاده
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید