جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

طراحی و ساخت شاخص سنج چرخ های محرک


طراحی و ساخت شاخص سنج چرخ های محرک
اخیرا مطالعات فراوانی برای تجزیه و تحلیل رفتار چرخ و بررسی نیروهای موثر بر چرخ صورت پذیرفته است و قدرت محاسباتی رایانه ها به طور وسیعی افزایش پیدا کرده است و مدل های رایانه ای شبیه سازی شده بسیاری در مورد رفتار چرخ انجام گرفته است. بنابراین مقایسه نتایج شبیه سازی ها با نتایج آزمایشگاهی قابل اعتماد، احساس می شود. در آزمایش های صورت گرفته بر روی خودروها و وسایل نقلیه ای که دارای چرخ محرک می باشند معمولا برای بدست آوردن نیروهای روی چرخ و همچنین میزان انرژی مورد نیاز، آنها را مجهز به ابزارهای اندازه گیری مختلف کرده و بسته به اندازه وسیله، در محیط های آزمایشگاهی قرار می دهند. برای اندازه گیری شاخص های چرخ هر وسیله امکان مهیا کردن چنین محیطی دشوار است و بنابراین از روش تست چرخ به صورت تک استفاده شده که بجای حمل وسیله به محیط آزمایشگاه فقط یک چرخ را در آزمونگر قرار داده و شاخص های مورد نظر اندازه گیری می گردد. نیروی گیرایی خالص و گشتاور چرخ در لغزشهای مختلف از ۱۳-۳۰ درصد، در سطوح مختلف بار عمودی روی چرخ صورت پذیرفت و در نهایت بازده کششی چرخ در شرایط مختلف لغزش محاسبه گردید. با توجه به آزمایش های صورت پذیرفته شاخص های چرخ در حالتهای مختلف حرکت اندازه گیری شد و این آزمونگر وسیله ای مطمئن در تست چرخ معرفی گردید.
نویسنده :بهرام بحری
http://manufacturengineers.blogfa.com


همچنین مشاهده کنید