جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

سیستم کنترل ضربه در موتور خودرو و آنالیز سیگنالی آن در شرایط مختلف کاری


سیستم کنترل ضربه در موتور خودرو و آنالیز سیگنالی آن در شرایط مختلف کاری
سیستم های کنترلی موتور در خودرو از چهار گروه اصلی، کنترل آلایندگی، کنترل حالت آیدل، کنترل ضربه و در نهایت تعادل سیلندر تشکیل شده است. در این بین یکی از سیستم های کنترلی بسیار مهم کنترل ضربه بوده که این کنترل توسط سنسوری با کارایی دقیق صورت می گیرد. با توجه به شرایط و پارامتر های ورودی ، موتور نیاز به تنظیم با شرایط جدید را دارد. با حرکت این سنسور سیگنال هایی در داخل آن تولید شده که به واحد کنترل الکترونیکی ارسال می گردد. در واقع هر چه این ضربات در موتور بیشتر باشد، این سیگنال های ورودی غیرپریودیک و سوزنی شکل بیشتر تولید خواهند شد.در مقابل واحد کنترل الکترونیکی با گرفتن این سیگنال ها و تخمین میزان شدت آنها با کاهش متناسب آوانس لحظه ای و غنی کردن همزمان مخلوط سوخت و هوا در جلوگیری از این مشکل مسمر ثمر واقع می شود. در این مقاله به بررسی نوع عملکرد سنسور و بحث پردازش سیگنال تولیدی در این سنسور ها و همچنین نوع کنترل آن و اینکه چگونه این ضربات کنترل می شوند، پرداخته خواهدشد
نویسندگان :
سجاد همتی ، مهدی کریمی ، نبرد حبیبی ، کامران رحمانی
http://manufacturengineers.blogfa.com/


همچنین مشاهده کنید