پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

چه کسی بود صدا زد GPRS


چه کسی بود صدا زد GPRS
گاهی از خودمان خوشمان می آید! چون همین وقت‌ها به قول فلاسفه "حافظه تاریخیمان" عود می کند و بدمان نمی آید که در اسناد این خبرگزاری ها چرخی بزنیم. به خدا ما بی تقصیریم ! هرچی تقصیره گردن این سرویس های نیم بند جستجو خبرگزاری هاست که گاهی به صورتی کاملا تصادفی به آدم های بیکاری که از فرط کار در حوزه پر خیر و برکت فاوا وقت سر خاراندن ندارند این فرصت اندک را می دهد که با سخنان دوراندیشانه مردان ساختمان بلند ده ونک کمی حال و حول کنند.
لطفا صندلی خود را به حالت عمودی درآورده ، کمربند ایمنی خود را ببندید و به علامت سیگار نکشیدن تا پایان مطالعه کاملا دقت فرمائید:
● تاریخ : ۲۶/۰۲/۱۳۸۶ ـ مبارکه !
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار از راه‌اندازی سرویس دنیای پرسرعت تلفن همراه GPRS (موبایل اینترنتی) و بهره‌برداری از برخی سرویس‌های شبکه هوشمند تلفن همراه در سال جاری خبرداد. به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی علویان ظهر امروز در دومین کارگروه توسعه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات همزمان با روز جهانی جامعه اطلاعاتی با اعلام این خبر افزود: همچنین در سال جاری سیستم سوئیچینگ تلفن همراه تا ۲۵میلیون مشترک توسعه خواهد یافت.
● تاریخ : ۲۳/۰۶/۱۳۸۶ ـ به دنبال مجرم !
رییس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات سیار گفت: پاکت‌های مناقصه برای انتخاب شرکت ارایه‌ کننده‌ی سرویس GPRS (اینترنت) باز شده اما هنوز برنده‌ی نهایی انتخاب نشده و تصور می‌کنم تا یکشنبه هفته‌ی آینده (۲۵ شهریورماه) برنده‌ی نهایی اعلام شود. سیدعلی علویان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی زمان راه‌اندازی و ارایه‌ی سرویس GPRS (اینترنت) اپراتور اول تلفن همراه اظهار کرد: با توجه به این‌که این موضوع در مرحله‌ی نهایی است سه ماه فرصت برای نصب و راه‌اندازی این سرویس داده می‌شود و اواخر آذرماه ارایه‌ی این سرویس ابتدا از شهر تهران آغاز و به تدریج در دیگر شهرها نیز ارایه خواهد شد.
● تاریخ : ۰۷/۰۸/۱۳۸۶ ـ آقای مدیر عامل وارد می شوند !
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار از عرضه سرویس GPRS (سرویس‌های مبتنی بر اینترنت) به مشترکان تلفن همراه دولتی تا سه ماه دیگر خبر داد. وحید صدوقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به نهایی شدن برنده مناقصه سرویس GPRS همراه اول " نام تجاری ارتباطات سیار" ،اظهارداشت: شرکت صا‌ایران برنده نهایی این مناقصه است و تمامی تضیمن‌های مورد نیاز مخابرات ایران را ارائه کرده است. وی ادامه داد: پنج ماه پس از آغاز فعالیت صاایران در این پروژه سرویس GPRS به مشترکان تلفن همراه ارتباطات سیار ارائه خواهد شد.صدوقی از بررسی بهای تعرفه استفاده از این سرویس در شرکت ارتباطات سیار خبر داد و گفت: ظرف دو هفته آینده بررسی تعرفه این سرویس به مجمع مخابرات ایران ارائه می‌شود.
● تاریخ : ۲۰/۱۰/۱۳۸۶ ـ هنوز اوضاع خوب است ! باور کنید : شاید وقتی دیگر ! (پرده اول)
خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار از ارائه سرویس GPRS "خدمات اینترنتی " بر روی تلفن همراه مشترکان تهرانی از ماه آینده خبر داد. وحید صدوقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهارداشت: براساس قرارداد شرکت مخابرات ایران با صا ایران و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مرحله نخست یعنی بهمن ماه سال جاری خدمات GPRS تلفن همراه به مشترکان دولتی شهر تهران ارائه می‌شود. وی اضافه کرد: در مرحله بعد این سرویس ارزش افزوده در تمام کشور و به مشترکان تلفن همراه دولتی عرضه خواهد شد.
● تاریخ : ۳۰/۱۱/۱۳۸۶ ـ رضوی: شاید وقتی دیگر (پرده دوم)
معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار از عرضه سرویس اینترنت همراه (GPRS) مشترکان همراه اول در اواسط اسفند ماه خبر داد. حسن رضوی" در گفت و گو با آژانس خبری تلفن همراه (همنا) افزود: چنانچه راه‌اندازی این سرویس به مشکل فنی برنخورد، اواسط این اسفند ماه راه‌اندازی و عرضه خواهد شد.
● تاریخ : ۱۵/۱۲/۱۳۸۶ ـ سایه آقای مدیرعامل مستحکم !
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وحید صدوقی با اشاره به بحث ارائه‌ی سرویس GPRS توسط اپراتول اول تلفن همراه اظهار کرد: ارائه‌ی این سرویس توسط این اپراتور با مشکلاتی مواجه شد که عمده‌ترین آن حمل تجهیزات مرتبط با این سرویس بود که با تاخیر مواجه شد. وی از ارائه‌ی این سرویس در سیم‌کارت‌های اپراتور اول تا پایان اسفندماه سال جاری و فقط در تهران خبر داد و یادآور شد: طبق تعهد پیمانکار مربوطه، این سرویس در سایر استان‌های کشور از دو تا پنج ماه، بعد از ارائه‌ی این سرویس در تهران ارائه خواهد شد.
● تاریخ : ۳۰/۰۱/۱۳۸۷ ـ تفاهم‌نامه‌ای برای نجات قرارداد
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تغییرات نرم افزاری در قرارداد تجهیزات GPRS همراه اول را علت تاخیر راه اندازی آن عنوان کرد. به گزارش آژانس خبری تلفن همراه (همنا)، "صابر فیضی" در مراسم امضای تفاهم نامه آموزشی میان شرکت مخابرات ایران و هوواوی، تاخیر در راه اندازی سرویس GRS همراه اول به دلیل مشکل در حمل آن را رد کرد و افزود: تجهیزات GPRS از نظر حجم محدود و با هواپیما قابل حمل هستند. وی با اشاره به اینکه تامین تجهیزات GPRS همراه اول را شرکت چینی هوواوی برعهده دارد، اظهار داشت: تغییر در وضعیت تجهیزات سفارش داده شده به این شرکت موجب شد تا در تحویل آن از سوی این شرکت و راه اندازی آن تاخیراتی صورت گیرد. فیضی ادامه داد: در قرارداد اولیه با هوواوی تامین تجهیزات برای ۲۵ میلیون مشترک همراه اول در نظر گرفته شده بود اما از آنجایی که رسیدن به این تعداد مشترک به این زودی پیش بینی نشده بود، درصدد برآمدیم تا نرم‌افزار سرویس GPRS را برای ۴۰ میلیون مشترک تهیه کنیم.
● تاریخ : ۰۶/۰۲/۱۳۸۷ ـ با اجازه بزرگترها ! این پیمانکار خارجی که گفتین یعنی چه ؟
محمد سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: سرویس GPRS به دلیل برخی مشکلات از جمله بد قولی پیمانکار خارجی به تأخیر افتاده است. وی با بیان اینکه پیش‌بینی وزارت ارتباطات برای ارائه این سرویس سال ۸۶ بود، گفت: سعی خواهیم کرد تا شش ماهه نخست سال‌جاری GPRS را بر روی تلفن همراه مشترکان همراه اول ارائه کنیم.
● تاریخ : ۲۹/۰۲/۱۳۸۷ ـ این از همه جالب تره !
استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه تا چند ماه آینده در استان قزوین امکان‌پذیر خواهد شد. به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلال‌ پورشاکر، مدیر عامل شرکت مخابرات استان قزوین، در مراسم افتتاح ۱۱۱ پروژه مخابراتی استان با بیان این مطلب افزود: تجهیزات و امکانات لازم جهت استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه خریداری شده است که در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
● تاریخ : ۲۰/۰۳/۱۳۸۷ ـ شاید وقتی دیگر ! (پرده سوم)
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: سرویس اینترنت تلفن همراه تا پایان تابستان سال جاری بروی تلفن همراه تمامی مشترکان "همراه اول" در کشور عرضه خواهد شد. وحید صدوقی در گفت وگو با فارس در خصوص ارائه سرویس GPRS (خدمات اینترنتی بر روی تلفن همراه) برای مشترکان "همراه اول" اظهار داشت: با وجود تاخیر پیمانکار خارجی این پروژه و با توجه به پیچیده بودن شبکه همراه اول به خاطر فعالیت چندین وندور در شبکه، در حال حاضر ۷۰ درصد تجهیزات این سرویس خریداری و در حال حمل و نصب در شبکه است.
● تاریخ : ۳۱/۰۴/۱۳۸۷ ـ قربونت ! محصول ، سبدی چند ؟
وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران ، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از ورود شبکه همراه اول به نسل ۷۵/۲ تلفن همراه تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: با این امر سرویس‌های جدیدی چون GPRS به سبد محصولات همراه اول افزوده می‌شود.
● تاریخ : ۰۷/۰۵ ۱۳۸۷ ـ شاید وقتی دیگر ! (پرده چهارم)
مدیر دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ارتباطات سیار ایران از راه اندازی سرویس اینترنت همراه (GPRS) همراه اول در شهریور ماه خبر داد. به گزارش آژانس خبری تلفن همراه (همنا)، "سید حسن سید موسوی" صبح امروز در مراسمی در مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این سرویس به مناسبت هفته دولت در سال جاری راه اندازی می شود و در اختیار مشترکان تهرانی قرار خواهد گرفت.
● تاریخ : ۱۲/۰۵/۱۳۸۷ ـ عجب !
زمانی که قرار است سرویسی مانند GPRS تلفن همراه که در آن امکان ارسال عکس،‌ اطلاعات، ‌تبلیغات و مواردی از این قبیل وجود دارد باید تعهداتی از درخواست‌کنندگان گرفته شود. علی‌ حمیدی ، مدیر کل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب و این که کلیه‌ی دستورالعمل‌ها و قوانین مرتبط با سرویس GPRS آماده و تدوین شده است، اظهار کرد: کارشناسان فنی، مالی و حقوقی فرم‌های مربوطه را تهیه کرده‌اند و جلسات آن نیز به طور مرتب برگزار می‌شود. وی با بیان این که سرویس GPRS تلفن همراه به زودی در سیم‌کارت‌های همراه اول راه‌اندازی می‌شود بر گرفتن تعهداتی در این زمینه از درخواست‌کنندگان تاکید کرد.
● تاریخ : ۱۴/۰۵/۱۳۸۷ ـ ترا به خدا فقط موارد Bold شده را بخوانید !!
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار از قطعی شدن راه اندازی شبکه GPRS (اینترنت) تلفن همراه در شهریور ماه سال جاری برای تعدادی از مشترکان تهرانی خبر داد. وحید صدوقی در گفتگو با مهر گفت: در شهریور ماه امسال به تعدادی از مشترکان تهرانی به صورت رندوم داده می شود تا پس از مشخص شدن نتایج مطالعه این طرح به صورت سراسری اجرا شود .مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار افزود: تعداد مشترکان تهرانی که در مرحله آزمایشی از اینترنت بهره مند می شوند حدود ۲ میلیون نفر است که رقم آن هنوز قطعی نشده است. وی ادامه داد: مدت زمان مطالعه این طرح نیز۶ ماه است و هنوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه مشترکین GPRS را مشخص نکرده است. صدوقی ابراز داشت: ما درصدد هستیم که طبق وعده وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات این سرویس را در شهریور ماه سالجاری راه اندازی کنیم و مقدمات این امر نیز فراهم شده است.مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار اظهار داشت: به دلیل تاخیر در ارسال تجهیزات ارائه سرویس GPRS در سال گذشته محقق نشد ولی با ورود این تجهیزات به شبکه همراه اول و هماهنگیهای لازم در شهریور ماه این سرویس در کل کشور برقرار می شود. وی تصریح کرد: سال گذشته جهت ارائه GPRS همراه اول و انتخاب پیمانکار قرار شد مناقصه ای برگزار شود ولی به دلیل وجود برخی نواقص، مناقصه انتخاب پیمانکار مجددا انجام و در دی ماه ۸۶ برنده این مناقصه مشخص شد؛ به همین دلیل برخی تاخیرها در روند ارائه این سرویس به وجود آمد.
● تاریخ : ۰۳/۰۶/۱۳۸۷ ـ بنده خدا آقای فیضی ، همیشه پرچم‌دار کارهای سخته !
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی‌ سرویس GPRS تلفن همراه تا پایان سال در کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صابر فیضی اظهار کرد :‌ در حال حاضر این سرویس به صورت آزمایشی در شهر تهران راه‌اندازی شده و انتظار داریم تا پایان سال شاهد گسترش آن در تمام مناطق کشور باشیم.
● تاریخ : ۰۹/۰۶/۱۳۸۷ ـ پایان تستم آرزوست !
سرویس خدمات اینترنت تلفن همراه (GPRS) برای مشترکان " همراه اول " در مرحله اول و برای مشترکان تهرانی طی ماه جاری فعال می‌شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و به گفته صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران عملیات نصب تجهیزات سرویس GPRS همراه اول در تهران به اتمام رسیده و اکنون در مرحله تست و آزمایش قرار دارد. این سرویس اکنون برای برخی کارشناسان و مشترکان محدود فعال و در حال تست است که پس از آزمایش‌ های مورد نظر برای مشترکان تهرانی فعال خواهد شد.
● تاریخ : ۰۴/۰۷/۱۳۸۷ ـ شاید وقتی دیگر ! (پرده پنجم)
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاخیر در ارائه سرویس GPRS به خاطر ایجاد تغییرات گسترده از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شبکه " همراه اول " است، گفت: این سرویس امسال در کلان شهرهای کشور به مشترکان ارائه می‌شود. محمد سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره ارائه سرویس خدمات اینترنت تلفن همراه از سوی همراه اول، با بیان اینکه این سرویس اکنون مراحل نهایی تست و آزمایش خود در تهران و کرج را سپری می‌کند، اظهارداشت: امسال سعی می‌کنیم ارائه این سرویس را در کلان شهرهای کشور اجرایی کنیم. وی از انجام مرحله دوم مناقصه این سرویس خبرداد و گفت: مرحله اول این سرویس در تهران و چند شهر بزرگ انجام می‌شود.
● تکلمه :
خسته شدین ، عصبانی هستین و یا از فرط ناراحتی قادر به حرف زدن نیستید ؟ آقا ! اصلا چرا فریاد می زنید ؟ خواهش می کنم به اعصاب خود مسلط بوده و بنده را از الطاف خود مستفیذ ننمائید! فقط بدانید و مطلع باشید که : این تراژدی نامه در تاریخ چهارم مهرماه ۱۳۸۷ تنظیم شده و از آن تاریخ به بعد هیچگونه مسئولیتی در مورد اخبار جدید متوجه این بخت برگشته نیست. لطفا و خواهشا ، فارسی را پاس بدارید و در صورتی که بعد از تاریخ فوق این مطلب را خواندید ، پس از ریختن دعای سحر و جادو به اطراف خود ، خودتان پرده‌های بعدی این نمایش را به آن اضافه فرمائید. با تشکر
نگارنده: بیل گیتس سابق
منبع : آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایستنا


همچنین مشاهده کنید