جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

مدافعان، ‌مهاجمان‌ را ‌‌ندیدند


مدافعان، ‌مهاجمان‌ را ‌‌ندیدند
در هفته هشتم لیگ برتر غیر از قمی‌ها که از دیدن گل محروم بودند، در بقیه میدان‌ها تماشاچیان از به ثمر رسیدن گل‌های زیاد لذت بردند.
انگار نور ورزشگاه‌ها به چشم دروازه‌بان‌ها و مدافعان سازگار نیست و شاید بشود بازی زیر نور را برای مهاجمان، فرصتی استثنایی فرض کرد، وقتی در شیراز برقی‌ها با ۴ گل، مس کرمان تیم قلدر و استخوان‌دار این فصل را شکست می‌دهند، این تصور به وجود می‌آید که شاید خاموشی‌ها و سهمیه‌بندی‌های اخیر، قدرت برقی‌های شیراز را بیشتر کرده و آنها بدجوری به صدر جدول چسبیده‌اند، خبر خوشحال‌کننده برای برقی‌ها این است که تا امروز هیچ تیمی نتوانسته در حد و اندازه‌های یک مدعی قد‌علم کند.
حتی پرسپولیس که این همه بازیکن اسمی دارد و با آن که تیم ضعیف‌تر از خود را در حضور ۹۰ هزار تماشاگر خودی ملاقات می‌کند، بارها مدافعانش فرصت گل به مهاجمان حریف میدهند، اگر در آزادی گل به سود پگاه به ثمر نرسید و پرسپولیس با ۲ گل برنده این بازی بود، باید این اتفاق را به حساب داریوش واعظی گذاشت؛ دروازه‌بانی که چند بار ناجی دروازه تیمش شد و عجیب نیست اگر بگوییم، ستاره این میدان هم او بود.
در اهواز، نماینده کم‌رمق این شهر نتوانست برتری دو گله خود را حفظ کند و زمانی که پیکانی‌ها در پایان با ۳ گل میدان را ترک کردند، در واقع از استقلال تهران رفع اتهام شد و مشخص شد، خط دفاعی اهواز به کمتر مهاجمی «نه» می‌‌گوید، پیروزی پیکان که به نایب صدرنشینی این تیم منجر شد، بهانه‌ای است تا از این پس این تیم را نیز در زمره مدعیان قرار دهیم.
برد سپاهان از فولاد خوزستان، پیروزی مقاومت در شهر مشهد و در برابر ابومسلم هم از جمله وقایع قابل تامل این هفته بود. سپاهان با این پیروزی مربی آلمانی خود را از فشار بیرون آورد، ضمن این که باید اعتراف کرد که این تیم همیشه مدعی، تا امروز در لیگ جاری موضع خود را مشخص نکرده و گویا قرار است پس از این هفته، تکلیف خودش را با لیگ جاری روشن کند.
حذف سایپا از جام باشگاه‌های آسیا هم برای لیگی‌ها این پیام را داشت که دیگر تعطیلی به خاطر سایپا نداریم و البته هنوز بازی تیم برگزار می‌شود و البته باید به روند بازی‌های لیگ سرعت بیشتری بخشید و تیم‌ها را عادت داد که حتی‌المقدور بازی‌های بیشتری در یک هفته انجام دهند و بازیکنان را به این سرعت عادت بدهیم.
طبیعی است که تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی با این نوع و شیوه، گرفتاری‌هایی را خواهند داشت.در صورت دقت و برنامه‌ریزی‌های صحیح می‌شود این‌گونه نگرانی‌ها را به حداقل رساند
علی رئیسی
منبع : روزنامه جام‌جم


همچنین مشاهده کنید