پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

می خواهند من را مقابل هواداران خراب کنند


می خواهند من را مقابل هواداران خراب کنند
"ستاره آبی ها" همچنان اعتراض دارد; مجتبی جباری معتقد است که مسئولان باشگاه استقلال با بهانه قرار دادن اتفاقات روزهای اخیر سعی دارند او را مقابل هواداران استقلال قرار دهند. جباری تصمیم امیر قلعه نویی سرمربی استقلال تهران برای حضور در میدان در بازی برابر راه آهن را ناعادلانه خواند.
▪ فکر می کردید که در بازی با راه آهن بازی کنید؟
ـ خیر، به خاطر غیبت کردن در تمرینات هفته گذشته، گمان نمی کردم که فرصت بازی کردن در هفته هشتم را به دست آورم. امیدوارم هواداران از عملکردی که داشتم، راضی باشند.
▪ بازی کردنت نشان داد که قلعه نویی کدورتی از تو ندارد.
ـ چرا باید کدورتی داشته باشد. من که حرف زور نمی زنم، تمام خواسته من از مسئولان باشگاه این است که به تعهداتشان عمل کنند. البته این را هم بگویم که از بازی کردن مقابل راه آهن ناراحتم.
▪ چرا ناراحت؟!
ـ چون بازی کردن من در حالی که در تمرینات شرکت نکرده بودم، عین بی عدالتی بود. ای کاش قلعه نویی از بازیکنانی استفاده می کرد که در تمرینات حضور داشتند.
▪ اما جباری تاثیر زیادی در روند استقلال تهران دارد؟
ـ این توجیه خوبی برای این تصمیم ناعادلانه نبود. چرا باید من که در خانه بودم به زمین بروم و بازیکنی که تمرینات سخت را پشت سر گذاشته است، روی سکوها بنشیند.
▪ قبول داری که این نوع اظهارنظرها استقلال را وارد حاشیه می کند؟
ـ حرفی که در چارچوب منطق باشد، مشکلی را ایجاد نمی کند.
▪ فکر نمی کنی "جباری" به چهره ای حاشیه ساز تبدیل شده است؟
ـ همه من را می شناسند و می دانند که فقط به فوتبال و درخشیدن در ۹۰ دقیقه بازی فکر می کنم.
یعنی اتفاقات اخیر را نمی توان حاشیه دانست؟!
چه اتفاقاتی! حاشیه یعنی اینکه علیه تیم و مسئولان باشگاه موضع گیری کنم. در مدتی که تمرینات را تحریم کرده بودم، هیچ حرفی علیه کسی نزدم.
▪ تحریم تمرینات حاشیه سازی نیست؟!
ـ وقتی مسئولان باشگاه خلف وعده می کنند و به تعهداتشان عمل نمی کنند، کار دیگری نمی توان کرد.
▪ به هر حال مشکل باشگاه به نوعی مشکل بازیکنان هم هست؟
ـ من هم قبول دارم که باید بازیکنان تا حد امکان مشکلات باشگاه را درک کنند اما تا حدی، نه اینکه همیشه توقعات برآورده نشود و بازیکنان واکنشی نشان ندهند.
▪ اما بازیکنان دیگر، موضعی نداشتند.
ـ هر کسی مسئول رفتار خودش است. شاید یکی از همبازیان من اصلا پول نخواهد; من که نمی توانم برای برطرف کردن مشکلات شخصی ام از دیگران تبعیت کنم.
▪ اما با این رفتارها ممکن است ذهنیت بدی از شما در بین طرفداران ایجاد کند!
ـ متاسفانه مسئولان باشگاه هم به دنبال این هستند تا من را مقابل هواداران قرار دهند. آنها در طول هفته گذشته هیچ تماسی نگرفتند و فقط در روزنامه ها علیه من حرف زدند تا هواداران علیه من موضع بگیرند.
▪ بهتر نبود برای مطرح شدن این حرف و حدیث ها، کمی صبر می کردید؟
ـ چقدر صبر داشته باشم، ما هنوز پاداش قهرمانی لیگ پنجم را نگرفته ایم و از پاداش جام حذفی هم خبری نیست. هواداران اگر بدانند که بازیکنان استقلال چه بدقولی هایی دیده اند از من ناراحت نمی شوند.
▪ اما یک ماه تاخیر در پرداخت پول، در فوتبال ایران تاخیر زیادی به حساب نمی آید.
ـ در قرارداد من قید شده است که حتی یک روز تاخیر هم نباشد. وقتی با باشگاه مذاکره کردم، با صراحت گفتم که اگر یک روز هم در پرداخت پولم تاخیر ایجاد شود، تمرین نمی کنم. وقتی این یک روز به یک ماه تبدیل شد به خودم این حق را دادم که به نشانه اعتراض، تمرین نکنم.
▪ پس باید منتظر مخدوش شدن چهره تان در بین هواداران هم باشی!
ـ خیالم راحت است که استقلالی ها به خوبی می دانند جباری چقدر به تیمش تعصب دارد و این مسایل من را خراب نمی کند. در ضمن فوتبالیستها برای زندگی کردن به امکانات مالی مناسب نیاز دارند و محبوبیت برای من و هیچ کس دیگر آب و نان نمی شود.
▪ چه اتفاقی افتاد که در تمرینات حاضر شدید؟
ـ با وساطت یکی از افرادی که هیچ ارتباطی با مشکل من نداشت، حاضر شدم تا در تمرینات حاضر شوم. واقعا متاسفم که با وجود این همه مسئول در باشگاه و تیم، یک غریبه باید برای بازگشتم با من مذاکره کند.
▪ یعنی مسئولان باشگاه هیچ تماسی نگرفتند؟
ـ هیچ کدام! البته با واعظ آشتیانی تلفنی حرف زدم و ایشان چون به تازگی به باشگاه آمده است، برای پرداخت پولم وقت خواست.
▪ تو هم وقت دادی؟
ـ کار دیگری نمی توانستم بکنم. من که این کارها را با هدف برهم زدن جو تیم انجام نمی دهم. فقط به دنبال حقم هستم و مثل همیشه به باشگاه فرصت داده ام. وقتی مدیرعامل جدید فرصت خواست، موافقت کردم.
▪ به نظر می رسد با توجه به تاثیرگذاری بالا در تیم، با خیال راحت اعتراض می کنید!
ـ من در هر حالتی برای رسیدن به آنچه حقم است، تلاش می کنم و دلیلی نمی بینم که کوتاه بیایم.
▪ شاید مورد غضب مریبان قرار بگیری!
ـ همیشه با تکیه بر توانایی ام به دنبال بازی کردن بودم. من کسی نیستم که به خاطر بازی کردن تن به هر کاری بدهم.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید