سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

برای اتاق خواب قدیمی


برای اتاق خواب قدیمی
پیدا كردن یك زمان مناسب برای سر و سامان دادن به وضع اتاق خواب یعنی شخصی ترین قسمت خانه برای شما شاید دشوار باشد. همچنین نحوه سر و سامان دادن هم بسیار مهم با اهمیت باشد. اینكه طرز چینش را تغییر دهید و علاوه بر آن جایی برای قرار دادن كامپیوتر شخصی پیدا كنید كار دشواری است. همچنین انباشتن وسایل غیرقابل استفاده در داخل كشوها و كمدها احتمالاً دردسر دیگر شماست.در خانه‌های جدید معمولاً جایی برای انبار كردن وسایل اضافه در نظر گرفته می‌شود. بر خلاف خانه‌های جدید كه به خاطر عدم وجود این محل اتاق و كمدها مملو از خرت و پرت می‌شوند. وقتی شما در اتاقتان فضای زیادی برای انبار كردن خرت و پرت‌ها ندارید بدان معنی است كه شما باید در قرار دادن وسایل در نقاط مختلف آن بیشتر دقت كنید. اتاق شما با انجام چند كار كوچك تبدیل خواهد شد به فضای مورد علاقه شما جایی كه شما در آن لااقل برای چند وقت از به هم خوردگی و آشفتگی راحت هستید و برای پیدا كردن ساده ترین چیزها نیازی به صرف زمان زیادی نخواهید داشت. شاید راهكار ساده زیر برای اتاق خواب شما هم جواب دهد و برای شما هم كار ساز باشد.
- شروع كار با جمع آوری تمام آن خرت و پرت‌هایی است كه اصلاً به كار نمی‌آیند و شما بیخود و بی جهت آن‌ها را دراتاقتان جمع كرده‌اید. به راحتی از آنها دل بكنید. حتماً در كمد لباس‌هایتان هم چنین وضعی حاكم است. لباس‌هایی كه چند بار پوشیده شده اند و به مرور زمان به خاطر همان شلوغی داخل كمد دیده نشده اند و بلااستفاده باقی مانده‌اند. حالا هم شما نیازی به آنها ندارید. آنها را تقدیم به خیریه‌ای كنید.
- نكته دوم شاید بتوان گفت اساسی ترین بخش برای یك تغییر كلی. كمی تكان بخورید و یك رنگ تازه به در و دیوار اتاق بزنید. پس از رنگ آمیزی مجدد اتاق قطعاً به این نتیجه خواهید رسید كه نوبت تغییر موكت اتاق است. شاید تا به حال پس از خرید خانه حتی دستی هم روی آن نكشیده اید. اتاق خواب نیاز به موكت هایی با پرزهای سفید و بلند باشد با این كار اتاق خواب بیشتر شكل اتاق خواب به خود می گیرد.
- با مراجعه به یك نجاری ساده به آسانی می توانید یك تخته سفارش دهید و آن را داخل كمد لباس هایتان قرار دهید تا جای بیشتری داخل كمد ایجاد شود حتی بدون مراجعه به نجاری و با تكه چوب ساده هم می توانید این كار را انجام دهید. كامپیوتر و احتمالاً تلویزیون كوچك داخل اتاقتان را می توانید روی میز قرار دهید. حالا نوبت درست كردن قفسه است. بالای میز به تعداد مورد نیاز قفسه با استفاده از تخته چوب درست كنید. سطل ها و ظرف های حصیری می توانند محل نگهداری كاغذها و مدارك مورد نیاز شما باشند. اضافه كردن یك آیینه به بالای میز یا هر جای دیگری در كنار میز برای ایجاد كردن نور بیشتر توسط بازتاب آن. مطمئن شوید كه صندلی میز شما زیر میز جا می شود تا هر زمانی كه شما استفاده ای از آن نمی كنید جای اضافه ای از اتاق شما را اشغال نكند.
- اشیاء و وسایلی را در اتاق قرار دهید كه به آن ها علاقه دارید و با وجود آن ها در اتاقتان احساس رضایتمندی و آرامش می كنید. طوری كه اتاق نمایانگر شخصیت شما باشد. اگر كلكسیونی دارید این بهترین زمان برای استفاده از آن در تزیین اتاق است. به طور مثال صفحه های آلبوم تمبر جای مناسبی دارند و آن اطراف میز شما روی دیوار تازه رنگ شده است.اگر كلكسیون شما نقاشی یا عكسی است كه خودتان كشیده یا گرفته اید و دیوار شما جای تمام آن ها را ندارد بهترین آن را برای این كار استفاده كنید.
- حالا كه همه كار كرده اید آخرین مرحله را هم انجام دهید و آن تغییر وضعیت نور در اتاق خواب است. شاید برای اتاق بهترین نوع چراغ، چراغ هایی است كه دیمریا همان تنظیم كننده نور دارند. متناسب با روز می توانید نور را كم و زیاد كنید یك چراغ برای كنار تخت و یك چراغ برای میز مطالعه شما مكمل چراغ اصلی اتاق شما خواهد بود.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید