پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۱۱ سرویس و سایت جدید ـ قسمت دوم


۱۱ سرویس و سایت جدید ـ قسمت دوم
در ادامه بررسی ایده ها و نوآوری های ارائه شده در کنفرانس Web۲.۰ ، در این مقاله به بررسی ۶ سرویس Maverick ، SpinSpotter ، TravelMuse ، Avego ، WebDiet و Invision.tv می پردازیم.
● دزدگیر موبایل
امروزه تلفن همراه یکی از اجزاء جدا نشدنی زندگی ما است و ممکن است اطلاعات مهمی را نیز بر روی آنها نگهداری کنیم . حال اگر روزی تلفن همراه شما دزدیده شود چه خواهید کرد ؟ سرویس Maverick برای چنین مواقعی طراحی شده است . اگر بر روی گوشی شما نصب شده باشد ، بوسیله تلفن همراه دیگری می توانید دفترچه تلفن و سایر اطلاعات را از گوشی همراه دزدیده شده دریافت کنید . همچنین می توانید تماس های گرفته شده با تلفن همراه را قطع کنید و با تنظیم زنگ هشدار اطرافیان را از دزدیده شدن آن مطلع کنید.
● خبرهای نادرست را ویرایش کنید
احتمالا تا به حال با اخباری روبه رو شده اید که مغرضانه تغییر یافته اند و بدرستی بیان نشده اند . شاید در اینگونه مواقع بتوانید از SpinSpotter کمک بگیرید . طراحان سایت با بهره گیری از نظرات گروهی از خبرنگاران و الگوریتمی ویژه به شناسایی اخبارنادرست پرداخته اند . کاربران نیز با استفاده از یک Plug-in می توانند اخبار را ویرایش و به حقیقت نزدیک کنند و در اختیار سایر کاربرانی که از این Plug-in استفاده می کنند قرار دهند .
● مسافرتی به یاد ماندنی با TravelMuse
یکی جالبترین مواردی که در TravelMuse وجود دارد پیدا کردن مکان مناسب برای مسافرت است . به این منظور از شما سوالاتی مانند میزان مسافت از محل سکونت شما ، میزان پول در نظر گرفته برای مسافرت و نوع تفریح پرسیده می شود و بهترین مکان های ممکن را به شما معرفی می کند . بدون شک چنین مسافرتی بی نظیر خواهد بود .
● مسافربری با iPhone
در San Francisco Bay Area مسافران برای رفتن به San Francisco مجبور خواهند بود در حومه شهر جمع شوند و منتظر تاکسی باشند . این مسئله باعث طی شدن مسافتی اضافی برای مسافران و همچنین ایجاد ترافیک در جاده بدلیل توقف تاکسی ها می شود . برای به حداقل رساندن زمان در امر مسافربری ، نرم افزار Avego بر روی گوشی های iPhone ایده ای مناسب ارائه داده است . به اینصورت که مسافران موقعیت و مقصد خود را از طریق آن مشخص می کنند ، راننده هایی که در نزدیکی آن موقعیت هستند از طریق نرم افزار مطلع می شوند و در صورت امکان با درخواست مسافر موافقت می کنند و او را مطلع می سازند . حتی می توان کرایه را نیز از طریق Avego به اطلاع مسافر رسانید . به این ترتیب در کمترین وقت ممکن بیشترین بازده وجود خواهد داشت .
● رژیم غذایی
WebDiet با ارئه رژیم غذایی مناسب به شما در امر تغذیه کمک می کند. این سیستم از طریق GPS گوشی نزدیکترین رستوران را مشخص می کند و سپس بر اساس میزان کالری مورد نیاز شما ، وعده های غذایی را پیشنهاد می دهد . بنابراین اگر برای ناهار دو همبرگر دوبل خورده اید ، WebDiet سعی می کند با پیشنهاد غذایی از سبزیجات و یک دسر ساده برای شام ، کالری مورد نیازتان را تنظیم کند .
اگر شما نتوانید وعده غذایی خود را کامل بخورید میزان توانایی WebDiet در کمک به شما مشخص نیست ، همچنین به هنگام معرفی این سیستم از غذاهای خانگی اسمی برده نشده است اما از FAQ موجود در سایت می توان متوجه شد که این قابلیت وجود خواهد داشت .
● Web TV
بر روی وب امکانات بسیار مناسبی برای تماشای ویدئو های مختلف وجود دارد و Invision.tv یکی از معدود سرویس هایی است که باعش می شود از تماشای ویدئو ها لذت کافی را ببرید . این سرویس ویدئو ها را بر اساس کانال مربوطه مرتب می کند و می تواند بر اساس علاقه شما ، ویدئو های مناسبی را به شما پیشنهاد کند . در این زمینه می توانید به ffwd.com نیز مراجعه کنید .
محمدرضا خواست خدایی
منبع : pcworld


همچنین مشاهده کنید