شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

فردا کدام مدیر اخراج می شود


فردا کدام مدیر اخراج می شود
«شوک مدیریتی» این جمله ای بود که پس از برتری عجیب و خیره کننده استقلال مقابل هم نام اهوازی خود صفحات روز نامه ها را سیاه کرد. کنار گذاشتن علی فتح ا...زاده از مدیریت باشگاه استقلال مهمترین خبری بود که ۲۴ ساعت پیش از بازی استقلال در هفته هفتم به گوش رسید. کاری که البته باعث اوج گرفتن استقلال شد و این تیم را از بحران گلزنی و کابوس قعرنشینی نجات داد. استقلال با همین تک بازی که منجر به پیروزی ۶- صفر شد از این پس به عنوان یکی از جدی ترین مدعیان لقب خواهد گرفت. شاید دیگر تیم ها هم به تاسی از این روش و برای خارج شدن از بحران های احتمالی دست به چنین اقدامی بزنند. شاید همین فردا در کانون مدیریتی تیم پیام مشهد که از مشکلات مالی رنج می برد تغییراتی ایجاد شود، شفیع زاده ها استقلال اهواز را به فروش برسانند و از تیمداری انصراف دهند و به دنبال آن مدیران سنتی گرای ملوان صندلی خود را تقدیم مدیران کاربلد کنند و راه آهن نیز دچار تغییرات شود. در این میان وضعیت تیم سپاهان هم بسیار شبیه به این تیم ها است. نتایج اخیر کافی است تا در صورت تکرار شدن پروژه ای جدید را در نصف جهان کلید بزند تا احتمالا اخباری که از استقلال شنیدیم از اصفهان هم به دیگر شهرها مخابره شود. شاید این راهکار که مدیران از سمت خود برکنار شوند تا خون تازه ای در تیم ها به جریان بیفتد به زودی دیگر تیم ها را هم فرا بگیرد. آیا شما می دانید فردا چه کسی اخراج می شود
● برنده ها
▪ امیر قلعه نویی
«من تیم سیزدهم را تحویل گرفتم، اجازه بدهید کارم را انجام بدهم، چقدر انتقاد، چقدر سنگ اندازی » این جملاتی است که امیر قلعه نویی در روزهایی که تیمش در بحران قرار داشت به زبان می آورد و حالا شاید آقای ژنرال نفسی به راحتی بکشد چون دیگر کسی نمی تواند به تیمی که جشنواره ای از گل در ورزشگاه آزادی به پا می کند خرده بگیرد. قلعه نویی در روزی که دیگر اثری از فتح ا...زاده نبود بی آنکه بخواهد این تغییر را مثبت جلوه بدهد در کنفرانس مطبوعاتی حاضر نشد.
▪ منصور ابراهیم زاده
وقتی دستیار لوکا بوناچیچ بود حاضر نمی شد به راحتی در دربی اصفهان مقابل همشهری زانو بزند. اما ابراهیم زاده این بار در نقش سرمربی رقیب همیشگی سپاهان را به زانو در آوردتا نشان بدهد از تیم سابقش شناخت کمی نداشته است. ابراهیم زاده که کمتر کسی تصور می کرد بتواند ذوب آهن را به یکی از مدعیان لیگ هشتم تبدیل کند آرام آرام به یک مربی ایده آل در لیگ ما تبدیل می شود. بازی گرفتن از بازیکنان جوان ذوب آهن کاری بود که بیژن ذوالفقارنسبت در فصل گذشته نتوانست انجام بدهد
▪ مجتبی جباری
حسین کاظمی که از ترکیب استقلال بیرون رفت مجتبی جباری تبدیل به بازیساز اصلی استقلال شد. در نتیجه همه توپ ها به او و یدا... اکبری ختم شد و مجتبی که نقش مهاجم کاذب را هم ایفا می کرد توانست تأثیرگذاری شگرفی در نوع حرکات هجومی استقلال داشته باشد. پاس های بی نقص و تودر او در واقع کلاس بالای بازی جباری را که فراتر از سطح آسیا جلوه می کند را بار دیگر به نمایش گذاشت. جباری مثل نگین ارزشمندی در خط میانی استقلال می درخشد.
▪ اصغر مدیرروستا
انگار تهدیدهای صاحب پناه تمامی ندارد چون اصغر مدیرروستا از ترس اخراج و خانه نشینی با چنان روحیه ای بازیکنانش را به میدان می فرستد که هیچ تیمی تاب مقاومت مقابل آنها را ندارد. شاید پرداخت حقوق بازیکنان دلیل قانع کننده ای در پیروزی های اخیر پیکان باشد اما حقیقت این است که نباید این ترفند را چندان اثر گذار دانست. پیکان اگر این روزها بهترین نتیجه ممکن را می گیرد به دلیل نگاه پیگیرانه ای است که از سوی مدیریت، کادر فنی پیکان را زیر نظر گرفته است.
▪ کریم باقری
هنوز هم درس فوتبال می دهد، هنوز هم مثل روزهای جوانی مغز متفکر و ژنرال بی مثال میانه میدان است. افشین قطبی باید سپاسگزار کریم باقری باشد چرا که اگر الماسی همچون او را در اختیار نداشت با دست خالی از مشهد به تهران باز می گشت. نقش کریم باقری در پیروزی های پرسپولیس آنچنان چشمگیر است که همگان مجموعه مربیگری و بازیکنان این تیم را فراموش کرده اند. کریم این روزها عصای دست افشین قطبی است و شاید تا پایان فصل به مدد او بیاید...
●‌ بازنده ها
▪ اکبر میثاقیان
برج میلاد باز هم انتظار اکبر آقا را کشید اما او با وجود شکست تحقیرآمیزی که در تهران پذیرفت و این شکست بی گمان بدترین نتیجه تاریخ باشگاه استقلال اهواز هم بود، حتی اطراف برج هم آفتابی نشد تا خدای ناکرده اتفاق بدی برایش رخ دهد! در همه دقایق بازی قفل کرده بود و حتی نمی توانست از جایش جنب بخورد. تنها به وسط زمین زل زده بود، به جایی که مدافعانش، هافبک هایش و مهاجمانش تماشاگر بازی بودند و مغزشان درست فرمان نمی داد تا از آماج حملات استقلال جلوگیری کنند.
▪ انگین فیرات
روزی که به او گفتند باید سرمربی سپاهان بشوی از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید اما دست های پشت پرده آنقدر پرتوان بود که یک مربی ناشناخته و درجه چهارم را روی صندلی مربیگری تیمی قرار دهند که تا همین چند ماه قبلش چشم و چراغ فوتبال آسیا بود. آیا انگین فیرات پس از شکست در دربی اصفهان باز هم در مسند کار حفظ خواهد شد و آیا دست های پشت پرده باز هم به او مجال خواهند داد تا یکی از بهترین تیم های ایران و آسیا را هدایت کند آقایان در سپاهان چه خبر است
▪ مجید جلالی
رابطه او و مدیران و حتی تماشاگران اهوازی فولاد آرام آرام رو به وخامت می گذارد. مجید جلالی در توجیه باخت های فولاد حرفی می زند که دیسیپلین یک مربی را زیر سؤال می برد. آیا می توان به واسطه این که تماشاگران از بیرون خط می دهند ناکامی یک مربی را توجیه کرد مجید جلالی وقتی مقابل ملوان هم شکست خورد حرف هایی از این جنس زد تا این روزها بیش از آن که یک مربی خودساخته و مقاوم لقب بگیرد به یک مربی بهانه گیر و ترسو و ناآشنا به اصول حوزه کاری اش معرفی شود.
▪ میلاد میداودی
مهاجم جوان استقلال اهواز پس از شکست تیمش به سوی محمود یاوری حمله می کند. او را ترسو و بزدل خطاب می دهد اما از این نمی گوید که خودش ۹۰ دقیقه در میدان راه رفت حتی از چند متری مدافعان استقلال هم رد نشد. پیش از بازی می گفت: «همیشه به استقلال گل زده ام» و پس از بازی حتی جرات نمی کرد سرش را بالا بگیرد و به سرعت میدان مسابقه را ترک کرد. میداودی با این روحیه در تیم ملی هم ره به جایی نخواهد برد مگر آنکه او و استقلال اهواز به یک باره دچار تحول شوند.
▪ محمد احمدزاده
روزهای خوب ملوان چقدر زود به پایان رسید ملوان با این همه مهره و سرمایه بومی تا رسیدن به قعر جدول فاصله ای ندارد. فصل پیش البته ملوان لیگ را بسیار خوب شروع کرد و بسیار بد به پایان رساند اما به نظر می رسد ملوان این فصل قصد دارد از همین هفته های آغازین تنها برای ماندن در لیگ دست و پا بزند. ملوان در حالی این نتایج را به هوادارانش هدیه می دهد که این فصل برخلاف سنت دیرینه اش از بازیکنان خارجی بهره گرفت و هزینه گزاف و بیهوده ای را هم در این راه متحمل شد.
حمید رضا عرب
Hamid Reza Arab
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید