چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

یک ایران ، یک سایپا


یک ایران ، یک سایپا
مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از امروز (چهارشنبه) با برگزاری چهار بازی آغاز می شود که طی آن تیم فوتبال سایپا در ورزشگاه آزادی به دیدار کوروفچی ازبکستان می رود. سایپا با پشت سرگذاشتن تیم های نیروی هوایی عراق، الکویت کویت و الوصل امارات گام به مرحله یک چهارم نهایی نهاده است و بر اساس قرعه در این مرحله به دیدار کوروفچی می رود که در مرحله گروهی از سد تیم هایی چون سپاهان ایران، الاتحاد عربستان و الاتحاد سوریه گذشته است.
سایپا که مرحله مقدماتی را با هدایت علی دایی پشت سرگذاشته است در مرحله حذفی با لیتبارسکی آلمانی گام به میدان رقابت با تیم های برتر آسیا می نهد.
بازی با کوروفچی اولین آزمون این مربی آلمانی درمیدان بزرگ لیگ قهرمانان آسیاست که می تواند در حکم سکوی پرتاب یا تیرخلاص و سقوط او و تیمش باشد.
● قدرتمند و تشنه شهرت
تیم فوتبال کوروفچی که امروز در تهران مقابل سایپا صف آرایی می کند همچون دیگر تیم های آسیای میانه بر قدرت بدنی بازیکنان خود تکیه دارد. این تیم با اتکا به همین ویژگی از مرحله مقدماتی صعود کرد و تیم های چون سپاهان و الاتحاد عربستان را پشت سرگذاشت. این تیم قدرتمند که به تازگی از زیر سایه پاختاکورخارج شده به دنبال مذاکره با اتوئو کامرونی و جذب ریوالدو برای خود شهرتی در خور توجه کرده است.
● تهدید یا تبلیغ
حضور ریوالدو در تیم کوروفچی یکی از نکات جالب توجه بازی دو تیم سایپا مقابل این تیم ازبکستانی است. ریوالدو که از سال ۲۰۰۴ کم کم از سطح اول فوتبال اروپا فاصله گرفته و از حضور در لیگ یونان به بازی در فوتبال آسیا و کشوری چون ازبکستان رضایت داده است می تواند در بازی فردا یک تهدید برای سایپا باشد. او که بازیکنی با تجربه حضور در سطح اول فوتبال اروپاست اگر گوشه ای از توانایی های خود را بروز دهد می تواند برای سایپا خطرساز شود در غیر این صورت هافبک های توانمند سایپا که اتفاقا طی چند ماه اخیر به تجربه ملی شان افزوده شده است، می توانند به خوبی این برزیلی نامدار را مهار کنند.
● گل خوردن "سم" است
در بازیهای مرحله حذفی که بصورت رفت و برگشت برگزار می شود گل زدن و گل خوردن در خانه و بیرون از خانه اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات یک گل در بازی خانگی به حذف یک تیم می انجامد و صعود تیم دیگر را باعث می شود. اینها نشان می دهد که سایپا فردا باید محکم دروازه خود بچسبد و بعد دنبال گل زدن باشد. برای سایپا تساوی بدون گل به مراتب بهتر از تساوی با هر نتیجه ای است.
● کمربندت را محکم ببند
یکی از نقاط قوت تیم فوتبال کوروفچی در خط میانی این تیم است. ازبک ها هافبک هایی دارند که با تکیه بر قدرت بدنی و البته استفاده از تکنیک های فردی در غالب تاکتیک های تیمی به راحتی به دروازه حریفان نزدیک می شوند و به آنچه می خواهند می رسند. حضور ریوالدو می تواند این خط میانی را هم از نظر روحی و هم از بعد فنی تقویت کند. با این شرایط لیت بارسکی باید فردا کمربند میانی تیمش را محکم ببندد تا با آرامش خاطر تاکتیک های خود را در زمین پیاده کند.
● یک ایران، یک سایپا
امروز برای فوتبال ایران یک روز ویژه است. سایپا به نمایندگی از فوتبال ایران برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می جنگد و در این بین نیازمند حمایت فوتبالدوستان است. سکوهای آزادی فردا انتظار تماشاگرانی را می کشند که در روزهای سخت به یاری فوتبال و تیم های ایرانی آمده اند. سایپا بیش از همیشه نیازمند کمک یار دوازدهم است. برنامه سایر دیدارهای دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
▪ کاشیما آنتلرز ژاپن -آدلاید یونایتد استرالیا
▪ القادسیه کویت -اوراواردز ژاپن
▪ الکرامه سوریه -گامبااوزاکا ژاپن
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید