جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


مردِ ایرانیِ ایرانی


مردِ ایرانیِ ایرانی
حتماً دیگر می‌دانید که برندهای ایرانی در مورد پوشاک آقایان، برای خودشان سری در سرها دارند و مردان ایرانی می‌توانند با خیال راحت برای هر محیط و هر فصلی، کت و شلوارهای خوبی تهیه کنند. بهتر است ببینیم که چهار برند معروف ایرانی چه نوع محصولاتی را به مردان عرضه می‌کنند و برای خرید چه نوع کت و شلوارهائی بهتر است به آنها مراجعه کنید.
● هاکوپیان
حالا دیگر هاکوپیان نزدیک به چهار دهه است که پوشاک مردان ایرانی را تأمین می‌کند. شاید جالب باشد بدانید این برند ایرانی در زمینه مواد اولیه، تکنولوژی مدرن طراحی و دوخت و سایر جزئیات فنی مورد تأئید کارشناسان بین‌المللی قرار گرفته. جایزه بین‌المللی طلائی آمریکا برای کیفیت و برتری در سال ۲۰۰۳، دو جایزه بین‌المللی برای پرستیژ تجاری در سال ۲۰۰۱، یازده جایزه بین‌المللی خوشنام‌ترین شرکت در سال ۲۰۰۱، چهارده جایزه جهانی برای کمال مطلوب در عملکرد سازمان در سال ۲۰۰۶ و جوایز متعدد دیگر در حوزه‌های متنوع دیگر از افتخارات هاکوپیان به‌حساب می‌آیند.
برای خرید کت و شلوارهای بسیار رسمی و استاندارد بهتر است مردان میانسال این برند را انتخاب کنند. هرچند این برند، واحد جوانان با نمونه‌های جوان‌پسند هم دارد.
● گراد
هنوز چیزی از تأسیس این برند نگذشته است ولی حالا دیگر خیلی از مردان ایرانی نام گراد را می‌شناسند و با کت و شلوارهایش آشنا هستند. خیلی‌ها می‌دانند که برای خرید یک کت و شلوار ساده و شیک می‌توانند با خیال راحت به گراد اطمینان کنند. نمونه‌های متنوع برای جوانان و مردان میانسال و حتی مسن و سایز بالا، به خوبی این نام را به‌خاطر مردان ایرانی سپرده است. علاوه‌بر کت و شلوار، این برند، بخش‌های دیگر پوشاک آقایان را هم تولید می‌کند. گراد با این‌که هنوز چند سالی بیشتر نیست که به جمع برندهای داخلی اضافه شده ولی خوشنام است.
● ماکسیم
نزدیک به سی سال است که این برند، لباس‌ها و لوازم جانبی مردانه شیکی را طراحی می‌کند. ویژگی اصلی این برند این است که لباس‌هایش به روز است و متناسب با نیاز مخاطبان پیش می‌رود. طرح‌های روز اروپائی و رقابت با برندهای جهانی، از اصلی‌ترین اهداف این برند است. اگر به دنبال کت و شلوارهائی با ظاهری به روز، خاص و متفاوت هستید، بهتر است سراغ ماکسیم را بگیرید. نمونه‌های اصلی هر فصل ماکسیم برای مردان جوان و میانسالی پیشنهاد می‌شود که دوست دارند در کنار رسمیت، کمی هم فانتزی باشند. از طرف دیگر لوازم جانبی این برند، تنوع زیادی دارد.
● ایکات
پژمان بازغی، مانکن این برند، توانست ایکات را به خیلی‌ها معرفی کند. حالا دیگر خیلی‌ها با دیدن پژمان بازغی در قد و قواره یک بازیگر، باز هم به یاد کت و شلوارها و تی‌شرت‌ها و پیراهن‌هائی می‌افتند که از برند ایکات تن او دیده‌اند. ایکات را بیشتر جوان‌ها می‌پسندند زیرا نمونه‌های فانتزی و اسپرت را هم در ویترینش می‌یابند. این برند، رنگ‌های روشن و شاد را وارد بازار کت و شلوار کرده و نمونه‌های نخی و کتانش خیلی مورد استقبال جوان‌هاست.
● نقش خاطره می‌زند...
فکر نکنیم دیگر گفتن داشته باشد که در هر محیط و هر موقعیتی بهتر است که کت و شلواری مناسب به تن کنید. این‌که کجا چه کت و شلواری بپوشید با ما.
▪ میهمانی‌های صبح و عصر
بستگی به فصل دارد. بهتر است شما در روزهای سرد، سراغ کت و شلوارهای پشمی بروید و با یک یقه اسکی شیک همراهش کنید. برای یک میهمانی صبح، بهترین انتخاب یک کت فراگ، یک جلیقه به رنگ روشن‌‌تر که معمولاً خاکستری یا نخودی است یا یک شلوار خاکستری با خط‌های مشکی است. این یک قاعده دیرینه است. استفاده از کت و شلوارهای نخی و کتان به رنگ‌های نسبتاً روشن هم در میهمانی‌های صبح و عصر در فصل‌های گرم‌تر هم عالی است. مخصوصاً اگر جوان باشید.
▪ میهمانی‌های نیمه‌رسمی
شاید جالب باشد بدانید در طول قرن بیستم در اروپا مردان برای مراسم‌های نیمه‌رسمی از کت و شلوارهائی استفاده می‌کردند که بیشتر با رنگ‌هائی هم‌چون خاکستری و نخودی و آبی نفتی عجین شده بود. این رنگ‌ها هنوز هم انتخاب‌های خوبی برای میهمانی‌های نیمه‌رسمی هستند. استفاده از بند شلوار هم می‌تواند به شما کمک کند. مخصوصاً با کت‌های تاکسیدو.
▪ میهمانی‌های رسمی و مجالس
اوج زیبائی و شکوه یک کت و شلوار را باید در این مجالس به نمایش گذاشت. نمونه‌های تیره با پیراهن‌های خوش‌دوخت بیش از هر نمونه دیگری به کارتان می‌آیند.
البته در مراسم ازدواج، پوشیدن کت و شلوارهای براق، مخصوصاً اگر به داشتن ظاهر متفاوت معروفید، ایرادی ندارد.
البته مراقب باشید طوری نپوشید که با گارسون‌های مجلس اشتباه گرفته شوید. بند شلوار را هم در این‌گونه مراسم به زباله‌دان تاریخ بفرستید.
▪ مجلس عزا
حتماً دیگر خودتان می‌دانید که رنگ مشکی، بهترین انتخاب در این زمینه است. باید سادگی در ظاهر شما حرف اول را بزند. قرار نیست در هیئت یک آلامد وارد مجلس شوید. پوشیدن یک کت و شلوار مشکی ساده یا خیلی تیره خوب است. زیر آن یک پیراهن مشکی بپوشید. البته می‌توانید از پیراهن‌های کمی ملایم‌تر مثل دودی یا خاکستری یا قهوه‌ای هم استفاده کنید.
▪ جمع‌های خودمانی
وقتی حرف جمع خودمانی می‌شود شما مجاز نیستید هرجور خواستید حاضر شوید. با این‌که لباس‌های اسپورت مثل جین و تی‌شرت، بهترند ولی اگر هم دلتان خواست با کت و شلوار بروید، ایرادی ندارد. فقط باید بدانید پوشیدن اسپورت‌ترین کت و شلوارتان در این شرایط پیشنهاد می‌شود. اگر هم کت‌های تک‌ اسپورتی مثل کتان‌های خوش‌دوخت دارید، می‌توانید آن را با شلواری تک که تمی هماهنگ داشته باشد، هماهنگ کنید.
▪ با پرستیژ باشید
وقت آن رسیده که حالا که به کت و شلوار ایمان آورده‌اید به فکر لوازم جانبی و ضروری برای خوش‌تیپ‌تر شدن باشید. نکات زیر را اگر هنگام پوشیدن کت و شلوار رعایت کنید، یک نمره ۲۰ را برای خودتان در تیپ و ظاهر دست و پا کرده‌اید.
ـ بهتر است همیشه یک دستمال کتان تمیز همراه داشته باشید. اگر کسی به دستمال برای گرفتن جلوی دهان یا پاک کردن عرق صورت احتیاج پیدا کرد، هنگام تعارف آن، بسیار خوش پرستیژ خواهید بود.
ـ با کت رسمی مثل تاکسیدو بستن ساعت مچی ظریف و تخت با بند چرمی مناسب است نه یک ساعت اسپورت.
ـ در پوشش کت و شلواری عصر خود از دوبنده استفاده کنید تا شیک‌تر شوید. اگر هم تحمل دوبنده را ندارید بهتر است از کمربندی مات و ساده استفاده کنید.
ـ خیلی وقت است که استفاده از کلاه نمدی لبه‌دار منسوخ شده. مخصوصاً با کت و شلوار. مگر این‌که دوست داشته باشید یاد جاهلان زمان پهلوی را زنده کنید.
ـ از دستمال‌های آمادی برای جیب یا دستمال‌هائی که سر آنها مثلثی است، استفاده نکنید. اگر کلاً استفاده نکنید که چه بهتر.
ـ ساعت نقره‌ای یا طلای سفید را با کمربندی استفاده کنید که قلاب آن نقره‌ای است. ساعت‌های طلائی رنگ را با کمربندی با سگک طلائی یا برنجی به‌دست کنید.
ـ ایده‌آل‌ این است که کمربند شما از سوراخ میانی با میخ قلاب آن چفت شود و از سمت دیگر، کمربند به اندازه ۴ سانتی‌متر روی هم قرار گیرد.
ـ در انتخاب بند عینکتان هنگام پوشیدن کت و شلوار دقت کنید. هماهنگی آن با ساعت و سگک کمربند خیلی مهم است.
ـ هرگز هنگام استفاده از بند شلوار از کمربند هم استفاده نکنید. چه خبر است؟!
ـ بهترین دکمه سر دست، دکمه‌های زوجی هستند که از دو قسمت زنیتی که با هم زنجیر شده‌اند یا با میل‌های کوچک به هم متصل هستند.
ـ لطفاً وقتی کت و شلوار به تن دارید، کیف پولتان را در جیب شلوارتان نگذارید. این کار شما همه رسمیت و شکوه کت و شلوارتان را از بین می‌برد.
منبع : مجله زندگی ایده آل


همچنین مشاهده کنید