شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا


بهار، میهمان خانه ویلائی شماست


بهار، میهمان خانه ویلائی شماست
● حیاط رویائی شما
در حیاط یک ساختمان ویلائی یک آلاچیق در کنار باربکیو می‌تواند فضائی برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغتتان باشد و احساس آرامش خوبی به شما بدهد. بهتر است طراحی حیاط را با توجه به مساحت آن انجام بدهید و فضا برای ایجاد بخش‌های مختلف در آن در نظر بگیرید مثل بخشی برای بازی یا فعالیت‌های بچه‌ها، بخش نشستن و استراحت و ... حباب‌های شیشه‌ای که داخل آنها شمع‌های قطور گذاشته شده بعد از غروب آفتاب جلوه بسیار زیبائی به حیاط شما خواهند داد البته از شمعدان‌های دیگر مخصوص باغ هم می‌توانید استفاده کنید.
● حیاط مدرن
پنجره‌های با شیشه‌های بزرگ معمولاً در حیاط ویلاها دیده می‌شوند که منظره حیاط به خوبی از داخل ساختمان قابل دیدن است. این حیاط‌ها و فضای سبز آن نیاز به توجه فراوان دارند. برای کف حیاط از سنگ‌ها یا سرامیک‌های غیرصیقلی استفاده کنید که رنگ‌هائی مثل خاکی، خاکستری و دودی برای کف آنها بسیار مناسبند. مبلمان به‌صورت مدرن، تعداد باغچه‌ها کمتر و فرم آنها کاملاً مدرن است. نورپردازی در زیر گل‌ها توسط پروژکتورهای کوچک تأثیر به‌سزائی در زیبائی آنها خواهد داشت.
● حیاط کویری
شما می‌توانید حیاط منحصربه‌فردی داشته باشید. طراحی حیاط با ایجاد فضائی شبیه کویر در نوع خود بی‌نظیر است. این حیاط می‌تواند کاملاً مصنوعی باشد. محل نشستن می‌تواند با سنگ ساخته شود و طراحی آن می‌تواند شبیه مار کویری باشد. با قرار دادن چند کاکتوس کوتاه و بلند به فضای کویریتان جلوه ویژه‌ای ببخشید.
● آشپزخانه در حیاط
بخش کوچکی از حیاط را برای آشپزخانه کوچک تابستانی در نظر بگیرید آشپزخانه را می‌توانید به‌صورت چوبی با بنای چوبی در نظر بگیرید و باربیکیو زیبائی در آن طراحی کنید. برای اجاق گازی باربیکیو که حدود ۲۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد باید یک سکو با ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر درست کنید و کباب‌پز را روی آن قرار دهید.
● حیاط‌هائی در شهرک‌های تفریحی
معمولاً این نوع حیاط‌ها از داخل خیابان جلوی ساختمان قابل دیدن هستند پس همیشه باید خیلی مرتب و زیبا باشند رنگ‌های تند و شاد در این فضاها خیلی زیباتر است. مرز حیاط شما با حیاط همسایه‌تان و حتی خیابان می‌تواند با دیوار سنگی کوتاه یا باغچه‌ها و نرده‌های کوتاه به طرز زیبائی جدا شود.
● حیاط منحنی
اغلب این مدل حیاط برای حیاط ورودی انتخاب می‌شود البته برای حیاط ویلا هم مناسب است. زمین ورودی به‌صورت منحنی طراحی می‌شود و گل‌های ریز و رنگی هم فضا را پرتر نشان می‌دهند. دیوارها می‌توانند رنگی باشند؛ در این‌جا رنگ دیوارها بنفش و یاسی است.
● یک گوشه دنج
یک نیمکت ساده با چند کوسن و بالش ساده و زیبا طراحی ساده اما در عین حال جذابی است. محل آتش روشن کردن می‌تواند در ظرف سفالی مخصوصی باشد که هم زیبا و هم قابل جابه‌جا کردن است و فقط به یک فضا محدود نمی‌شود.
● باز هم حیاط کویری
فضای حیاط را به‌صورت دایره‌ای طراحی کنید. وسط آن محل قرار دادن آتش در نظر بگیرید. با فاصله چند متر (با توجه به مساحت حیاط) محل نشستن را که می‌تواند چوبی باشد طراحی کنید. کاکتوس‌ها را فراموش نکنید از آن‌جا که فضا دایره‌ای است بهتر است کاکتوس‌ها بلند باشند. فقط با دیدن آتش و میله‌های داخل آن و کاکتوس‌ها هوس آدم‌خواری به سرتان نزند! اگر صدای جیرجیرک و جنگل هم به‌عنوان موسیقی متن به این فضا اضافه شود بسیار جالب خواهد بود.
● محفل خصوصی
بخشی از حیاط شما می‌تواند کاملاً خصوصی باشد. شما می‌توانید داربست‌هائی متناسب با فضایتان بسازید و پرده‌هائی به آن آویزان کنید که در هنگام شب کمک فراوانی به ایجاد یک محفل خصوصی به دور از چشم همسایه‌های برج‌های قد و نیم قد شهرمان می‌کند.
● حیاط کوچک و دوست داشتنی
فضای کوچکی در پشت خانه را در نظر بگیرید که می‌تواند یک پاسیو هم باشد. این فضا را می‌توانید طوری طراحی کنید که شام و ناهارتان را در آن میل کنید. گیاهان رونده، زیبائی خاصی به دیوارهای آن می‌دهند. فضای زیر میز و صندلی را با شن و یا سنگ‌ریزه‌های سفید پر کنید. آب‌نماهای کوچک را حتماً به این محیط اضافه کنید.
● حیاط پشتی
دقیقاً در حیاط پشتی می‌توان فضای کوچکی به‌عنوان آشپزخانه در نظر گرفت این آشپزخانه می‌تواند اجاق گاز، ظرفشوئی و باربیکیو داشته باشد. با قرار دادن میز و صندلی تجهیزات آن کامل می‌شود.
● منظره رویائی
صندلی‌هائی که برای تراس رو به دریا انتخاب می‌شوند معمولاً حصیری و چوبی هستند. رنگ روکش صندلی‌ها را متناسب با فضا انتخاب کنید برای کف این فضا می‌توانید از چوب‌ها یا پارکت‌های مخصوص فضای بیرون استفاده کنید و حتماً از مرغوب بودن آن مطمئن شوید چون رطوبت و نور خورشید خیلی سریع انواع نامرغوب را از بین می‌برد.
● آفتاب گرفتن هم لذتی دارد!
فضای روبه‌روی استخر را با گذاشتن تخت‌های چوبی مخصوص استراحت که روکش‌های روشن دارد تزئین کنید بهتر است پشتی این تخت‌ها متحرک باشند تا در هر زاویه‌ای که می‌خواهید آن را تنظیم کنید. اگر یک کتاب یا مجله خواندنی و یک فنجان نوشیدنی هم کنار دستتان باشد لذتش چند برابر خواهد شد.
منبع : مجله زندگی ایده آل


همچنین مشاهده کنید