پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

نخستین نشان طلای کاروان پارالیمپیک ایران


نخستین نشان طلای کاروان پارالیمپیک ایران
در پنجمین روز از رقابت های پارالیمپیک ۲۰۰۸ پکن ناکامی کاروان ورزشی کشورمان در نگرفتن مدال طلا شکسته شد و حمزه محمدی، وزنه بردار کشورمان نخستین مدال طلای کشورمان را به گردن آویخت.
▪ دوومیدانی:
سومین مدال نقره کاروان ورزشی کشورمان در رشته پرتاب نیزه به دست آمد و روز گذشته عبدالرضا جوکار در کلاس۵۳ F و ۵۴ F با کسب ۱۱۰۸ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و مدال نقره را به گردن آویخت. در این رشته مارکونیا نیماکی از فنلاند با ۱۱۱۲ امتیاز قهرمان شد و ورزشکار مکزیکی نیز در جای سوم قرار گرفت. جوکار پس از کسب مدال نقره با اشاره به این که ادغام کلاس های مختلف رقابت ها را سخت تر کرده است، گفت: کلاس بندی مسابقات بسیار سخت تر از گذشته شده است و من تنها با اختلاف ۵ امتیاز نتوانستم قهرمان شوم.
▪ بسکتبال باویلچر:
تیم بسکتبال باویلچر کشورمان که پیش از این صعود خود را به جمع ۸ تیم مرحله نهایی قطعی کرده بود، روز پنجشنبه در دیداری تشریفاتی به مصاف تیم قدرتمند کانادا رفت و با نتیجه ۹۳ بر ۶۹ مغلوب شد. در این دیدار سرمربی کشورمان به بازیکنان اصلی استراحت داده بود. بسکتبالیست های کشورمان فردا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف امریکا می روند.
▪ گلبال:
عصر روز پنجشنبه تیم گلبال کشورمان به مصاف تیم میزبان (چین) رفت و با نتیجه ۸ بر ۶ به پیروزی رسید. تیم کشورمان با وجود کسب این پیروزی نتوانست از جدول گروه B این مسابقات صعود کند و باید برای کسب عناوین نهم یا دهم پارالیمپیک به میدان برود.
▪ وزنه برداری:
روز پنجشنبه و در ادامه رقابت های وزنه برداری پارالیمپیک پکن در دسته ۶۰- کیلوگرم حمزه محمدی با مهار وزنه ۲۰۲‎/۵ کیلوگرم در حرکت سوم، قهرمان شد و نشان طلا را به گردن آویخت. او در حرکت اول و دوم خود به ترتیب وزنه های ۱۹۲‎/۵ و ۱۹۷‎/۵ کیلوگرم را مهار کرد.
محمدی پس از مسجل شدن قهرمانی اش، قصد داشت در حرکت چهارم رکورد این دسته را که (۲۰۳ کیلوگرم) و در اختیار خودش بود را جابه جا کند اما نتوانست وزنه ۲۰۵‎/۵ کیلوگرمی را بلند کند. پس از محمدی، وزنه برداران روسیه و مصر دوم و سوم شدند.
قبل از رقابت های دسته ۶۰- کیلوگرم، مسابقات وزن ۵۶- کیلوگرم برگزار شد که مرتضی چلتوک کار، نماینده کشورمان به مقام هفتم رسید.
▪ فوتبال هفت نفره:
روز گذشته و در آخرین مسابقه از مرحله مقدماتی فوتبال هفت نفره، تیم کشورمان با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب تیم ملی اوکراین شد تا به عنوان تیم دوم در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم قدرتمند روسیه برود.
▪ تیراندازی:
در رشته تیراندازی سه نماینده کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند که در ماده تپانچه آزاد بهمن کریمی با کسب ۵۳۶ امتیاز مقام ششم را کسب کرد و در تپانچه آزاد بانوان نیره عاکف با کسب ۵۰۷ امتیاز در مکان بیست و یکم قرار گرفت. در تفنگ ۵۰ متر خفیف مردان نیز رمضان صالح نژاد در کلاس۶ R با کسب ۵۸۳ امتیاز مکان بیست و دوم را به خود اختصاص داد. وی همچنین در ماده درازکش کلاس۳ R با کسب ۵۸۸ امتیاز، چهل و دوم شد و از صعود به فینال باز ماند.
▪ والیبال نشسته:
تیم والیبال نشسته کشورمان روز گذشته و در بازی مرحله نیمه نهایی تیم روسیه را بانتیجه۳ بر صفر شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. تیم کشورمان باید در فینال با برنده دیدار بوسنی و مصر بازی کند.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید