جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

صدرنشینی پاراگوئه در میان بزرگان


صدرنشینی پاراگوئه در میان بزرگان
این که در حضور برزیل و آرژانتین، «پاراگوئه»ی بظاهر متوسط در صدر جدول مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ در منطقه امریکای جنوبی قرار داشته باشد و آن جا به گونه ای جولان هم بدهد، نکته ای است که باور آن سخت می نماید اما وقتی صبح دیروز پاراگوئه در جدید ترین مسابقه خود در این چارچوب در آستانسیون ۰-۲ بر ونزوئلا چیره شد، این نکته بیش از پیش در اذهان نشسته و باور پذیر شد.
درست است که ونزوئلا در تضاد با دستاوردهای پنج سال اخیرش و با فراموش کردن کاراکتر در حال اوجگیری خود دیروز نمایشی ضعیف ارائه کرد و خط حمله اش بی زهر جلوه کرد، اما پاراگوئه را هم نمی توان بابت انجام مأموریت مورد نظرش مورد تحسین قرار نداد. دفاع ضعیف ونزوئلا نیز مزید بر علت شد تا گل های کریستین ریوروس و نلسون هائه دو والدز سه امتیاز تازه را به حساب پاراگوئه بریزد.
ونزوئلا در خط حمله نیز کم اثر بود و به همین سبب جوستو ویلار دروازه بان پاراگوئه اصلاً به خطر نیفتاد و روز آسانی را پشت سر نهاد. پاراگوئه با برد دیروز رکورد «پیروزی های صدر درصد خانگی» خود را حفظ کرد و با ۱۷ امتیاز جای خود را در صدر جدول تثبیت نمود و مطمئن شد بازی دیگر دور هشتم انتخابی جام در این منطقه که دیشب و صبح امروز برگزار شدند، هیچ تأثیری بر سرنوشت او و بالا نشینی اش در جدول ندارند.
بدون احتساب دیدارهای دیشب برزیل و آرژانتین ۱۲ امتیاز و به حکم تفاضل گل دوم و سوم بودند و اروگوئه ۱۱ امتیازی بود و ونزوئلا که برای سومین بار متوالی بازنده شد در این منطقه ۱۰ تیمی فقط در جای هشتم قرار داشت. اندوخته ونزوئلا در پی دیدار دیروز روی رقم هفت ثابت ماند.
● شروعی خوب
پاراگوئه که درهر سه جام جهانی گذشته از منطقه خود بالا رفته و به دور نهایی رسیده، مسابقه دیروز خود با ونزوئلا را نیز با تهاجم شروع کرد و گل اولش را توسط ریوروس در دقیقه ۲۸ زد. ریوروس در این لحظه پاس کوتاهی را از کلودیو مورل رودریگز دریافت کرد و با شوتزنی از داخل ۱۸ قدم دروازه را گشود. گل دوم نیز زمانی بدست آمد که پاس بلند خولیو مانزور مدافع پاراگوئه با ضربه سر را که سانتا کروز معروف در مسیر حرکت هائه دو والدز قرار گرفت و او که مراقبی نداشت، با ضربه ای توپ را از رنی وگا دروازه بان حریف عبور داد و بازی را ۰-۲ کرد. این گل در واپسین ثانیه های نیمه اول بدست آمد. ونزوئلا، تنها کشور امریکای لاتین که هرگز به دور پایانی جام های جهانی راه نیافته، در نیمه دوم تلاش هایی برای زدن لااقل یک گل داشت، اما شانس آورد که گل سوم را نخورد.
مهره بارز در تیم پاراگوئه در دیدار دیروز، سانتا کروز بود. او تساوی ۱-۱ روز یکشنبه پاراگوئه با آرژانتین را به سبب ناراحتی مچ پا از دست داده بود، اما با بهبودی نسبی و بازگشت اش به میدان در شکل گیری و ثمردهی حملات پاراگوئه در مسابقه دیروز سهمی قابل توجه داشت.
دیدار دیروز در استادیوم موسوم به «دیفن سورس دل چاکو» در پاستخت پاراگوئه ۴۰ هزار تماشاگر داشت و این تماشاگران در پایان با رضایت محل را ترک گفتند و دلیل آن قدرت نمایی تازه از سوی تیمی بود که کمترکسی در شروع مسابقات جایگاه رفیع کنونی آن را پیش بینی می کرد.
● سایر بازیها
دیشب و صبح امروز برای اینکه دور هشتم این مسابقات ۱۸ مرحله ای کامل شود، اروگوئه با اکوادور، شیلی با کلمبیا، برزیل با بولیوی و پرو با آرژانتین بازی کردند. دیدار بعدی پاراگوئه در این چارچوب روز ۱۱ اکتبر در برابر کلمبیا خواهد بود و در همان روز ونزوئلا از برزیل پذیرایی خواهد کرد.
این بدان معنا است که بازی های منطقه امریکای جنوبی نیزمثل دیدارهای انتخابی اروپا و آسیا حدود یک ماه تعطیل خواهد شد تا تیم ها فرصت مناسبی برای بازیابی خود و بررسی مجدد امور خود داشته باشند.
وصال روحانی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید