جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

وعده رضازاده برای المپیک ۲۰۱۲


وعده رضازاده برای المپیک ۲۰۱۲
دارنده دو مدال طلای المپیک گفت: برنامه ریزی ما روی وزنه برداری به شکلی خواهد بود که نتیجه کارمان در رقابتهای آسیایی ۲۰۱۰ و المپیک ۲۰۱۲ مشخص می شود.
حسین رضازاده در ارزیابی وضعیت کنونی وزنه برداری ایران اظهار داشت: سیستم جوانی داریم. باید مسؤولان و مردم به ما کمک کنند تا در راهی که پیش رو گرفته ایم، موفق باشیم. ۲ تا سه سال روی این جوانان کار می کنیم تا از آنها چهره های قوی و مطرحی بسازیم. برنامه ما برای سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ است، همان طور که ایوانف چهار تا پنج سال روی من کار کرد تا سرانجام این تلاش در سیدنی جواب داد.
وی تأکید کرد: وزنه برداری یک ورزش رکوردی است و در بدو امر مشخص است نفرات در چه وضعیتی قرار دارند. اگر خوب کار کنند، رکوردها به رکوردهای جهانی نزدیک می شوند. من نیز وقتی وارد اردو شدم، رکورددار جهان نبودم؛ بلکه خوب تمرین کردم و زحمت کشیدم تا قهرمان شدم.
قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با اشاره به نیاز داشتن به زمان برای هدایت صحیح پشتوانه ها، گفت: مردم و مسؤولان باید صبر داشته باشند و از ما حمایت کنند، چون امروز رکورد نزدیک به جهان نداریم. باید وزنه برداران مستعد را در اردوها زیر نظر داشته باشیم تا در سالهای آینده نتیجه را ببینیم. در این راه به کمک خدا نیز امیدوار هستیم.
رضازاده در مورد همکارانش در کادر فنی تیم ملی تصریح کرد: زارع حدود ۱۰ سال مربی تیم ملی بود و چند سالی هم سرمربی بوده است. همچنین قاسمی سابقه زیادی دارد و سعی کردیم از کادر خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم رکوردهای نفرات را افزایش دهیم.
مدیر تیمهای ملی وزنه برداری با تأکید بر توجه به تیمهای پایه، خاطر نشان کرد: باید در کار تیمهای نونهالان، نوجوانان و جوانان نظارت زیادی داشته باشیم. به همین دلیل، از زالای مربی باسابقه مجارستانی استفاده خواهیم کرد.
محمد نصیری قهرمان المپیک و هادی پانزوان نیز در این راه به او کمک می کنند، ضمن اینکه در کنار هر ۲ تیم، از مربیان شهرستانی نیز استفاده خواهیم کرد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در مورد زمان آغاز اردوها گفت: در پایان ماه رمضان، اردوها شروع خواهد شد. برنامه های زیادی برای تیمهای جوانان و بزرگسالان داریم. علاوه بر برگزاری مسابقات قهرمانی ایران و دعوت نفرات اول و دوم به اردو، نگاه ویژه ای به لیگ برتر خواهیم داشت. این در حالی است که ۲ تیم مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری نمایندگان ایران در جام باشگاههای آسیا هستند. هر وزنه برداری که در این مسابقات رکوردهای خوبی داشته باشد نیز به اردو دعوت خواهد شد.
● پایان محرومیت دو ساله وزنه برداران کشورمان
سه شنبه ۱۹ شهریور ماه دوران محرومیت دو ساله ملی پوشان وزنه برداری کشورمان به اتمام می رسد.
۲ سال پیش در چنین روزی مأموران آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) با حضور در اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان که خود را برای مسابقات جهانی دومنیکن آماده می کردند، از ۱۱ ملی پوش کشورمان نمونه گیری به عمل آوردند.
بنابراین گزارش، بعد از گذشت چند هفته، درست در زمان اعزام تیم ملی کشورمان به رقابتهای جهانی، نتیجه آزمایش سعید علی حسینی، سجاد بهروزی، رسول تقیان، شاهین نصیری نیا، علی داوودی، امید نائیج، محمد حسین برخواه، علی دهقانیان و رضا تیموری مثبت اعلام شد که در این بین شاهین نصیری نیا از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و داوودی که برای دومین بار نتیجه آزمایشش مثبت اعلام شده بود، مادام العمر محروم شد و بقیه ملی پوشان نیز دو سال از حضور در کلیه میادین ورزشی محروم شدند.
این گزارش حاکی است، امروز پایان این ۲ سال محرومیت است تا ۷ ملی پوش جوان، باتجربه و با انگیزه کشورمان بتوانند آن خاطره تلخ و دوپینگ ناخواسته را فراموش کرده و با حضور در اردوهای تیم ملی، فعالیت و تلاش خود را برای کسب افتخارآفرینیهای مجدد آغاز نمایند.
در طول ۲۲ ماه گذشته، فدراسیون وزنه برداری از این ملی پوشان غافل نبود و با رکوردگیری ماهیانه از آنان، زمینه ای را ایجاد کرده بود تا تمرینات خود را پیگیری کرده و با تأیید مربیان تیم ملی حقوق ماهیانه خود را دریافت کنند.
با معرفی کادر جدید تیمهای ملی، ملی پوشان مذکور به همراه وزنه برداران جدید به اردو فراخوانده می شوند تا فعالیتهای خود را دوباره از سر گیرند.
اولین میدان پیش رو مسابقات جام باشگاههای آسیا و رقابتهای بین المللی جام نامجو می باشد.
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید