پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

سوغات سفر


سوغات سفر
● کمیته بررسی پیروزی
پس از ناکامی های پی در پی کاروان ایران در المپیک، یکی از مسئولان و نزدیکان به کمیته ملی المپیک گفت: همیشه رسم بر این بوده که به وقت شکست ها کمیته ای تکراری به نام کمیته بررسی شکست تشکیل شود اما این بار باید مسئولان سنت شکنی کرده و کمیته ای به نام علل بررسی پیروزی را تشکیل دهند تا مشخص شود پیروزی های انگشت شمار چگونه برای ورزش ما رقم می خورند. جالب اینکه پس از بازگشت کاروان ناموفق ورزش ایران، نه دیگر از کمیته بررسی علل شکست خبری شد و نه خبری از کمیته بررسی علل پیروزی به میان آمد تا این بار برخلاف دفعات قبل خیلی زود آبها از آسیاب بیفتد.
● پیش بینی مربی
مجید افلاکی مربی تیم ملی تکواندوی ایران در آستانه آغاز رقابت های تکواندوی المپیک پکن گفت: با توجه به مدال آور بودن این رشته در المپیک مردم و مسئولان انتظار دارند که ما نتیجه بهتری نسبت به ۲ دوره قبل بازی های المپیک بگیریم و همین مسأله کار ما را سخت خواهد کرد.افلاکی گفت: وضعیت تکواندوکاران در حال حاضر به گونه ای است که می توان از آنها انتظار کسب مدال را داشت.
تاخیر در ورود
با آنکه از قبل اعلام شده بود که علی کفاشیان دبیر کل کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون فوتبال روز نهم بازی ها وارد پکن خواهد شد اما این اتفاق نیفاد و کفاشیان به دلیل مشغله هایش در فوتبال با ۲ روز تاخیر وارد پکن شد.
اعتراض «اولیاء» یکی از دست اندرکاران تیم ملی کشتی آزاد، ساعاتی پیش از شروع مسابقات روز اول این رقابت ها با اتومبیلی که در اختیار داشت به مقابل در ورودی سالن کشتی آمد که با اعتراض گسترده هواداران معترض روبه رو شد. وی که با وعده و وعید تهیه بلیت قصد آرام کردن هواداران معترض را داشت موفق به انجام این کار نشد.
● استقبال بیشتر
استقبال مردم از رقابت های کشتی آزاد المپیک به مراتب چشمگیرتر و بیشتر از رقابت های کشتی فرنگی بود، به طوری که در روز اول رقابت های کشتی آزاد، جای سوزن انداختن در سالن برگزاری مسابقات وجود نداشت و همین مسأله هم کار تماشاگران و علاقه مندان ایرانی را برای تهیه بلیت سخت تر از همیشه کرد.
● خریداران اصلی
در حالیکه قیمت بلیت رقابت های روز اول کشتی آزاد چیزی حدود ۵۰ یوان بود اما استقبال بی اندازه تماشاگران باعث شده بود تا این بلیت تا ۱۰ برابر قیمت اصلی در بازار سیاه بلیت به فروش برسد که عمده خریداران این بلیت ها هم ایرانیان بودند.
● ورود پلیس
مسأله بازار سیاه بلیت و مسائل و مشکلاتی که بر سر این راه در مقابل ورودی رقابت های کشتی به وجود آمده بود باعث شد تا پلیس آرام چین وارد کارزار شود. هر چند که دخالت پلیس هم تفاوتی در ماجرا ایجاد نکرد و تنها کار دلالان و متقاضیان تهیه بلیت را سخت کرد که برای تهیه و فروش آن باید ،۱۰ ۲۰ متر از محل برگزاری بازی ها فاصله می گرفتند.
● پدر قهرمان
پدر و برادر عباس دباغی کشتی گیر وزن ۵۵ کیلوی کشورمان از جمله کسانی بودند که برای تماشای کشتی های پسر و برادر خود بلیت نداشتند که در نهایت با پادرمیانی مسئولان سفارت ایران در پکن ۲ قطعه بلیت روز اول رقابت های کشتی آزاد در اختیار آنها قرار گرفت.
● سفیر در میان تماشاگران
در جریان رقابت های روز اول کشتی آ زاد المپیک و در حالیکه علی کفاشیان، رضا قراخانلو، کیومرث هاشمی و محمدرضا یزدانی خرم در محل جایگاه مخصوص نشسته بودند، منصوری سفیر ایران در پکن به میان تماشاگران ایرانی آمد و در بین آنها نشست و در برهه ای از زمان هم به تشویق کشتی گیران کشورمان پرداخت.
● پاسخ قاطع
سفیر ایران در پکن وقتی با اعتراض تماشاگران خشمگین ایرانی در ارتباط با تهیه بلیت مسابقات روبه رو شد، با خونسردی گفت: واقعاً من نمی توانم کاری برای شما در راه تهیه بلیت انجام دهم چرا که مسأله بلیت و تهیه آن هیچ ارتباطی به ما و سفارت ندارد. منصوری به تماشاگران عصبانی گفت: شما بروید و مسأله بلیت خودتان را با مسئولان سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک حل کنید.
● کشتی ایرانی
سعید آذربایجانی کشتی گیر وزن ۶۰ کیلو از کشور کانادا که در مقابل مرادمحمدی کشتی را واگذار کرد یک ایرانی الاصل تبعه کانادا بود که ۱۴ سال پیش از ایران خارج شده بود.آذربایجانی پس از کشتی با مراد محمدی گفت: مراد واقعاً یک نابغه است و من از اینکه توانستم با او سرشاخ شوم بسیار خوشحالم و امیدوارم که مراد بتواند با کسب مدال طلا شادی را برای مردم ایران به ارمغان ببرد.
● هماهنگی تیمی
برخی از روسای هیأت های کشتی که برای تماشای رقابت های کشتی المپیک به پکن سفر کرده بودند، درباره هماهنگی های قبلی در این خصوص با مسئولان فدراسیون اعلام داشتند در مجمع فدراسیون کشتی که در قم برگزار شد، ما به آقای یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی گفتیم که برای تماشای رقابت های کشتی المپیک به پکن خواهیم آمد تا با دادن انگیزه و بالا بردن روحیه کشتی گیران سهمی در موفقیت کشتی گیران خود داشته باشیم اما حالا پس از طی کردن ۶ هزار فرسنگ راه باید پشت در ورودی در انتظار خرید یک بلیت بمانیم.
● سکوت
در جریان رقابت های روز دوم کشتی آزاد المپیک در سالن محل برگزاری کشتی ها خبری از تماشاگران ایرانی نبود و همین مسأله سبب شد تا جوکار و تقوی در سکوت مقابل حریفان خود کشتی بگیرند.
● غیبت فره وشی
محسن فره وشی مربی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های روز دوم بر سر تشک کشتی گیران حاضر نبود و همین مسأله باعث حرف و حدیث های بسیاری در این خصوص شد. مثلاً به هنگام کشتی مهدی تقوی با حریف ترک و میثم مصطفی جوکار باحریف بلغار که همزمان بر روی ۲ تشک انجام می شد، کار مربیگری را آقایان معزی پور و اسماعیل دنگسری بر عهده داشتند که این جای سوال بسیار داشت.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید