جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

سوغات سفر


سوغات سفر
● اظهارات رایزن ایران
از یکسال پیش از آغاز المپیک ۲۰۰۸ پکن با آقایان در کمیته ملی المپیک وارد صحبت و گفت وگو شدیم و به آنها اعلام کردیم که هر کاری که دارند به ما بگویند تا آنها را انجام دهیم اما آنها هیچ چیز از ما نخواستند و به ما اعلام کردند که بلیت مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی ها را نیز در اختیار ما قرار خواهند داد.
محسن سرحدی رایزن سیاسی سفارت ایران در پکن در مراسم جشن شب نیمه شعبان که در محل هتل ماریوت برگزار می شد علاوه برمطلب بالا گفت: نزدیک بازی ها که شد آقایان اعلام کردند که ما برویم و ۵۰ سهمیه بلیت خود را از آنها بگیریم که ما نیز رفتیم و بلیت ها را گرفتیم اما ،۲ ۳ روز بعد آقای کفاشیان زنگ زدند واز ما خواستند که به خاطر برخی ملاحظات ۳۰ بلیت از آن ۵۰ بلیت را تحویل آقای X از آژانس yبدهیم که همزمان با این درخواست آقای Xو یک فرد دیگر به سفارت آمدند و اعلام کردند که برای گرفتن بلیت ها آمده اند.
آنها مدعی بودند که بلیت ها را خریده اند در همان زمان ما در اعتراض به این عملکرد کمیته ملی المپیک اعلام کردیم که چرا بلیت ها را فروخته اند. حتی آقایان ناطق نوری، رضوی و خیلی از رؤسای فدراسیون های ورزشی نیز پیش از این نمی دانستند که بلیت ها را قبل از شروع بازی ها فروخته اند اما به محض اطلاع از این موضوع به نوعی اعتراض خودشان را بروز دادند. حتی آقای ساور و معاون مالی اداری سازمان تربیت بدنی هم از موضوع فروش بلیت ها اظهار بی اطلاعی می کردند و اعلام داشتند که در برگشت به تهران حتماً این موضوع را پیگیری خواهند کرد.
● هدف بزرگ
افشین نوروزی تنها نماینده تنیس روی میز ایران در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن پیش از شروع مسابقات گفت: مسئولیت بسیار سنگینی دارم اما نهایت تلاش خودم را خواهم کرد تا نتایج خوبی را به دست آورم.نوروزی گفت: اولین هدف من این است که دور اول مسابقات را با موفقیت پشت سر بگذارم که اگر این اتفاق بیفتد یک افتخار بزرگ برای تنیس روی میز ایران رقم خواهد خورد.
● شکست در نخستین گام
افشین نوروزی تنها نماینده تنیس روی میز کشورمان در دیدار با حریف ایتالیایی در حالی که می توانست پیروزباشد به دلیل کم تجربگی باخت و از دور مسابقات خارج شد. این اتفاق در روز یازدهم بازی ها اتفاق افتاد.
● حرف های کارشناس
مجید احتشام زاده بازیکن اسبق تیم ملی تنیس روی میز ایران درباره عملکرد نوروزی در المپیک گفت: نورزی در آن شرایط خاص می توانست حریف رومانیایی الا صل ایتالیایی خود را شکست دهد. او حتی در گیم ششم هم ۱۰ بر ۸ از حریف خود جلو بود که در نهایت با حساب ۴ بر ۲ به حریف باخت تا حذف شود. قطعاً اگر نوروزی بر حریف ایتالیایی پیروز می شد این به نفع تنیس روی میز و فدراسیون آن بود.احتشام زاده درباره سطح رقابت های تنیس روی میز گفت: نسبت به المپیک های آتن و سیدنی کیفیت رقابت های تنیس روی میز پکن پایین تر بود. شما ببینید وقتی «پرسون» سوئدی با ۴۴ سال سن چهارم مسابقات می شود، می توان به کیفیت مسابقات پی برد.
● انصراف جابر
جابر سالم وزنه بردار دسته ۱۰۵+ کیلوی قطری نیز در آستانه رقابت های این دسته المپیک از جدایی خود از دنیای وزنه برداری سخن گفت. جابر سالم در حالی خداحافظی کرد که با عدم حضور حسین رضازاده قهرمان و پهلوان کشورمان او می توانست شانس اول کسب مدال باشد.
● قرعه خوب
مسابقات تکواندوی المپیک قرعه کشی شد و طی آن و قرعه روی خوش خود را به ۳ تکواندو کار کشورمان نشان داد. سارا خوش جمال فکری در این رقابت ها باید ابتدا حریف مراکشی را دیدار می کرد و بعد از آن به دیدار برنده چین تایپه و کلمبیا می رفت. نادریان در دورنخست باید با حریفی از برزیل روبرو می شد و در دور دوم حریف او یکی از ۲ تکواندو کار جزایر بیزو اسپانیا بود.
هادی ساعی نیز در دور اول باید با حریفی از نپال روبرو می شد و در دور دوم نیز حریفی از کشور چین یا هندوراس را مقابل خود می دید. با انجام مراسم قرعه کشی رقابت های تکواندو خیلی ها شانس کسب مدال را توسط آنها بسیار محتمل می دانستند.
● برنامه تلویزیونی
شبکه تلویزیونی CCTV پس از کسب هشتمین مدال طلای فلیپس آمریکایی درشنا برنامه کاملی را از این شناگر به تصویر کشید. در ویژه برنامه تلویزیون چین بخش هایی از زندگی خانوادگی و ورزشی فلیپس به نمایش در آمد.
● خوشحالی پولادگر
پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو پس از مراسم قرعه کشی گفت: خوشبختانه بچه ها در دورهای اول و دوم هیچ حریف سخت و دشواری را در مقابل خود ندارند اما ما به آنها گفته ایم که آنهایی که به المپیک راه پیدا کرده اند، بهترین ها هستند و همین مسأله باعث می شود که آنها هیچ حریفی را دست کم نگیرند.
● اعتراف
محسن بیرانوند وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوی ایران که در رقابت های گروه B المپیک پکن شرکت کرده بود، پس از کسب عنوان یازدهمی المپیک گفت: باور کنید این بهتر نمی توانستم کار کنم. واقعاً هر چه زور داشتم زدم و همین باعث شد و تا از عملکرد خودم رضایت کامل داشته باشم.
● انتقاد
بهرام افشارزاده رئیس فدراسیون وزنه برداری پس از رقابت های ۲ وزن ۹۴ و۱۰۵ کیلوی وزنه برداری گفت: اصلاً از نتیجه اصغر ابراهیمی و محسن بیرانوند راضی نیستم چرا که انتظار داشتم آنها عملکرد بهتری داشته باشند. افشارزاده گفت: حداقل انتظار ما از اصغر ابراهیمی کسب یک مدال برنز المپیک بود. وی همچنین اعلام کرد که به محض بازگشت به تهران جلسات بسیاری را با کادرفنی و کمیته فنی فدراسیون برگزار خواهد کرد و دلایل افت وزنه برداران اعزامی به المپیک را با آ نها مورد بررسی قرار خواهد داد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید