پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

انتقاد از کشتی


انتقاد از کشتی
وقتی ۳ روز اول رقابت های المپیک برای ما با ناکامی سپری شد، همه منتظر حضور حمید سوریان بر روی تشک کشتی المپیک بودند تا با کسب نخستین مدال طلای کشتی فرنگی، به نوعی ناکامی های کاروان ایران به پایان برسد اما متأسفانه حمید سوریان هم نتوانست یخ کاروان اعزامی المپیک را باز کند چرا که او با وجود شایستگی هایش جایی در بین کشتی گیران اول تا چهارم پیدا نکرد تا انتقادات به فدراسیون کشتی و مسئولان ورزش به بالاترین حد خود برسد.
● امیدواریهای دلیریان
محمد دلیریان روز قبل از کشتی حمید سوریان در گفت و گو با خبرنگاران در پکن وضعیت کشتی گیران فرنگی را خوب توصیف کرد وامید به کسب مدال را به مردم منتقل کرد. دلیریان درخصوص وضعیت حمید سوریان امید اول وزن ۵۵ کیلو و امید اول کاروان ورزش ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت: سوریان از هر نظر آماده رویارویی با حریفان است. او خوب می داند که اگر می خواهد مدال طلای المپیک را بگیرد باید همه حریفانش را شکست دهد.دلیریان با قاطعیت از کسب نخستین طلای کاروان اعزامی ایران توسط حمید سوریان در کشتی فرنگی خبر داد.
● حرف های سوریان
حمید سوریان دارنده ۳ مدال طلای کشتی فرنگی جهان هم پیش از آغازرقابت های کشتی فرنگی جهان، پیش از شروع رقابت های وزن ۵۵ کیلو گفت: با توجه به وضعیت خوبی که دارم از همین حالا طلای ۵۵ کیلو را نشانه رفته ام.سوریان گفت: اگرچه می دانم که کسب مدال در المپیک بسیار دشوار است اما با تمریناتی که من داشته ام امیدوارم بتوانم با کسب نخستین مدال طلا باعث شادی مردم ایران شوم.
● بیانات دبیر
علی کفاشیان که قرار بود در سومین روز المپیک برای سرکشی به فوتبال به تهران برگردد، پیش از عزیمت به تهران گفت: همیشه بیشترین مدالها از آن کشتی گیران بوده است. کفاشیان دبیر کل کمیته ملی المپیک در این ارتباط گفت: براساس اطلاعاتی که دارم وضعیت ۲ تیم کشتی فرنگی و آزاد را خوب می بینم چرا که همیشه بیشترین مدال های ما در المپیک از آن تلاش کشتی گیران بوده است. کفاشیان گفت: اگرچه این بار کشتی فرنگی بخت زیادی برای کسب مدال دارد اما پیش بینی ما این است که مدالهای کشتی آزاد بیشتر از فرنگی باشد.
● خداحافظی آرش
خبر خداحافظی آرش میر اسماعیلی از دنیای قهرمانی در آن روزهای سخت از آن دست خبرهایی بود که هیچ کس آن را باور نداشت اما او تصمیم خود را گرفته بود و با شجاعت تمام اعلام کرد که جای خود را به جوانان جویای نام خواهد داد.
● حمایت
عبدالجلیل رضوی رئیس فدراسیون جودو در نخستین واکنش در قبال خداحافظی آرش میراسماعیلی گفت: او پیش از خداحافظی با من صحبت کرد و تصمیمش را با من در میان گذاشت که من هم پیشنهاد او را قبول کردم.رضوی گفت: آرش دین خود را به کشورش ادا کرده وباید از این پس برای او احترام خاصی قائل باشیم. رضوی اعلام کردکه از این پس از آرش میراسماعیلی در کادرفنی تیم ملی جودو استفاده خواهد کرد.
● قرعه خوب
در شبی که همه منتظر قرعه کشی رقابت های کشتی وزن ۵۵ کیلو بودند تا قرعه به سوریان لبخند زد و روی خوش خود را به حمید سوریان نشان داد. شرایط قرعه کشی به گونه ای بود که رضایت رضا سیم خواه سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و همراهان این تیم را به همراه داشت.
● اعتراض
در پکن و در جریان رقابت های المپیک شایع شد که بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب در ایران بنا به دلایلی استفاده از عکس های ارسالی را تحریم کرده و ترجیح می دهند از عکس های اینترنتی استفاده کنند.
● بازار سیاه بلیت
با توجه به این مسأله که کشتی یکی از رشته های پرطرفدار در بین رشته های اعزامی به پکن خواهد بود و هواداران بسیاری را به سوی خود خواهد کشید اما هیچ فکری از سوی مسئولان کشتی درباره آن نشده بود تا طرفداران کشتی که در بین آنها قهرمانان اسبق این رشته نیز حضور داشتند، به دلیل بی برنامگی و عدم داشتن بلیت پشت در بمانند و بلیت ۲۰۰ یوانی را تا ۲۰۰ دلاری خریداری کنند.
● تعجب
حسن بابک مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و عبدالله عزیزی رئیس هیأ ت کشتی کردستان که برای تماشای کشتی های المپیک به پکن آمده بودند، به دلیل نداشتن بلیت پشت درهای بسته ورزشگاه قرار گرفتند. قهرمانانی که در نهایت با خرید بلیت به چند برابر قیمت آن توانستند خود را به کشتی های سوریان برسانند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید